Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Keserédes mementó – Audi TT RS

Ha lehet valamire mondani, hogy különleges alkalom, akkor ez a mostani tesztünkre biztosan igaz. Az Audi TT legalább annyira magyar, mint amennyire német. A típus, amelyet a győri Audi kezdett gyártani 25 évvel ezlőtt és amely stílust teremtett egyedi formájával és különleges megjelenésével. A mostani új autó tesztünk másik különlegessége, hogy mire ezeket a sorokat olvassák, sajnos az Audi új autó árlistáján ez modell már nem fog szerepelni.

olvass tovább

Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition

A Toyota C-HR első generációja egy meghökkentő lépése volt a márkának. Mintha egy koncepció autó jelent volna meg tömeggyártásban. Részletei, karaktere az egész formavilág semmire nem hasonlított, mondhatnám azt is, hogy igazi egyediséget hozott a bakancs formára hajazó kompakt SUV-k sorába. 7 év után eljött a pillanat, hogy új modell váltsa az elsőt és tovább vigye annak hagyományát.

olvass tovább

A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa

2024-ben a Mazda 3 Nagisa meglepő autónak tűnhet. Nem arra gondolok, hogy külsőjében, formájában hozott eget rengető változást a modellfrissítésen átesett 3-as. Egyáltalán nem erről van szó. A különutas megoldásairól ismert gyártó inkább azzal lep meg bennünket, hogy a belső tér kialakításánál egyáltalán nem veszi figyelembe, hogy mit jelet manapság a mainstream.

olvass tovább

Startvonalon – Mini Countryman John Cooper Works All4

A kis autó, amely már messze nem kicsi. Formája, megjelenése a Minit sugallja, de erős túlnyúlásaival, méretes karosszéria elemeivel már távolról sem mondható mininek. Ettől függetlenül a Mini Countrymannek, amely a modellpalettában talán a legkevésbé áll közel hozzám, mégis sikerült megtartania azt a hangulatot, sportosságot és formavilágot, amitől mégis hű maradt önmagához. Megmaradt klasszikus, de mégis teljesen modern köntösben.

olvass tovább

A vezetői szedán – BMW 520d xDirive

A BMW márka vevőköre és a megítélése is nagyon heterogén. Talán ez hazánkban még jellemzőbb, a legtöbb „béjemvést” meg-meg szólják mások. De a BMW-n családon belül van egy típus, amelyik valahogyan kívül esik minden kritikától. Ez pedig az 5-ös széria. 52 éve jelent meg az első generáció, mára pedig a nyolcadiknál járunk. Egy újabb mérföldkő, egy új standard a vezetői szedánok sorában.

olvass tovább

Még egy lépést előre - Skoda Scala Selection 1.5 TSI DSG

2019-től kapható a Scala, amelyet valahol a Skoda Rapid utódjának lehet tekinteni. Az elődmodellnél lényegesen jobb minőséget, egyedibb megjelenést kapott, így nehezen merem kijelenteni, hogy utódmodellről van szó, de az tény, hogy a méretosztály tekintetében igaz ez az állítás. A Fabia és az Octavia közé pozícionált, népszerű Cseh típus, modellfrissítésen esett át és a megújult Skoda Kamiq-kal együtt mutatkozott be 2023 augusztusában. A hazai forgalmazás pedig nemrégiben indult.

olvass tovább

Attól, hogy nem fiatal, még ne írjuk le – Ford Kuga 2.5l Plug-In Hybrid AT FWD

A harmadik generációs Kuga nem először vendégeskedik nálunk és attól függetlenül, hogy a kor már meglátszik rajta, ügyesen állja a sarat a rengeteg versenytárssal szemben. Határozottan pozitív élményeket kaptunk a kompakt méretű SUV-tól. Tágas, praktikus belső tere, széles motor és felszereltség kínálata pedig továbbra is vonzó a vásárlók körében.

olvass tovább

Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive

1997 óta ismerjük. Talán az egyik legismertebb zöld autó, amely határozottan nem a külsőjével hódított. 2008-ra már az egymillió darabos értékesítést elérte világszere, mára pedig már a kétmilliós eladást súrolja. Hogy miért? Mert az a fajta vágy egyre több emberben megfogalmazódik, hogy a lehető legkisebb környezeti terheléssel közlekedjen. Ebben pedig a Toyota és azon belül a Prius az első.

olvass tovább

Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura

A pickup kategória talán az egyik legérdekesebb szegmens, amely az utakon közlekedik. Klasszikus értelemben ez egy munkaautó, amely egy helyet foglal el a különböző egyéb haszongépjárművekkel, így az Általános Forgalmi Adó is visszaigényelhető az árából. Azáltal viszont, hogy a duplakabinos változatokban 5 személy is utazhat azon vállalkozók is előszeretettel választják, akik soha nem szeretnének a platón semmit szállítani az általános, személyautós csomagokon kívül, terepre pedig véletlenül tévednek csak.

olvass tovább

Az adatok és a valóság – Ford Mustang Mach-E GT és a Tesla Y Preformance

Nem előszőr jár nálunk Mach-E, éppen ezért nem szerettem volna, hogy fölöslegesen ismételjem magam azzal kapcsolatban, hogy mit gondolok az elektromos Mustangról. Mit lehet benne igazán szeretni és mit kevésbé, függetlenül attól, hogy talán a legtöbb pro és kontra érvet ennél az autónál lehet felsorolni. Inkább egyfajta mítosz gyilkos módon a Tesla Y Performance-szal vetettük össze, kényelem, gyorsulás, minőség és ami a legfontosabb, fogyasztás szempontból.

olvass tovább