A meztelen igazság - Egy idő után bele fogunk fulladni a felesleges csomagolásokba
Szerencsére napjainkban egyre gyakrabban esik szó arról, hogy mennyire rosszat teszünk a környezetünknek, és nem utolsó sorban a saját jövőnknek azzal, ha olyan termékeket választunk, amelyek több réteg műanyagba, vagy éppen vegyesen papírba és műanyagba vannak csomagolva. A műanyagmentes július is arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy itt az ideje, hogy tudatosan -a környezetünkre és jövőnkre egyaránt gondolva- vásároljunk.
Csomagolás = marketing
Nehéz lenne azzal vitatkozni, hogy milyen jó érzés megvásárolni egy olyan terméket, amely szép, kellemes tapintású, kifejezetten szemet gyönyörködtető csomagolásban kerül a polcokra, azonban érdemes elgondolkoznunk azon, hogy ezzel mindössze az eladások növelése a célja a cégeknek. Pontosan azt szeretnék elérni, hogy meglássuk és megszeressük az adott dolgot, függetlenül attól, hogy valójában mennyire működőképes, hatásos az, amit a csomagolás rejt.
Lassan ellep bennünket a szemét
Egyre többet hangoztatják, és tapasztalhatjuk, hogy lassacskán ellep minket a szemét. A vizek megtelnek műanyag zacskókkal, flakonokkal, szívószálakkal vagy éppen pálcikákkal. Kérdés, hogy mit tehetünk egyéni szinten? Hiszen olyan könnyű azt mondani, hogy "mégis hogyan tudnám egyedül megváltani a világot?". És ebben mindenkinek igaza is van, azonban ne felejtsük el, hogy sok kicsi sokra megy. Ha megpróbálunk a mindennapokban odafigyelni arra, hogy lehetőleg minél kevesebb felesleges hulladékot termeljünk, már nagy jó úton járunk.
De mégis hogyan?
Lehet, hogy készek vagyunk az elhatározásra, azonban hamar felmerülhet a kérdés, hogy mégis hogyan kerüljünk ki bizonyos dolgokat? Hiszen viszonylag könnyen kivitelezhetőnek tűnik, hogy a bevásárlásra magunkkal visszük a vászontáskánkat, illetve a zöldségeket, gyümölcsöket is számtalan alkalommal felhasználható, saját zacskóinkba tesszük, azonban mi a helyzet például a samponokkal, hajpakolásokkal, illetve tusfürdőkkel? Hogyan lehet ebben a helyzetben kikerülni a felesleges csomagolást?
A Lush pucér, csomagolásmentes szilárd termékei éppen azért készülnek, hogy lemondhassunk a felesleges csomagolásról, ennek ellenére szép és nagyon hatékony termékekhez juthassunk hozzá. A folyékony termékek megszilárdítása rengeteg munkával jár, de a folyamatnak számtalan előnye van. Az új - vagy újjászületett - szilárd termékek megalkotása során elengedhetetlen őket öntartósítóva tenni, ami azt jelenti, hogy nincs szükség mesterséges tartósítókra a frissességhez. A termékek víztartalmát olyan anyagokra cserélik, melyek szobahőmérsékleten szilárd halmazállapotúak maradnak - ilyen például a fair trade kakaóvaj - és megakadályozzák a baktériumok szaporodását.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez