Annyiért robogót is kapok
Megint betelt nálam fejben egy pohár (hordó) és egy újabb hajóvontató kötél is elszakadt a cérnán túl. Az nem baj, hogy a pedelec, hibrid, rásegítős, villanybringa sötét folt még a fejekben, de amikor a sötétség terjed nappal is akkor tennünk kell valamit.
Újabb szakmai és érdekesség csokorral kedveskedünk olvasóinknak.
Kedvenc első mondataink a modellek és az árak ismertetése után:
- Annyiért robogót is adnak/veszek
- De gondolom tekerni ezt is kell
- Haverom ennyiért vett egy jó nyugati autót, nincs is benne sok kilométer
- Mikor gurulok akkor meg tölti magát?
- Mennyi a végsebessége?- tuningolni lehet?
- Mennyit engedtek a felének az egyharmadából?
- Mit tud ez ennyiért? arany még a csapágyzsír is?
- Láttam olyat, ami 90-nel megy síkúton...( csak zárójelben tesszük hozzá kerékpárként az bizony nem legális)
- Akarok építeni 3000 Wattosat, olyat tudtok adni? Nem és nem is akarunk, hiszen illegális, sehol sem használható közúton, csak erre kijelölt versenypályán vagy a forgalomtól elzárt saját területen, köznapi használati értéke nulla. Pontosan NULLA! 0!
- Ez nem csak nyanyáknak való? NEM, például annak is jó, aki utál autóval a dugóban ülni és szeretne mozogva közlekedni, de nem tud minden érkezéskor zuhanyozni, tehát nem megerőltető kerékpározásra vágyik, hanem egy köztes praktikumra, amit ráadásul olcsón tud "tankolni". Ráadásul 45 km/h-val tekerni rásegítés nélkül nem a kényelmes kategória, van, akinek esélytelen is lenne önerőből.
- Jobban gyorsul, mint az autóm? Attól függ!
Pár szakmai félre értés és téves vásárlás:
- A Nyugaton levetkőzött első, második generációs, régi pedelec kerékpárok nem véletlen lettek "leselejtezve", ezeknek a motorja már sokszor hibás és nem javítható, mert többe kerül, mint az egész kerékpár, az akkumulátorok túl vannak a teljes életciklusukon (300-500 teljes töltésnél nem tudnak többet)
- Egy mai korszerű akkumulátor pakk a kínaitól a Bosch-ig 70.000-220.000 Ft gondolom, ehhez nem kell már semmit sem hozzáfűznünk
- Szokásos eladói szöveg a piacon: nincsen semmi baja, maximum át kell vizsgálni kicsit, ezen mondatok után sírva meneküljünk el, fordítom mit jelent ez szakmailag: az akkumulátor nem veszi fel a töltést, tehát hiába is töltjük maximum 10 km teljesíthető vele, a motorja nem biztos, hogy dolgozik, elektromos csatlakozók lehetnek kopottak és nem biztos, hogy jól csatlakoznak...
- A hibrid-pedelec kerékpárok kulcsfontosságú eleme, már-már a lelke a vezérlő egységük, ha megsérült nem olcsó az új, ha egyáltalán lehet még kapni hozzá elektronikát, pici dolognak tűnhet, de ha nem javítható és nem is pótolható már, akkor könnyen válik az új családi bizsu egy használhatatlan romhalmazzá, emelkedőn, "mamának", boltba járós villanybringa helyett...
- Ha piacon egy pedelec kerékpár 50-150.000 Forint, akkor tessék elgondolkodni mi lehet az oka!? Sorban kapjuk szervízre a tönkrement, lefutott, elromlott kerékpárokat, amikre adunk ajánlatot nagyon nagy munka árán, hiszen van amihez nincsen alkatrész vagy csak a teljes motort lehet lecserélni egyben....mikor leírjuk, hogy a javítás 100.000-300.000 Ft akkor megy az összeszorított fogak közötti sziszegés...
- 5-10 éves pedelec kerékpárokat a legritkább esetben javasolunk megvételre, mert az akkori technika mára nagyon sokat fejlődött nem csak tudásban hanem tartósságban, üzemeltethetőségben is. Tehát ami mai vétel 2015-ben azok még 2020-ban szervízelhetőek lesznek, mert például a BOSCH erre figyel, a kezdeti modellek kisebb márkák termékei voltak és ma már van olyan is, aki megszűnt.
- A kedvező ár óriási csapda tud lenni, mert ha a pedelec vonalat nem tudjuk megjavítani vagy nem reális áron, akkor van egy nehéz, lassú elavult kerékpárunk olcsónak mondhatóan...leginkább semmire sem jó.
- Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, nagy árammal töltött Lithium akkumulátorokat ne kezdjünk el otthon javítgatni cellánként, mert ha balul sül el, mire hazaérünk a töltőn hagyott akksi jelzőtüzet csinál még a szomszéd házából is. Igaz, tudjuk merre menjünk, ahol nagy a láng!
- Az Európai Unióban is, és Magyarországon is fontos tény, hogy 25 km/h-ig számít egy pedelec kerékpár kerékpárnak, ha ettől gyorsabb például 45 km/h az már segédmotor kerékpár!!!!
- Aki 1000-3000 Wattos eBay-en rendelt kínai motorokkal épít magának ilyet az törvényt hág át, meg, fel...amikor jön az első baleset és sikerül az autóst kerékpárral összetörni és a kár jelentős tehát 300.000 Ft vagy több, akkor azt szépen lehet zsebből kifizetni a bírsággal együtt, hiszen ilyen járműkategória nincsen, így sajnos ez büntetendő....mindenki döntse el mire vágyik. Nem beszélve a gyorshajtásról, mert ugye ha a pedelec tuningolva többet megy, mint 45-75 km/h, akkor büntethetőek vagyunk.
- Ma a legkorszerűbb megoldás a Bosch hajtásrendszer, azok a kerékpárok, amik ezzel vannak felszerelve nem tudnak reálisan olcsóbbak lenni 600.000 Ft-nál. Ennyi, ha ennél jelentősebb / kedvezőbb ajánlatot kapunk kezdjünk el gondolkodni: lopott a szajré, nincsen garancia, eladó által ismert jelentős költségű rejtett hibája van a terméknek...nem kapunk számlát?.....A sor végtelen sajnos.
- Hiába mondják, hogy több márka is gyárt hajtás rásegítő rendszert, nem sokat érnek. Mi szervízeljük az összes típust: a gond nem a használati élvezetnél van, hanem a sok apró műszaki tökéletlenségnél, nyűgnél, javíthatatlanságnál vagy éppen az általánosan ismert: nincsen hozzá alkatrész témakörnél. Hiába a jó Yamaha, bionX, Shimano, tranzX...rendszer, ha sok tervezési hiba miatt a rendszer nem tartós, illetve óriási határidővel érkezik hozzá alkatrész, ha érkezik. A szervíz szakemberek képzése sem megoldott több márkánál, így marad a műszaki érzék, a net böngészése és a vállvonogatás. Kokányolással nem jutunk túl messzire ugye.
- Érdemes gyűjteni az információkat és a pénzt, és venni egy jót, ha erre nincsen lehetőség, akkor marad a hazardírozás és a nagyáruházi „1 évig jól működött” kategória
Kedves kerékpárosok! Nem a kezdeti ár az egyetlen szempont, hanem az, hogy mit mire, honnan veszünk. Itt is igaz, hogy érdemes szakkereskedést megkérdezni a vásárlás előtt, mert van, ahol tényleg értenek hozzá és nem az a lényeg, hogy átverjék a vevőt.
Régebben megírt fejtágítóink--››
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez