Kulcsszó keresés /


Élmény bármikor – BMW 440i xDrive Coupé

Szinte hihetetlen, mintha most történt volna, hogy nálunk járt a négyes széria második generációja. Pedig nem most volt, ennek már kicsit több, mint három éve. Az akkor még rendkívül szokatlan, mostanra már szinte megszokottá vált. A feltűnő hűtőmaszk a hétköznapok része lett. Eljött az idő, hogy modellfrissítésen essen át a négyes coupé.

olvass tovább

Ha öregszel csak a játék ára lesz több – Mercedes-AMG GT 63 Coupé 4-Matic+

Nagyon nehéz helyzetben vagyok a GT 63 cikkel kapcsolatban. A legnagyobb probléma, hogy melyik irányból induljak, amikor erről az autóról beszélek. Leírhatom ugyanis az a rengeteg technikai különlegességet, vezetés és verseny támogatás kiegészítőt, amit belepakoltak ebbe a csodába. De írhatnék egy hosszú regényt az érzésről, a hatásról, amit ez az autó bennünk és a környezetünkből kivált. A kettő együtt nagyon nehezen hozható össze a terjedelmi határok miatt, igyekezni fogok.

olvass tovább

Szépség és elegancia = siker – Mercedes-Benz CLE Coupé 300 4Matic

Az elmúlt időszakban kezdtem egyre jobban az érezni, hogy szembe megyek az autópályán. Mintha csak én hinném azt egyedül, hogy a jó alakú, szép és dögös autók nem emelt hasmagasságúak és még csak nem is bakancs formájú a sziluettjük. Aztán egy csapásra megjött a válasz a CLE Coupé személyében, amely a C osztály és az E osztály coupé modelljeinek folytatásaként, azokat egybegyúrva jelent meg és biztosított arról, hogy az ízlésemmel nincsen semmi probléma. Csak a világ kezd borzalmas szürke lenni.

olvass tovább

A legszebb magyar – Mercedes Benz CLA 220 4Matic Coupé

Szubjektív ugyan az állítás, de bízom benne, hogy nagyon sokan egyetértenek azzal, hogy a jelenleg Magyarországon gyártott autók közül a kecskeméti CLA a legszebb. A négy éve futó modell modellfrissítésen esett át, szándékosan nem használtam a ráncfelvarrást, mert az előző változat sem volt még „ráncos”. Ennek apropóján és azért, mert még sosem járt nálunk CLA, egy hétig nálunk vendégeskedett.

olvass tovább

Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid

Mindenképpen érdekes, hogy a nagy kategóriás cupé szegmenst nem a Mercedes alapította, hiszen jellemzően ettől a márkától szoktuk meg azt, hogy új irányokat indít. A bajor versenytárshoz képest 7 évvel később, 2015-ben jelent meg a GLE Coupé. A kategóriában, amely valójában a hivalkodásról szól, két fontos dologra kell odafigyelni. A teljesítményre, hogy a tank méretű járművek gyorsan haladjanak és természetesen a formára, hogy a tankok sportautónak tűnjenek. Bár nem volt a Mercedes az első, de 2023-ra kimondható, hogy minden hátrányt ledolgozott, sőt.

olvass tovább

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid

A legtöbb autógyártó jól nyomon követhető startégiája, hogy az új modelleknek azonos nevet ad és csak jelöli, vagy éppen még azt sem, hogy új generációról van szó, ezzel jelezve a stabilitást. Ettől, az elmúlt 20-25 évvel ezelőtt kezdődő divattól szakít most már egyre feltűnőbb módon a Renault. Ahogyan a coupé SUV esetében az Arkana nevet javasoltam egyszer, hogy érdemes megjegyezni, úgy igaz ez az Australra, amely a Kajart váltja a kompakt SUV kategóriában.

olvass tovább

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé

„Néhányan azt gondolják, hogy a luxus a szegénység ellentéte. De nem. A luxus a vulgaritás ellentéte” – Coco Chanel. A Mercedes-Benz GLC tesztelésekor azon kívül, hogy kiélveztem ennek a páratlanul kifinomult autónak a vezetését, leginkább az járt a fejemben, hogy manapság hol van a határa a luxusnak? Mikortól számít luxusnak egy cikk? Mert az szinte biztos, hogy egyre kevesebb márka mondhatja magáról, hogy luxus, így a Mercedes sem az. De bizonyos termékek, ebben az esetben bizonyos felszereltségi szinttől, már egyértelműen annak mondhatóak.

olvass tovább

A Legdrágább Skoda – Skoda Enyaq Coupé RS

Azért ez valami elképesztő! Az Enyaq Coupé is természetesen az, de maga az egész helyzet. Pár évvel ezelőtt még álmomban sem gondoltam, hogy a Skoda hierarchia csúcsán egy elektromos autó lesz coupé formával és RS jelöléssel. Mindezt úgy, hogy nem is annyira coupé és nem is annyira sportos. És mindezek ellenére, az Enyaq Coupé mégis hihetetlenül menő, feltűnő jelenség. És persze drága is, de ez már a cikk címéből kiderült.

olvass tovább

Sportos anyukáknak – BMW 230e Active Tourer

A második generációs Sport Tourer járt nálunk. A kettes BMW önmagában nem jelent egyértelmű típust, van ez alatt a szám alatt mindenféle autó. Hátsókerék hajtású élményautó, elsőkerék hajtású Garn Coupé és egy kevésbé divatos, ám annál inkább praktikus, egyterűre emlékeztető járgány. Ez utóbbi járt nálunk, méghozzá egy rendkívül erős kivitelben.

olvass tovább

Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

  • 2022. október 13.

● F TYPE 75: 2023 egyrészt az F TYPE utolsó modelléve, másrészt a Jaguar sportautók történetének 75. éve lesz. Ennek alkalmából a Jaguar forgalomba hozza az F TYPE 75, illetve F TYPE R 75 különkiadásokat, amelyeket a Jaguar kompresszoros 5.0 V8-as benzinmotorja hajt 450, illetve 575 lóerős kivitelében, és amelyek Coupé és Convertible karosszériával egyaránt elérhetők

olvass tovább