Le Mans Series, Hungaroring
Az LMP1 és az LMP2-es kategóriában prototípusok indulnak. Ezek olyan kőkemény versenyautók, melyek kifejlesztése során csakis az volt a cél, hogy a hosszú távú versenyeken a lehető legnagyobb sebességre legyenek képesek, maximális megbízhatóság mellett. Nem is túraautók, hiszen nincs hagyományos karosszériájuk, hanem úgy készülnek, hogy egy csővázas szerkezetre rögzítenek aerodinamikai szempontból tökéletesített műanyag karosszériát.
Az LMP1-es kategória a legkomolyabb hosszútávú versenyautóké. Ebben indul többek között a Le Mans-ban tavaly győzelmet arató Peugeot 908-as HDi, valamint az idén a dobogó mindhárom fokát kisajátító Audi R15 Plus TDI is. Az LMP2-es kategória egy árnyalatnyival gyengébb és olcsóbb prototípusokból áll, ami azonban korántsem jelenti azt, hogy ezek az autók ne lennének roppant gyorsak. Testközelből tapasztalni, ahogy dübörögve húznak a pályán, letaglózó élmény.
Természetesen - mint minden Le Mans-i versenyen - találkozhatunk majd az utcaiakhoz ránézésre hasonló túraautókkal is. Az LM GT1-es és GT2-es kategóriákban olyan nagynevű gyártók szerepeltetik szuper-sportkocsijaikat, mint a Corvette, a Porsche, a Ferrari, vagy éppen a BMW.
A sokszínű szórakoztatás érdekében a félelmetesen gyors és látványos nagyautók versenye mellett lesznek másféle programok is a pályán. Alapvetően három állandó betétfutama van ezeknek a hétvégéknek: a klasszikus autók versenye mellett a Le Mans Formula, valamint a Radical European Masters sorozat keltheti fel a közönség benzingőz iránti étvágyát. A hírek szerint a hungaroringi hétvégén csatlakozni fog ezekhez a Lamborghini Super Trofeo márkakupa is, amely ugyancsak parádés küzdelmet ígér.
Hogy mindenki kényelmesen kijuthasson, a versenyre ingyenes busz viszi ki az érdeklődőket a Stadionok pályaudvarról. A járatok folyamatosan ingáznak majd a Hungaroring és a budapesti megálló között.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez