A legyőzhetetlen – Toyota Hilux Invincible
1968 márciusában indult hódító útjára a Hilux. Az elmúlt több, mint 55 év alatt a pick-up piac elválaszthatatlan részévé vált. Bár nem árusítják a világ összes pontján, de ahol igen, ott leginkább piacvezető vagy a ranglista élén található. Az, hogy évi több mint 550 ezer Hilux talál gazdára világszerte, nem véletlen.
A Toyota mérnökei hét modellgeneráción át folyamatosan tökéletesítették és ahol lehetett mindenhol letesztelték, hogy a legjobb lehessen. A Hilux mindenhova eljutott, számos hegyet, hágót és hegygerincet megmászott, sivatagokat szelt át és még ezer másik olyan helyen járt, ahol előtte négykerekű nem túl sok.
A nálunk járt tesztautó az erősebb motorral szerelt 2.8 literes 204 lóerős automata váltós változat. Természetesen kézi váltóval is kérhető, ugyanúgy, mint a kisebbik, 2.4 literes 150 lóerős testvére. A kisebbik motor is bőven elég lenne mindenre, amire egy ilyen jármű hivatott, de ezzel a többlet 50 lóerővel és a kinyújtott nyomaték maximummal, amely 500 Nm, egy igazán élvezetes pick-upot kapunk. Egy ilyen autónál nem szokás gyorsulásról beszélni, de itt azért illik megemlíteni, mivel nagyjából 10 mp alatt képes elérni a 100 km/h-át. Ezzel ez a valaha volt leggyorsabb gyári Hilux! Nagyon jó és kellemes motorkarakterisztikával rendelkezik, nem mellesleg fogyasztásból is nagyon jól vizsgázott, mivel 9 liter körüli fogyasztást produkált a nálunk töltött idő alatt. Egy 2,5 tonnás önsúllyal rendelkező, 5325mm hosszú, 1855mm széles és 1860mm hosszú járműtől ez egyáltalán nem rossz eredmény.
Kényelemben sincs hiány, megtalálható benne minden kényelmi funkció, mint bármely más személyautóban is, egyszóval halad a korral és nem csak a robusztusságán van a fókusz. A középkonzolon található egy 8 colos érintőkijelző, analóg gombokkal ellátva, amiről mindent vezérelhetünk, plusz az Apple Carplay vagy Android Auto-n keresztül kinyílik a világ. A keretrendszer a Toyota Touch 2, egy gördülékenyen futó kellemes rendszer, amelynek használata nem okozhat gondot senki számára. Ha szeretjük a zenét és a szép tiszta hangzást, akkor ebben segít a JBL hangrendszere, 8 hangszóróval, plusz mélynyomóval, így a brutális hangteljesítménynek köszönhetően lehet azt sem vesszük észre, hogy már nem is az úton haladunk. Persze ehhez ki kell kapcsolni előtte a vezetéstámogató rendszereket. Az viszont biztos, hogy a futóműnek meg sem kottyan az offroad terep. 2023-tól 5 felszereltségi szint rendelhető, amiből a miénk a csúcsváltozat alatti INVINCIBLE csomagot kapta. A kínálat csúcsán a Dakar ihlette GR Sport változat van.
Az Invincible csomag többek közt tartalmaz egyedi megjelenésű karosszéria elemeket, 18 inches fekete könnyűfémfelniket és fekete bőr belsőt. A legszerényebb LIVE csomag választása esetén kérhetjük szimpla, extra és dupla kabinos verzióban. A többi csomagnál csak a dupla kabinos verzió rendelhető.
A Hilux külsőjét tekintve egy igen erős karakterű pick-upról van szó. Megvan rajta minden elem, amely azt sugallja, hogy készen áll mindenre. Szigorú tekintet, elől szögletes elemek. Oldalról szép domborulatokban folytatódik a vonalvezetés, amit a sárvédő ív szélesítések tesznek még izgalmasabbá. Hátulról sem szégyenkezhet, mivel egy igen jellegzetes, vetélytársaitól jól megkülönböztethető dizájnt kapott.
Amiről mindig is híres volta Hilux, az a robosztus létraváz, nagy rugó utak, illetve az elnyűhetetlen hajtás, ez mind továbbra is szerves része a modellnek. Ha épp egy építőipari cég alapításán gondolkodunk, nem szükséges beruházni egy kisteherautóra, mivel a platón, amely már elektromos rolóval le is zárható, gond nélkül elvihetünk 10 mázsa sódert és a munkagépeket sem kell otthon hagyni, hiszen a 3,5 tonnás horoggal bármit elhúzhatunk. Nem kell szégyenkezni nehézterepen sem, mivel 70 centis a gázlómélysége, amit az utána kötött futó már nem biztos, hogy díjaz. A legnagyobb oldalirányú terepszög 45 fok, amíg az első terepszög 26 fok és a hátsó 29 fok. Nem igen van terep, ami határt szabna számára, ezzel bátran nekivághat bárki.
Kecsegtető az erdészektől kezdve a kalandvágyók számára, egyszóval még mindig megvan benne az, ami részben a sikerességének titka, hogy mindenre megfelel. Természetesen a pénztárcákhoz mérve, mivel nem az olcsó kategóriájú pick-upokhoz sorolandó, de ez egy magasabb szintet is képvisel. Nemhiába... hű a nevéhez HiLux azaz, High Luxury és ez az, amit büszkén visel. A Hilux megvásárlása esetén csalódásnak nincs helye, mi is fájó szívvel adtuk vissza a tesztautónkat, mivel tényleg egy remek, megbízható társ, jövőbemutató külsővel. Kellhet ennél több?
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez