Akár fel is állhatsz benne – Opel Zafira Life L Business innovation
Az már biztos, hogy ha pár év múlva valaki véletlenül Zafira találkozót szervez, akkor nem lesz túlságosan egységes a felhozatal. Kevésbé fogja megérteni az arra tévedt bámészkodó, hogy mi történt 2019 után. A válasz pedig relatív egyszerű, az Opelnél akár kilenc személyes az új hét ettől az évtől kezdve.
A vásárlói szokások drasztikusan változtak az elmúlt években. Az a szó, hogy egyterű, gyakorlatilag senkit nem hoz lázba, senkinek nem kezd remegni a lába és egyáltalán nem kezd bizseregni semelyik testrésze sem attól, hogy ilyen autóba szálljon. Helyette vannak az SUV-k vagy más szóval crossoverek, amelyek hosszított változatainak csomagterébe bele lehet préselni még két ülést. Így az egyterűek egyre inkább nélkülözött, divatjamúlt dinoszauruszok lettek. Eladási számaik töretlenül zuhannak évről évre. Maradt még egy-két opció más márkáknál, ha valaki feltétlenül ragaszkodik a kategóriához, például a VW Sharan/Seat Alhambra, netán a Ford Galaxy/S Max, illetve konszernen belül a Citroen Grand C4 Space Tourer. De ez a kínálat valószínűleg 110%-ban fedi az igényeket. Kisebb méret esetén pedig marad a kishaszonjárművekből átalakított „csodaszemélyautók”.
Valószínűleg az előbb leírt piaci okok vezethettek oda, hogy a korábbi Zafirát még nyomokban sem tartalmazza a mostani Zafira Life széria. A Citroën SpaceTourer, Peugeot Expert Traveller, Toyota Proace Verso testvérmodelljeként tehát Opel emblémával is megjelent az autó.
Variálhatóság szempontjából olyan széles a kínálat, hogy felsorolni is nehéz. Létezik három különböző hosszúság S, M és L verzió, rengeteg különböző fajta felszereltség a funkciónak megfelelően és ülések száma szempontjából is rengeteg lehetőségünk van. 5, de akár kilenc ülés is beilleszthető a hatalmas beltérbe.
Tesztautónk egy 7 személyes (2-2-3) változat volt, amely a Business változata révén számos különleges kivitelű felszereltségi elemet tartalmazott, mint például a második sorban a két teljes értékű ülés közé elhelyezett könyöklőt, amely pár mozdulattal asztallá, tárgyalóasztallá is átalakítható. De megtalálható benne az elektromosan működtethető oldalsó ajtótól kezdve a hatalmas, ülések fölött elhelyezett panoráma ablak, illetve a belső tér teljes „függönyözési” lehetősége, az ajtók réseibe elhelyezett rolók segítségével.
Mivel 7 személyes kivitelről volt szó, így a nagycsaládos kedvezmény is igénybe vehető azok számára, akik a munkájuk mellett erre a célra is fel szeretnék használni a kisbuszt.
Minőségi kivitelezést tekintve egyáltalán nem lehet szégyenkezni valója az Opelt választó vásárlónak. Bár el kell ismerni, hogy a VW Multivan igényesebb kialakítással rendelkezik, de ennek felára irreálisan magasabb. Nem éreztem ekkora nagy különbséget a két autó között.
A Zafíra Life vezetési élménye, komfortja szinte személyautós jellegű. Határozottan élvezetes ennyire magasan ülni és így átlátni a forgalmat. A 177 Le-s kétliteres dízel motor remekül passzol a buszhoz. Fogyasztása a nálunk töltött hét alatt 8 liter körül alakult vegyes használat mellett.
Felszereltég, vezetéstámogatás szempontjából csillagos ötös a Zafira. Jó a menü rendszere, könnyen kezelhető és átlátható mindegyik gombja, funkciója. Ahogy korábban is, most is nagy előnynek tartom az Opel esetében, hogy jó értelemebe véve egyszerű használhatósággal operál. Kifejezetten jó hír, hogy a PSA konszern miután az Opel tulajdonosa lett, sem változtatott ezen.
A tesztelt modell szinte mindent tartalmazott, ami elérhető a Zafira Life-ban. Így listaára 16,5 millió forint fölött volt. Egyáltalán nem kevés pénz érte, de egyrészt jócskán lehet kedvezményekkel is számolni, valamint a felszereltségi szint és az erős motor is komolyan emelte az árat, hiszen ez tényleg luxus kivitellel rendelkezett. Jelenleg az induló ára a 7,99 millió Ft, ami a versenytársak árazását is figyelembe véve elfogadható.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez