Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R

A legtöbb motoros ismeri az érzést, amikor halad a forgalommal, a fordulatszám erős közepes tartományban van és egy erős gázadással úgy otthagyod a tömeget, mintha soha nem lettek volna melletted. Nagyjából ez történt az S 1000 R-rel, amikor a BMW tervezői úgy döntöttek, hogy megalkotják az M 1000 R-t. Nagy szükség ugyan nem volt arra, hogy megtörténjen ez a módosítás, de most, hogy van, létezik, tudom, hogy nagyon-nagyon jól tették.

olvass tovább

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115

Kicsit megtévesztő módon, két egymástól teljesen különböző Mazda 2 típust találunk a márka honlapján. Az egyik a 2022-ben megjelent Toyota Yarisból származó, lényegében átlogózott változat, a másik pedig a 2023-ban érkezett harmadik generációs Mazda 2 második modellfrissítése. Ez utóbbi járt nálunk, abból is a legmagasabb felszereltségű és sportosra hangolt változat, a Homura Aka.

olvass tovább

Konzervatív nyugalom – Audi Q8 55 Sportback e-tron

Idén tavasszal mutatták be a sajtó számára a megújult e-tront, amely a keresztségben a Q8 előtagot is megkapta. Rögtön két modellel is debütált a márka, mégpedig a hagyományos és a sportos vonalvezetésű Sportback formával. Műszaki alapjaik teljesen megegyeznek, egyedül a karosszéria kialakításban van különbség, amelynek révén a Sportback kisebb légellenállással és ebből következően jobb hatótávval és kisebb hátsó fejtérrel rendelkezik.

olvass tovább

Elsőre mást hallasz bele, de így sem csalódás – Honda CL500

Amikor a kollégám jelezte, hogy egy CL500-at fog elhozni tesztelésre, akkor őszíntén megmondom,, hogy elsőre a Mercedes jutott az eszembe. Persze tudtam, hogy motort fogunk tesztelni, de valahogy ez a betűkombináció ezt a képet hozta elő rögtön a fejemben. A régi és az új, mint képvilág, különleges módon mégis megmaradt a próbakörök, motorozások során. Természetesen más teljesítményt és élményt okozva, mint a négykerekű CL esetében, de ez egyáltalán nem negatív kijelentés. A Honda CL500 más módon ikonikus.

olvass tovább

Irgalmatlan – BMW XM

A BMW XM minden szempontból egy „leg”. Legnagyobb, legdrágább, legmegosztóbb. Sok embernek, mint ahogy nekem is, első látásra nem tetszik. Biztos vagyok benne, hogy rengeteg komment lesz a képek alatt, amelyekben az olvasók kifejtik, hogy mennyire rondának látják ezt a formát és még ingyen sem kellene nekik. Hát elmondom, hogy ezeknek az embereknek a többségének nem is lesz, hiszen a tesztautó 76 millió fölött volt. De ennél sokkal érdekesebb, hogy megérteni és megszeretni ezt az autót nem megy pár pillanat alatt. Nekünk is csak akkor sikerült, amikor visszaadtuk és átültünk egy másik kocsiba.

olvass tovább

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Nem fiatal már az XE nagymacska, de még fitten szaladgál az utakon. Köszönhetően a benne duruzsoló, meglehetősen erős motornak, másrészt a számos modellfrissítésnek, amelyen a modellciklus alatt átesett. Bár SUV lázban ég a világ, de a presztízs szegmensben azért egy magára valamit is adó márka rendszeresen hozza ki az újabbnál újabb típusokat, gondoljunk csak a BMW 3-as szériájára vagy éppen a Mercedes-Benz C osztályra. Így a Jaguarnak egyáltalán nincsen könnyű dolga.

olvass tovább

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

A napfény ezernyi csillogása úgy verődik vissza a rengeteg króm kiegészítőn, hogy szinte elvakít a látvány. Persze kár lenne, ha így történne, mert a BMW R 18 legalább annyira gyönyörű, mint amilyen jó vele motorozni. 345 kilós önsúlya észrevehetetlen a tökéletes kiegyensúlyozás és az alacsony súlypont miatt. Élmény és gyönyör, igazi motorozási extázis.

olvass tovább

Nehéz terepen – Suzuki V-Strom 1050DE

A Suzuki legnagyobb túra-endúrója a V-Strom 1050DE vendégeskedett nálunk. A méltán népszerű V-Strom sorozat 20. évfordulóját ünnepli, így a tervezők mindent beleadtak, hogy ezt kellőképpen ütős módon tegyék emlékezetessé. A helyzetük nem könnyű, hiszen ez a kategória az egyik legtöbb versenytársat és a legkomolyabb technikai képességeket felvonultató osztály.

olvass tovább

Ikon – Mazda MX-5 Roadster

A Mazda MX-5, annak ellenére, hogy relatív fiatal modell, hiszen az első generáció nem több, mint 33 évvel ezelőtt jelent meg, talán a legismertebb roadster a világon. Sikerének kulcsa, hogy elérhető áron kínálja azt, amit a lenyitható tetejű autók képesek adni. A formavilág, valamint az érzés, ahogy a hajunkba csap a szél és ahogyan körbevesz a precízen összerakott szerkezet, egy különleges kiváltságérzést ad széles tömegek számára.

olvass tovább