„Néha el kell térni a tervtől, és bátornak kell lenni!”- Interjú Horváth Dórival, a H.R.V.T megálmodójával
Style: Egy méret van. Tudatosan hordoz pozitív üzenetet mindez, miszerint fogadjuk el saját magunkat és ne görcsöljünk a méretünkön?
Dóri: Erre nem tudok jó választ adni. Részben. A mi vásárlóközönségünktől a spektrum két véglete lemarad, 95 %-ban én totál feleslegesnek találom a számozást, egyszerűen nincs szükség rá. Nem akarom azt, hogy valaki meg legyen billogozva. Mindenki úgy szeresse magát, ahogy van. Tegyünk meg mindent érte, persze, de jó lenne, ha mindenki elfogadná azt, hogyha felcsapom az Instagram lányok és Facebook csajok nagykönyvét, ahol mindenki ugyanakkorára van műtve és ugyanakkora méretű farmerbe kellene beleférnie az egy hamis világ. És szomorú is lenne, ha így lenne. Tudom, hogy pozitív üzenet, az, hogy nincs számozás, de nem teljesen tudatos, bár szerintem ép elmével megmagyarázható a size elméletem. (nevet)
Style: Hogy látod a helyzetet női vállalkozóként itthon? Milyen nehézségeket tapasztaltál eddig?
Dóri: Én azt gondolom, hogy megtaláltam azt, ami én vagyok. Hozzám legjobban az illik, hogy vállalkozást csináljak. Inkább azt találom nehézségnek, hogy fiatal nő vagyok, tudod, nem vesznek annyira komolyan nagyon sok esetben. Ha mondjuk ismeretlenül vagyok valahol, néha kicsit nehéz kitörni ebből, mert sokan úgy gondolják, hogy „jó, hát úgyis áll mögötte valaki”. Ha ugyanezt férfiként csinálnám, akkor biztos más lenne a visszhang. Inkább azt gondolom, hogy egyenjogúság az bőven van, mégis nehezen hiszik el az emberek, hogy ezt így magamtól értem el. Ez nem jó, nehezen tudom leküzdeni.
Style: Milyen terveid vannak még? Most, hogy külföldre is terjeszkedtek és nemrég nyílt boltotok Montenegróban.
Dóri: Én a terveket nagyon-nagyon jó dolognak találom, 5 éves business plan, minden, amit megtanul az ember az egyetemen. Csak sajnos a való életben a lehető legritkább esetben van úgy, hogy az öt A4-es oldalon kifejtett üzleti terven pipálgatás alapján végig tudsz menni. Változnak a külső körülmények, az emberek igényei, a kreatív folyamat, bármi. Azt gondolom, hogy lennie kell egy tervnek az ember fejében, de ettől el kell tudni térni és bátornak kell lenni. A külföldi nyitás abszolút terv volt, és ez most valósággá vált, aminek rettentően örülünk. Közben viszont rájöttünk, hogy a ruháknak leginkább a tengerparti városokban van létjogosultságuk, és ezért engedtünk az eredetileg elképzelt városokból. Most igazából ez lenne a terv, szeretnénk nagyobb üzletbe is menni, illetve szeretnénk a Kids kollekcióval és a táskával fejlődni.
Style: Mit találsz most fontosabbnak: hogy itthon fejlesztd ezeket a területeket, vagy inkább a külföldi kapcsolatok építésére koncentrálnál?
Dóri: Bár szeretnénk külföldre is menni, elsősorban az itthoni dolgokat szeretnénk felfejleszteni, hiszen itt tudtunk meghonosulni, ez volt az első hely, ahol szerettek minket. Külföldön is maximálisan ki szeretnénk szolgálni az igényeket, de itt érdemli meg a vendégkörünk legjobban azt, hogy mindenből a legszebbet és legjobbat kapja. Ez a prioritás és mindig is így lesz. Budapest egy csoda, én nagyon büszke vagyok arra, hogy magyar vagyok, arra, hogy ebben a kicsi országban is képesek voltunk egy ilyen dolgok létrehozni. Szerelmes vagyok ebbe a városba. Ugyanúgy ahogy Szegedet gyönyörűnek találom, és sajnálom, hogy ezek az értékek nincsenek eléggé hangsúlyozva. Tervben van az is, hogy minden H.R.V.T-ben az adott város pólóját lehessen kapni. Én nem tudok átmenni a Lánchídon, hogy ne tátott szájjal nézzem, hangsúlyozni is szeretnem. Tényleg minden napra van valami. Szerencsés ember vagyok.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez