MOBILITY / Autó & Motor


A legjobb a három közül – Skoda Fabia 1.0 Style

Nagyon szívesen kezdtem volna az évet azzal, hogy a 2021 végén bemutatott Skoda Fabia negyedik generációs modelljét összevetem a Polo 6 modellfrissített változatával. Sajnos ez a mostani szállítási határidők miatt nem valósult meg. Annyi öröm az ürömben, hogy időközben a Seat Ibiza facelift is megjelent, ami szintén járt nálunk azóta. Így, ha nem is egyszerre, de az emlékeimben lapozgatva azonnal másik két modellel is össze tudtam hasonlítani az új Fabiat.

olvass tovább

Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale

  • 2022. augusztus 17.

A Maserati idén tavasszal egy különleges digitális világpremieren mutatta be legújabb prémium szabadidő-autóját, a Grecalét. A márka kizárólagos hazai forgalmazója, a Wallis Motor most Magyarországra is elhozta a Maserati egyik legújabb modelljét, amivel az olasz luxusautó-márka még szélesebb vásárlói kört kíván megszólítani. A Grecale alapverziója már kicsivel több mint 31 millió forinttól elérhető.

olvass tovább

Hozza a formát - Opel Grandland 1.5D

Az előző évi modellfrissítést követően a faceliftelt Grandland dízel változata járt nálunk. Az arculati elemek erőteljes megjelenésén kívül sok ponton modernebb autó született. Az pedig biztosan ki lehet jelenteni, hogy a Stellantis csoport sok dolgot tanult, majd továbbfejlesztett abból, amit a Porsche csoport letett az asztalra a közös platformon nyugvó, ámde mégis különböző modellekkel kapcsolatban.

olvass tovább

For(d)radalom, avagy a három valójában négy - Ford Tourneo Connect 2.0 dízel L2

20 évvel ezelőtt döntött úgy a Ford, hogy a személyautóból átalakított kishaszonjármű helyett egy külön erre a célra fejlesztett járművet dob piacra. Az első generáció az akkor futó Ford Focus alapjaira épült. Így jött született a Ford Transit Connect. A normál Transitnál lényegesen kisebb modell, amely rögtön óriási sikert aratott világszerte. A személyszállításra alkalmas modellváltozatot az európai piacon Tourneo néven vezették be.

olvass tovább

Visszafogottság 2022 – Volkswagen Touareg R eHybrid

2022 sok mindenről lesz emlékezetes. Felsorolni is nehéz a különböző politikai, gazdasági eseményeket. Az autóipart sújtó nehézségek közepette megjelent a legerősebb, leg-leg-leg VW. A Touareg R, mégpedig plug-in hybrid hajtással. 462 lóerő, 700 Nm nyomaték, összkerék hajtás és 2,5 tonna. Ezek az adatok önmagukért beszélnek, de mit is kapunk a tetemes pénzért?

olvass tovább

Visszatérés az álomvilágba – BMW 220d coupé

A kilencvenes években kezdtem vezetni. Egy korszakban, amikor az autóknak tiszteséges hangja volt és nem a mikrofonból jött. Abban az időben a kipufogók valóban az autók hátsó részénél végződtek. A 150 lóerő akkoriban sok volt és a BMW köztudottan hátsókerekes volt. Egy másik világ a mostanihoz képest és lehet csak azért, mert valamelyest megöregedtem és szentimentális vagyok a múltbéli eseményekkel kapcsolatban, de kifejezetten szeretettel gondolok erre az időszakra.

olvass tovább

Túrázgatás – Honda NT1100

Annak ellenére, hogy egy meglehetősen karakteres, már-már vagánynak mondható frontrészt alkottak az új NT-nek, számomra a „nyugalom és béke szigete” típusú motorozási élményt nyújtotta a vele töltött időszak. Egy mindenféle extrém kiugrásoktól mentes gurulást. Az NT annyira kezes, hogy nem is jut eszünkbe, hogy az adrenalin löketet várjuk, inkább sok-sok békésen megtett kilométert kívánunk tőle.

olvass tovább

Szélesvásznú vetítés – Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Semmi meglepő nincsen abban, hogy a Mercedes egy újabb etalont állít. Nem az EQS az első olyan jármű, amely gyakorlatilag versenytárs nélküli. Lesznek még hasonlóak a kategóriában, de az elsőre, ahogyan mondani szoktuk, mindig emlékezni fogunk. Az elektromos autózás egy új fejezete a járműiparnak, természetesen új kategóriát nyitni nem feltétlenül nehéz emiatt, de azért ne becsüljük le az EQS-t, mert kellően nagyot szól. Persze nem hangban, hanem látványban és képességekben.

olvass tovább

Valós versenytárs – Lexus NX450h+ F Sport Top

Rendkívül hosszú ideig váratott magára a Lexus azzal, hogy az öntöltő hybrid (full hybrid) mellé a konnektorról is tölthető, úgynevezett plug-in hybriddel megjelenjen. De most megtört a jég és nem is akármennyire, hiszen az új NX sok szempontból komoly előre lépéseket tett abba az irányba, hogy a német márkák mellett a prémium szegmensben valós alternatívát nyújtson.

olvass tovább