Kulcsszó keresés /


Egyre több a női vezető

  • 2024. november 14.

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5%-át töltik be nők, amely minimális, 1,1 százalékpontos növekedést jelent a 2023-as 32,4%-hoz képest. Bár az arány évről évre növekszik, jelenlegi ütem mellett a teljes paritás elérése várhatóan csak 2053-ra valósulhat meg.

olvass tovább

Hogyan találhatod meg azt a társat, aki értékel?

Mindannyian ugyan azt szeretnénk egy kapcsolatban, kölcsönös érzelmeket, megbecsülést, tiszteletet, bizalmat, nyitottságot, növekedést. Mind arra vágyunk, hogy egy kapcsolatban önmagunk lehessünk és hogy a szeretett társ, elfogadjon minket, lássa az értékeinket, ahogyan mi is látjuk a másik értékeit.

olvass tovább

A régió támogatási programjai és az energiaválság is hozzájárul a hőszivattyúpiac növekedéséhez

  • 2023. február 25.

Az elmúlt években dinamikus növekedés volt megfigyelhető a hűtő-fűtő berendezések piacán, amelyet még tovább növelt az energiaválság 2022-es megjelenése. Románia az áfakulcs csökkentésének bevezetésével, a cseh államvezetés környezetvédelmi és megtakarítási programmal kívánja segíteni azokat, akik belevágnak az építkezésbe vagy korszerűsítésbe.

olvass tovább

A munkaerő megtartása lesz a legfontosabb feladat idén

  • 2023. február 01.

Látványos változás a munkaerőpiacon nem várható 2023-ban, de a munkaerő megtartására sokkal nagyobb fókuszt fognak tenni a vállalatok, mint az eddigiekben. A Magyarországon továbbra is fennálló munkaerőhiány miatt a nagyobb foglalkoztatók ugyanis jellemzően egymástól szívják el a munkaerőt a versenyképességük megtartása érdekében. Év elején különösen megfigyelhető ez a trend, hiszen nagyobb a hajlandóság munkahelyváltásra, különösen a gyári és a betanított munkák területén. „A dolgozók figyelik a béreket, és ezekben a pozíciókban gyakoribb a munkahelyváltás, könnyebben mozdulnak, ha valahol kedvezőbb juttatási csomagot ajánlanak. A megélhetési költségek növekedése egyértelműen mobilabbá tette a munkavállalókat országon belül is. A bérigények idén is tovább nőnek majd, ez a kiugrás már 2022 második felében is látható volt” – osztja meg tapasztalatait Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató Kft. ügyvezetője.

olvass tovább

Elmaradtak a rekordok a karácsonyi szezonban az online szektorban

  • 2023. január 28.

Az elmúlt években megszokott volt, hogy az online eladások rekordokat döntöttek a kereskedelmi szektorban a karácsonyi szezon során, és bár az elmúlt évre is jellemző volt a stabil növekedés, azonban decemberben elmaradtak a várt csúcseredmények. Ennek tapasztalatairól és okairól meséltek az Ecommerce Hungary Egyesület webkereskedelmi szakértői.

olvass tovább

Legfontosabb tudnivalók a napelem rendszerről

  • 2022. június 05.

A napelemek piaca az elmúlt években kilőtt. A telepítéssel foglalkozó cégek előtt sorban állnak az ügyfelek, és egyre többen akarnak beruházni. Egy napelem rendszer nemcsak környezetbarát energiaforrás, de egy olyan megtérülő befektetés is egyben, amely az energiaárak későbbi növekedése esetén további hasznot hozhat. Mit kell tudni egy laikusnak a napelem rendszerekről? Következzenek alapvető, ámde annál fontosabb információk!

olvass tovább

Vesszük a papucsokat, mint a cukrot a pandémia óta

  • 2022. február 13.

Az online webshopok forgalma ugyan nagyot nőtt a pandémia óta, de az elmúlt időszakban nem a divat volt az elsődleges haszonélvezője a növekedésnek. A cipőipar határozottan megsínylette az elmúlt közel két évet, több ismert papucsmárka viszont olyan mértékű növekedést tudott elkönyvelni, amire azelőtt nem nagyon volt példa – osztja meg tapasztalatait Kobza András, a LifeStyleShop.hu ügyvezetője.

olvass tovább

A nagykereskedők voltak a pandémia által generált online kereskedelmi felfutás legnagyobb nyertesei

  • 2022. február 06.

A pandémia alatt megsokszorozódott a webshopok száma – iparági statisztikák és az Adlogic becslései alapján másfélszer annyi webshop működik most hazánkban mint a pandémia kitörése előtt. A korábbi ütemesen felívelő növekedési tendenciával ellentétben a különböző korlátozások miatt tömegek próbálták a vállalkozásaikat az online térben is sikeressé tenni. Ugyan a folyamat kezdetben kényszercselekvés és az adott krízisre való reakcióként volt jelent, az utóbbi két évben rengeteg hozzáállásbeli változást is hozott magával. A 2020-21-es időszak legérdekesebb trendjeit az Adlogic foglalta össze.

olvass tovább

A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik

  • 2021. április 22.

Évek óta meghatározó autópiaci trend az elektromobilitás előretörése. A nemzetközi mellett hazai szinten is jelentős a keresletnövekedés, és ez nem csak a középkategóriás, alternatív meghajtású gépkocsikra igaz, hanem a prémium modellekre is. Így a vevői igényekhez igazodva, április 22., a Föld Napja alkalmából új elektromos üzletág kezdi meg működését az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedés bázisán.

olvass tovább