50 éves a pótolhatatlan 911-es
Az egyik legismertebb és legbefolyásosabb modell az autóipar történetében a Porsche 911-es, amely idén ünnepli fél évszázados fennállását.
Ferry Porsche a stuttgarti cég alapítójának unokája, Ferdinand Alexander Porsche 1962-ben vette át a menedzsmentet a Porsche design csapatánál, majd egy évvel később be is fejezte a 911-es modellt. Bár az autót eredetileg 901-nek nevezték, de a Peugeot már előbb benyútjotta és igényt tartott a három számjegyű számokra melyeknek "0" a közepe. Ezért a nevét hamarosan módosították 911-re. A Porsche család tagjaira jellemző dacból azonban mégis megtartották az eredeti nevet, de azt csupán gyári típuskódként jegyzik.
1963-ban végül hivatalosan is bemutathatták, majd egy év múlva megkezdhették a gyártását annak a sportkocsinak, amely a legifjabb Porsche keze nyomán ismét új fejezetet nyitott az autótörténelemben. 1963-tól a mai napig, a Porsche több mint 820.000 példányban forgalmazott a bűvös "911" modellből.
Annak ellenére, hogy sok változtatás és fejlődésen ment át, az alapvető tervezési és mechanikai koncepció, a hátsó motor és hátsókerék-hajtás változatlan maradt a mai napig. Ha egymás mellé állítjuk az 1963-as modellt és az aktuális Porsche 911-est, akkor a folytonosság nyilvánvaló.
2013-ban a stuttgarti cég arra készül, hogy az 50.évfordulón a Porsche Múzeumban lesz egy kiállítás amelyben kiállítanak néhány ritka történelmi példányt. A látogatók megcsodálhatjnak egy korai változatot a Porsche 911 Turbo Coupeból, egy 1981-es koncepció Cabriolet, a 1997-es GT1-est, és egy korai prototípúst a Type 754 T6-ot.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez