Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Álzöldülünk, avagy a plug-in hybrid meghajtás árnyoldala

A 2021-es év, de inkább az elmúlt két év a plug-in hybrid, röviden PHEV meghajtás évei voltak. Pár kivételtől eltekintve, szinte az összes autógyártó kihozta a maga konnektoros hybrid modelljét. Hihetnénk, hogy véletlen, de természetesen egyáltalán nem az, hiszen súlyos kvóták, bírságok sújtják a túl magas CO2 kibocsájtást.

olvass tovább

Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro

Egyre jobban terjednek el a tisztán elektromos meghajtású modellek, de a legtöbb ember számára ezek vezetése, kezelése és a velük való közlekedés problémát jelent. Ennek oka, hogy a hagyományos motorokkal rendelkező autók után ezek vezetése nagyban különbözik. Rengeteg olyan napi szintű tevékenység van, amely nem volt jelen az életükben. Nem beszélve arról, hogy ezen autók számos olyan funkciót kínálnak, amelyeket szintén meg szokni, meg kell tanulni. Hidat képeznek a két meghajtás között az úgynevezett plug-in hybridek. Természetesen az Audi modelljei között is akad jónéhány ilyen. Többek között Q5 Sportback is megkapta ezt a meghajtást.

olvass tovább

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R

Az a különleges helyzet adódott, hogy egy olyan autó járt nálunk, amelyik ugyan közúton is közlekedhet, de valójában nem arra való. Rendszáma van, még ködfényszórót is kapott, sőt ránézésre egy ötajtós hatchback, de valójában ezek közül semmire sincs szüksége. A Renault Mégane RS Trophy-R ugyanis egy versenyautó. Egy versenypályára született különlegesség.

olvass tovább

Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line

A Mercedes az új C osztállyal újra értelmezte a középkategóriát. Ezzel Mi vásárlók egyértelműen jól jártunk, a versenytársak pedig pont ennyivel jártak rosszabbul. Ebben a szegmensben vitathatatlan módon a legjobb autót kínálja. Talán az egyetlen probléma, hogy meg is kéri az árát. Nem csoda, hiszen a műszaki tartalom mellé kivételesen szép formavilág és a legmodernebb technológiai eszközök járnak.

olvass tovább

Családi nagy örömök - Caddy Maxi 1,5 TSI és Caddy California

A két egymást követő héten nálunk járt Caddy Maxi közös alapokon nyugszik és a céljuk is azonos. A család igények kiszolgálása. A cél azonos, de a mód, ahogyan ezt teszik, mégis más. A VW platform startégiája révén számos autótípus kerül azonos alapokra, de a mostani példa mutatja, hogy ezen belül is lehet komoly különbségeket teremteni. A jól ismert Caddynek szinte végtelen arcát ismerhetjük, lássuk milyen ez a kettő.

olvass tovább

A rendszerváltás óta eltelt idő – Lexus LS 500h

Sok fordulat történt 1989-ben. Nagy valószínűséggel a Toyota háza táján, Japánban, abban az időben nem a vasfüggöny leomlásával voltak a leginkább elfoglalva, hanem egy korszakalkotó típus sok éves fejlesztését követően annak bevezetésével. Egészen pontosan 6 évig tartott a fejlesztése a Lexus LS -nek, és a hosszú időszak nem most fog először szerepelni a cikkben.

olvass tovább

A ló, a lovas és a kantár – avagy az ID. 4 1st Edition pszichológiája

A pszichológusok a címben szereplő képpel szokták jellemzően leírni a Freudi képletet a személyiség három fő összetevőjéről. Mivel véletlenségből, de talán nem is abból, ez ugyanúgy a haladásról szól, még inkább úgy éreztem, hogy ilyen szempontból kell megközelítenek a VW elektromos járműveit, így az ID. 4-et is. Freud szerint az Id, az Ego és Superego a három egymástól elválaszthatatlan alkotója személyiségünknek.

olvass tovább

Kifinomult stílus és tradíció – Mercedes Benz CLS 400d

A Mercedes kategóriát teremt számos esetben. Így történt ez 2004-ben, amikor az elnyújtott 4 ajtós karosszériát kupénak keresztelte a márka, ezzel számos tradíciót felrúgott és teremtett valami újat, amit azóta mindenki csak másolni tud. Az elegancia a siker forrása és ezt bizonyítja a 3. generáció frissített változata, amely egy valóban csodálatos dízel motorral felszerelt kivitelben járt nálunk.

olvass tovább

Kabát, sapka megvan, de milyen legyen a cipő? – Ford Kuga Titanium X 2.5l FHEV FWD

Néha nem is olyan egyszerű a fenti kérdés és jó pár percet elgondolkozunk rajta, hogy vajon aztán melyik ruhadarab illik hozzánk a leginkább. Majd eljön az autóvásárlás ideje és ugyan a színéről hosszasan vagyunk képesek lamentálni, de azon, hogy melyik meghajtással válasszuk, azon sokszor gyorsan túllépünk. Vagy ha nem is így teszünk, akkor kizárólag az abban a pillanatban rendelkezésre álló anyagi lehetőségek alapján döntünk. Pedig ez egy rendkívül fontos kérdés és sokkal személyesebb, mint azt gondolnánk.

olvass tovább

Alfa aeterna est - Alfa Romeo Giulia QV

Rengeteg dolog van, amire azt mondhatjuk, hogy igazán jellegzetesen Olasz. De semmi sincs, ami gyönyörűbb szimbóluma mindennek a szónak, mint az Alfa Romeo. Ezen belül pedig a Giulia QV, a négylevelű lóherével megjelölt változat, amely a legnemesebb mindegyik közül. Vad, gyönyörű, vágyakat rejtő és azokat teljesítő csodálatos szerkezet. Amiről mesélsz, amire mindenki kíváncsi és ami sokkal-sokkal több annál, mint egy egyszerű autó. Szerelem és szenvedély.

olvass tovább