Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





La vita e bella (Az élet szép) – Fiat 500 és Fiat 500X

Csakúgy, mint a filmben a történet, a nevetés és a képzelet erejéről szól. Arról a különleges képességről, amelyet csakis kizárólag az olaszok képesek ilyen mértékben megragadni a Földön. Nem az a módszer, hogy a legdrágább és leginkább prémium anyagokkal tömik ki az autó belső terét, hanem arról, hogy miként lehet a stílust a formával, a tradícióval és a laza egyszerűséggel ötvözve örökké divatosra teremteni. Köszönjük az Autócentrum Szabónak, hogy rendelkezésünkre bocsájtotta a most tesztelt két járművet.

olvass tovább

Az első elektromos Toyota – Toyota Proace City Verso EV Family

Bizonyára azok számára, akik először a címet olvassák el és az autóipari óriás híreit követik, azok a bZ4X, azaz a vadonatúj teljesen elektromos Toyota tesztelésére számítanak. A tény viszont az, hogy a Toyota hazai kínálatában nem ez az első elektromos modell, hanem a Proace elektromos változata, amely haszongépjármű változaton kívül személyautó kivitelben is kapható. Utóbbi jelenleg már csak elektromos változatban érhető el, bár az importőri weboldalon még szerepel a hagyományos erőforrásokhoz tartozó fejezet, amelyet valószínűleg hamarosan ki fog vezetni a kínálatból a márka.

olvass tovább

Valami új, valami más - Peugeot 408 Pure Tech 130LE Allure Pack

A vadonatúj Peugeot 408 méreteiben, kivitelében, sőt kategória szempontjából is teljesen más, mint a korábbi modellek, amelyeket az utakon eddig láthattunk. Egy keverék, egy különleges mix, amelyet cupé crossovernek neveztek el, de az elnevezés nem mutatja be minden arcát, hiszen egy kicsit szedán és egy kicsit sportkombi is egyben. Mérete és arányai a Peugeot 3008 és az 508-as közé teszik az új típust.

olvass tovább

A legyőzhetetlen – Toyota Hilux Invincible

1968 márciusában indult hódító útjára a Hilux. Az elmúlt több, mint 55 év alatt a pick-up piac elválaszthatatlan részévé vált. Bár nem árusítják a világ összes pontján, de ahol igen, ott leginkább piacvezető vagy a ranglista élén található. Az, hogy évi több mint 550 ezer Hilux talál gazdára világszerte, nem véletlen.

olvass tovább

Sportos anyukáknak – BMW 230e Active Tourer

A második generációs Sport Tourer járt nálunk. A kettes BMW önmagában nem jelent egyértelmű típust, van ez alatt a szám alatt mindenféle autó. Hátsókerék hajtású élményautó, elsőkerék hajtású Garn Coupé és egy kevésbé divatos, ám annál inkább praktikus, egyterűre emlékeztető járgány. Ez utóbbi járt nálunk, méghozzá egy rendkívül erős kivitelben.

olvass tovább

Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna

Az új Juke két éve jelent meg és varázsolja el elsősorban a hölgyek szívét továbbra is. A leginkább formai bravúrjáról ismert típus járt már nálunk a megjelenését követően nem sokkal, de az akkori típus egyik fő hibája az volt, hogy kizárólag egy háromhengeres, egyliteres motorral volt elérhető. Ez komoly visszalépést jelentett az előző szériához képest, ahol a forma mellett a teljesítmény is szerepet jászhatott a választásban. Ezt a csorbát javítja ki a most tesztelt változat.

olvass tovább

A legvidámabb elektromos – VW ID. Buzz Pro

Általánosságban elmondható a Volkswagenről, hogy megbízható, jól összerakott, funkcionális, praktikus autókat gyárt. Azt viszont ritkán érezhetjük bennük, hogy valami megmagyarázhatatlan boldogságérzés is költözik belénk, ha ezt a márkát vezetjük. AZ ID. Buzzba sikerült az előbbieken túl ebből is egy csipetet belecsempészni. A tökéletes formatervezés legjobb példája, a retro korszakot visszahozó ID. Buzz.

olvass tovább

Élmény – Toyota GR86 Executive

Lassan el is felejtjük, hogy milyen világban éltünk 20 éve. Sőt, az elmúlt 2-3 év semmi másról nem szól, csak elektrifikációról, közeljövő kutatásról, hogy merre tart az autózás és be kell vallanom, hogy engem is rabul ejtenek az autókba integrált informatikai rendszerek. Mindeközben pedig elfelejtjük, hogy miért is szerettük meg a vezetést, mi okozta az igazi élményt. Szerencsére a Toyota/Subaru közös munkájából létrejött GR86 visszazökkent egy kicsit minket.

olvass tovább

Kifogástalan – Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG

Tudva lévő, hogy a Skoda, amelynek a neve Q-ra végződik, az biztosan SUV. Azt is megtanulhattuk már, hogy amennyiben K az első betűje a modell nevének, és nem E, akkor hagyományos erőforrás hajtja. Innentől már csak a középső betűkre kell koncentrálni. A méretsorrend közepén a Karoq áll, amelyről kijelenthető, hogy a kompakt crossover kategória egyik meghatározó modellje 2017-es megjelenése óta. A modellfrissítés utáni változat vendégeskedett nálunk.

olvass tovább

A legfontosabb modell – Lexus RX 500h F Sport

Nagyon fontos megérteni, hogy mit jelent az RX a Lexus márka számára, hiszen itt nem csak arról van szó, hogy a modellsorozat egyik tagjából új változat került a piacra. Napjainkban az RX maga a Lexus, az a modell, amelyről 2023-ban a Lexusra asszociál a legtöbb ember és az a modell, amely természetesen a legtöbb pénzt csinálja a Toyota presztízsbrand-jén belül. Így az új Lexus RX bevezetése és sikere egyértelműen kulcskérdés.

olvass tovább