A nagy AI&Leadership kutatás – a válaszok egyediek, a fejlődés közös
A Bizalmi Kör, Magyarország elsőszámú vezetői klubja, az RSM Hungary Zrt. és az Egyensúly Intézet arra vállalkozott, hogy eloszlassa a cégvezetők körében a mesterséges intelligencia térnyerése miatti aggodalmakat. Közös kutatásuk eredményeit egy nagyszabású konferencián ismertetik majd, ahol a résztvevők a hogyanokra is választ kaphatnak.
Az AI -ról való gondolkodás felforgatta az életünket. A mesterséges intelligencia már nem a jövő technológiája, hanem a mindennapjaink meghatározó része, amellyel minden cégvezetőnek és vállalatnak szükséges foglalkozni, ha nem szeretne lemaradni a versenyben.
Ha megismerjük az AI cégvezetésre gyakorolt hatásait, a döntéshozók hozzáállását és véleményét, látjuk, miként alakítja át ez a forradalmi technológia a jövő vezetőinek szerepét, akkor eredményesen tudunk navigálni ebben az „útvesztőben”.
Amikor a Bizalmi Kör, az ország elsőszámú vezetői klubja eldöntötte, hogy átfogó- és hiteles képet szeretne adni a cégvezetés és az AI kapcsolatának hazai helyzetéről, tudták, hogy a projektnek nagy tétje van.
Ezért kiemelkedő stratégiai partnereket vontak be a kutatásba, így a legnagyobb magyar tulajdonú adótanácsadót, az RSM Hungary Zrt.-t és Magyarország független agytrösztjét, az Egyensúly Intézetet.
A nagy AI&Leadership kutatás egy 38 kérdéses kérdőívből és 2 fókuszcsoportból tevődött össze, melyekben kizárólag hazai cégvezetők vettek részt. A kérdéssort április végéig közel 300-an töltötték ki.
A kutatás részeredményeiből már most látszik, hogy a vezetők több, mint fele lehetőséget lát benne és nem veszélyt. Továbbá a válaszadók 21 százaléka úgy véli, hogy a cégén belül az MI fő stratégiai terület.
A kutatás részletes eredményeit a május 16-i Trust Summiton ismertetik majd, ahol a résztvevők arra is választ kaphatnak majd, hogy a jövőben miként lehet az életük és a vállalkozásuk része a mesterséges intelligencia.
„Talán nem túlzás azt állítani, hogy az elmúlt időszakban az AI, a mesterséges intelligencia lett a vezetői lét központi témája. Nagyjából mindenki érti, hogy itt van körülöttünk, viszont a többség még nem tudja, hogy ezt a gyakorlatban miként fogja alkalmazni. Tudjuk, hogy jön, de nem tudjuk még megfogni” – jelentette ki Gangel Péter, a Bizalmi Kör vezetői klub alapítója.
„Pedig ez olyan természetes kezd lenni az üzleti mindennapokban, mint a Waze az autózásban. A Bizalmi Kör pedig nagyon érzékeny azokra a kihívásokra, amelyek a cégvezetőket húsba vágóan érintik. Ezért nem véletlen, hogy nekünk a tavaszi szezonban az AI volt a központi témánk. Mindenhol azt láttuk, hogy nagy izgatottság övezte ezt a témát, és tömegesen jelentkeztek a vezetők azokra a képzésekre, ahol mélyíteni tudják az ezzel kapcsolatos ismereteiket” – sorolta.
Gangel Péter megjegyezte, hogy jelenleg is egy átstruktrálódás zajlik a szemünk előtt. „Már most új szolgáltatásokat, cégeket hívott életre az AI. Az AI&Leadership kutatásunkban is kiderült, hogy a válaszadóink domináns része arra számít, hogy a ma ismert munkahelyek többsége öt vagy tíz év múlva már nem lesz velünk. Arról nem beszélve, hogy ez a technológia alapjaiban fogja megváltoztatni a versenytársak közötti erőviszonyokat” – hangzott el.
Itt hozott egy konkrét példát is, egy klubtaguk esetét, aki elmondta, hogy a chatGPT annyit segít már neki, hogy szövegírót nem is kell már felvennie a cégéhez, így egy másik fontos pozícióra maradt forrása.
Ezt követően kiemelt néhány érdekességet a Bizalmi Kör és partnerei, az RSM Hungary Zrt. és az Egyensúly Intézet által megvalósított AI&Leadership kutatásából. Többek között arra voltak kíváncsiak, hogy mennyire tartják a vállalkozások stratégiai kérdésnek a mesterséges intelligencia alkalmazását. A válaszadók 21 százaléka mondta fő stratégiai területnek, míg 44 százalékuk szerint fontos, de nem stratégiai terület. Az AI alkalmazása kapcsán pedig a kitöltők több mint fele azt a választ adta, hogy az elmarad az elvárásaiktól. Miközben a kutatás részeredményeiből már most látszik, hogy a vezetők több, mint fele lehetőséget lát benne és nem veszélyt.
Gangel szerint ez azt jelenti, hogy próbálják mindezt megérteni, de még nincsenek válaszok. „Továbbá az is meglepő volt számunkra, hogy a cégek több mint fele nem nyújt semmiféle támogatást ahhoz, hogy a munkatársaik hatékonyan tudják feltérképezni ezt a világot” – ismertette az alapító.
A Bizalmi Kör alapítója hangsúlyozta, „a vállalkozások célja, hogy sikeresek legyenek, előre menjenek. Ehhez mindig kell egy csapat. Az a kérdés, hogy ez a csapat mit csinál majd. Biztos, hogy mást fog, mint most” – húzta alá.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez