A mindenes – Toyota Corolla Trek
A kompakt szegmens egyik legmeghatározóbb modelljéről, a világ legismertebb autójáról azt hihettük nem lehet újabb bőrt lehúzni. Amikor megtudtam, hogy Corolla Trek teszt fog következni, kicsit ásítottam és bevallom flegmán meghúztam a vállam. Nem azért, mert bajom van vele, mert igazán jó autó a Corolla, de azt hittem csak ennyi lesz a cikk tartalma. És micsoda meglepetés….
A bevezető ellenére nem célom negatívan nyilatkozni a Trekről, sőt még a Corolláról sem.
2 generációval ezelőtt a legnagyobb és talán az egyetlen közlekedésbiztonsági szempontból veszélyes pontja a Corollának az volt, hogy a látványtól akár vezetés közben is elaludhatott a sofőr. Ékes bizonyítéka volt számomra annak, hogy nem elég jót csinálni, kell bele némi izgalom. Akkor sem árt a formai játékosság, ha ennek oltárán feláldozunk pár dolgot a funkcionalitásból.
A Trek, a Corolla emelt hasmagasságú, terepes változata, amely kizárólag kombi változatban kapható. Tesztünkben az 1,8 literes hibrid motorral szerelt kivitelt próbáltuk. Kicsit ellentmondásos a Toyota weboldala a motorválasztékot illetően, mert az árlistában szerepel a 2.0-es hibrid motor is a Trek esetében, de a konfigurátor már nem hozza fel, kizárólag a kisebb motort. El tudom képzelni, hogy itt lesznek változások ebben a tekintetben. Felszereltségnek hívom, de ez szinte egy teljesen más autó, mint a normál Corolla. A magasabb hasmagasságtól, a belső hangulattól és az egyedi kiviteltől szinte teljesen más autót kapunk, mint a többi.
A 2 cm-rel emelt autó ugyan nem lesz crossover ettől a módosítástól, de nem is azt a célt szolgálja ez a kivitel, hogy offroadozzunk vele, de kiválóan alkalmassá teszi a magyarországi utakra. Viszont nem kell aggódni, ha picikét nagyobb sebességgel közelítünk meg egy fekvőrendőrt, vagy éppen általánosan a nem éppen kátyú mentes hazai utakon járkálunk vele. A futóműve pedig pont annyira feszes, hogy ezeket az úthibákat elnyelje. A tengelytáv, a hangolása a lengéscsillapítóknak és a ballonos kerekek hármasa tökéletes, nem tudnék sokkal jobb kombinációt kitalálni egy hagyományos építésű autó esetében.
A kisebb, 1,8-as hibrid remekül passzol hozzá, megfelelő módon képes gyorsítani az igencsak hosszú, 4,65 méteres autót. Ami viszont továbbra sem tetszik nekem és nem tudom megszokni, az a benzinmotor hangja nagyobb sebességtartományba való gyorsításkor. Mintha sivítva kiáltana segítségért, amikor erősen benyomjuk a gázpedált 100-as tempónál. Ha másért nem, ezért választanám a 2.0-ás változatot, amely 660 ezer forintos árkülönbséggel érhető el az árlista alapján.
A full-hibrid hajtás előnye viszont megkérdőjelezhetetlen. Egyszerre környezet és pénztárcabarát. Felhasználási helytől függően 4,5 és 6 liter körüli fogyasztásra számíthatunk. Tesztünk alatt 5,6 liter volt a vegyes fogyasztás, amelyben az autópálya erős túlsúlyban volt és be kell vallani ez a fajta meghajtás nem erre a terepre a legideálisabb.
A külső megjelenése a Trek-nek szemmel láthatóan különbözik a hagyományos társaitól. A legszembetűnőbb a kerékívek fölötti műanyag borítás, amely vizuálisan is kiemeli a gépkocsiszekrényt, így a hatás még inkább terepes lesz. A felszereltség része egy egyedi, 17” -es alufelni, amely remekül passzol az autó stílusához. Egyedi lett elöl és hátul a lökhárító, amely középen ezüst színű betétet kapott, valamint Bi-Led fényszórókkal rendelkezik, amely feltűnően jobban világította meg sötétben az utat, mint egy hagyományos fényforrás.
Belső terét tekintve van egy-két általános funkció, amelyet mindenképpen szükségesnek tartok kiemelni, mert élhetőség szempontjából ezt lehet igazán szeretni a típusban. Mindenekelőtt a kifejezetten nagy, tágas belső térrel kezdeném, ahol barátságos anyaghasználat fogad. A kifejezetten jó komfort és belső térérzet a vezetőüléstől a csomagtartóig minden pontjára érvényes az autónak. Hátul is kényelmes, kategóriájához képest megfelelően tágas az autó. A csomagtartó pedig abszolút kategórián felüli mérettel és variálhatósággal rendelkezik. Alaphelyzetben is 596l-es, amely tovább bővíthető az ülések lehajtásával. Utóbbi esetben 2 méternél is hosszabb tárgyak szállítására is könnyedén képes.
Így 2020 közepén kicsit már vicces ugyan, de a Toyotának is sikerült beépítenie az Apple CarPlayt és az Android Autót a funkcionális kínálatba. Igaz, hogy számos autó esetében, például a nagy rivális VW csoportnál már vezeték nélkül kapcsolódik a telefon, de Istennek és a japán tervezőknek hála zsinórral ugyan, de itt is meg lett oldva a technikai csoda. Szerintem ez nagyon fontos funkció a mai világban, hiszen az online térképek összehasonlíthatatlanul jobb és több funkcióval rendelkeznek, mint a sok esetben szinte kezelhetetlen gyári navigációk, az egyéb hasznos funkcióról nem is beszélve, amit a mobil tükrözése jelent.
A középső képernyő nekem továbbra sem tetszik, valahogy elüt a belső design többi részétől, de mérete, láthatósága, tökéletesen megfelelő.
Azon túl, hogy ki kell emelnem a rendkívül sok és jó pakolási lehetőséget, a Trek változat esetében a nem szabad elmenni az ülések kivitele mellett. Kifejezetten tetszetős, a stílusának és a képességeit színvilágában is tükröző, egyedi belső kárpitot kapott ez a felszereltség. A barna színnel kombinált szürke kárpit kifejezetten menő, a műszerfalon végigfutó fabetéttel teljes mértékben harmonizál. Tényleg nagyon szép.
Összességében a Trek egy fantasztikusan ideális kivitel. Mérete, funkcionalitása, megjelenése miatt abszolút kedvencem lett a Corolla családból. 9,3 millió forintos vételára nem kevés, de tudása és a modern hibrid hajtás miatt elfogadható.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez