Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Tökéletes kezdet és akár annál is több – Honda CB500X

Sokan szokták kérdezni, hogy milyen motort ajánlanék egy kezdő vagy kevésbé rutinos motoros számára. Mivel nem tudtam eddig igazán jó választ adni, általában vissza szoktam kérdezni, hogy mire szeretnéd használni, milyen stílust szeretsz, mennyit akarsz motorozni vagy éppen mekkora összeget szánsz rá? Ezek a kérdések többé kevésbé le tudják szűkíteni a kört, de ha nem, azt mindenképpen el tudom érni, hogy a meg nem választolt kérdések miatt, ne akarjon tőlem konkrétumot kapni a kérdező. Most már ez egészen biztosan másképpen lesz.

olvass tovább

A férfi élet szakaszai, avagy az R18 generációk – BMW R18 teljes modellsor

Általában azt várják el tőlem, hogy valamiféle objektív véleményt alkossak a tesztelt járműről, vagy ritkább esetben járművekről. Az elmúlt két egymást követő hét viszont inkább az élményekről szólt, amelyeknél tudvalévő, hogy nem az ész, hanem az érzelem vezérli. Lehetőségünk volt ugyanis a teljes BMW R18 kínálatot kipróbálni. Miközben fürödtünk az élvezetekben és megszűnt a világ összes napi problémája, úgy felejtettem el azon gondolkozni, hogy vajon az egyes technikai részletek valamihez képest jók vagy rosszabbak.

olvass tovább

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Mondjuk azt, hogy következmény. Az elkerülhetetlen a vég előtt. Szomorú virágkor egy boldog új világban. A fény után csak a fotonok maradnak, de már azok is sötéten tűnnek el, mert az elektromos áramnak szüksége van rájuk. Szomorú vagyok és nem a Zafira miatt, mert az olyan, amilyen. Lehet benne dolgokat szeretni és vannak olyan pontjai, amelyet egyszerűen el kell fogadni. A szomorúságom inkább az eltűnt kort siratja, amikor még egy autó az volt, ami.

olvass tovább

A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style

Nagyon szívesen kezdtem volna az évet azzal, hogy a 2021 végén bemutatott Skoda Fabia negyedik generációs modelljét összevetem a Polo 6 modellfrissített változatával. Sajnos ez a mostani szállítási határidők miatt nem valósult meg. Annyi öröm az ürömben, hogy időközben a Seat Ibiza facelift is megjelent, ami szintén járt nálunk azóta. Így, ha nem is egyszerre, de az emlékeimben lapozgatva azonnal másik két modellel is össze tudtam hasonlítani az új Fabiat.

olvass tovább

Hozza a formát - Opel Grandland 1.5D

Az előző évi modellfrissítést követően a faceliftelt Grandland dízel változata járt nálunk. Az arculati elemek erőteljes megjelenésén kívül sok ponton modernebb autó született. Az pedig biztosan ki lehet jelenteni, hogy a Stellantis csoport sok dolgot tanult, majd továbbfejlesztett abból, amit a Porsche csoport letett az asztalra a közös platformon nyugvó, ámde mégis különböző modellekkel kapcsolatban.

olvass tovább

For(d)radalom, avagy a három valójában négy - Ford Tourneo Connect 2.0 dízel L2

20 évvel ezelőtt döntött úgy a Ford, hogy a személyautóból átalakított kishaszonjármű helyett egy külön erre a célra fejlesztett járművet dob piacra. Az első generáció az akkor futó Ford Focus alapjaira épült. Így jött született a Ford Transit Connect. A normál Transitnál lényegesen kisebb modell, amely rögtön óriási sikert aratott világszerte. A személyszállításra alkalmas modellváltozatot az európai piacon Tourneo néven vezették be.

olvass tovább

Visszafogottság 2022 – Volkswagen Touareg R eHybrid

2022 sok mindenről lesz emlékezetes. Felsorolni is nehéz a különböző politikai, gazdasági eseményeket. Az autóipart sújtó nehézségek közepette megjelent a legerősebb, leg-leg-leg VW. A Touareg R, mégpedig plug-in hybrid hajtással. 462 lóerő, 700 Nm nyomaték, összkerék hajtás és 2,5 tonna. Ezek az adatok önmagukért beszélnek, de mit is kapunk a tetemes pénzért?

olvass tovább

Visszatérés az álomvilágba – BMW 220d coupé

A kilencvenes években kezdtem vezetni. Egy korszakban, amikor az autóknak tiszteséges hangja volt és nem a mikrofonból jött. Abban az időben a kipufogók valóban az autók hátsó részénél végződtek. A 150 lóerő akkoriban sok volt és a BMW köztudottan hátsókerekes volt. Egy másik világ a mostanihoz képest és lehet csak azért, mert valamelyest megöregedtem és szentimentális vagyok a múltbéli eseményekkel kapcsolatban, de kifejezetten szeretettel gondolok erre az időszakra.

olvass tovább

Túrázgatás – Honda NT1100

Annak ellenére, hogy egy meglehetősen karakteres, már-már vagánynak mondható frontrészt alkottak az új NT-nek, számomra a „nyugalom és béke szigete” típusú motorozási élményt nyújtotta a vele töltött időszak. Egy mindenféle extrém kiugrásoktól mentes gurulást. Az NT annyira kezes, hogy nem is jut eszünkbe, hogy az adrenalin löketet várjuk, inkább sok-sok békésen megtett kilométert kívánunk tőle.

olvass tovább

Szélesvásznú vetítés – Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Semmi meglepő nincsen abban, hogy a Mercedes egy újabb etalont állít. Nem az EQS az első olyan jármű, amely gyakorlatilag versenytárs nélküli. Lesznek még hasonlóak a kategóriában, de az elsőre, ahogyan mondani szoktuk, mindig emlékezni fogunk. Az elektromos autózás egy új fejezete a járműiparnak, természetesen új kategóriát nyitni nem feltétlenül nehéz emiatt, de azért ne becsüljük le az EQS-t, mert kellően nagyot szól. Persze nem hangban, hanem látványban és képességekben.

olvass tovább