4 tipp, hogy home office-ban is hatékonyan tudj dolgozni
Valószínűleg felesleges lenne a szót szaporítani azzal kapcsolatban, hogy jelen helyzetben miért került annyira előtérbe hazánkban a világ sok más országához hasonlóan a home office lehetősége, amivel kapcsolatban eléggé eltérőek a vélemények. Sokan úgy gondolják, hogy számos munkakör feladatait otthonról minden további nélkül el lehet végezni, ám legalább ennyien vannak azok, akik szerint képtelenség a lakásunkból ugyanolyan hatékonyan dolgozni, mint az irodánkban. Van pár tippünk, hogy ne az utóbbi forgatókönyv valósuljon meg!
#1 Készíts feladat listát! - Írd fel, hogy melyek azok a teendők és feladatok, amiket az adott napon mindenképpen meg szeretnél csinálni. Hidd el, hogy nagyon motiváló lesz, amikor folyamatosan több és több dolgot ki tudsz majd pipálni a listáról.
#2 Legyen napirended! - Ezen ne csupán a munkádhoz kapcsolódó feladataid szerepeljenek, hanem például az ebédszünet, kávészünet, kikapcsolódás, sportolás, magadra és családodra szánt idő is. Így ne fogsz belecsúszni abba a hibába, hogy a tervezett 20 perc helyett másfél órán keresztül nyomkodod a telefonodat.
#3 Takaríts ki! - Szokták mondani, hogy rend a lelke mindennek, és hidd el, hogy valóban sokkal egyszerűbb lesz a munkádra koncentrálni, ha nem azzal kell foglalkoznod, hogy teregetni, mosogatni, vagy éppen porszívózni kellene.
#4 Legyen egy "irodád" - Na nem szükséges átalakítani vagy átrendezni a lakásodat, de mindenképpen jelölj ki egy asztalt vagy helyiséget, amely az otthoni irodád lesz mostantól. Ne itt olvass, és ne itt nézz tv-t, viszont a munkádat se a nappaliban vagy a hálóban próbáld elvégezni Attól, hogy most otthonról kell dolgoznod, muszáj szétválasztanod a munkádat és a magánéletedhez kötődő feladatokat.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez