Árkon-bokron át - Kipróbáltuk a Ford Ranger-t
Bármennyire is kecsegtető gondolatnak tűnik, a nyár mégsem tartott örökké, sőt, immár hivatalosan megérkezett a tél. Ilyenkor a legtöbben elkezdenek vacillálni, hogy vajon a hideget szeretnék inkább elkerülni, vagy azt, hogy nem feltétlenül barátságos időjárási körülmények között vezessenek. Jó hírünk van, nem feltétlenül kell választani, legalábbis a Ford Ranger kapcsán -amit tényleg nagyon durva terepen próbáltunk ki- ez volt a tapasztalatunk.
Mert legyünk őszinték minél inkább belemegyünk az őszbe, majd a fagyos téli időbe, minél több a csapadék és a szél, annál kevesebben vállalkoznak hosszú utakra. Egyrészt, mert sokan úgy gondolják, hogy nincsenek hozzászokva a zord körülmények közötti vezetéshez, másrészt pedig nem feltétlenül alkalmas minden autó arra, hogy bármilyen időben, bármilyen terepen bátran vezessük.
A Ford Magyarország jóvoltából lehetőséget kaptunk, hogy kipróbálhassuk a Ford Ranger-t, mi pedig természetesen boldogan vágtunk neki a nem mindennapi kalandnak.
A Ford Ranger-re gondolva valószínűleg mindenkinek az az első gondolata, hogy egy igen kedvelt off-road autóról van szó, és a márka népszerűségét mi sem bizonyíthat jobban, mint az a tény, hogy 2012-es bevezetése óta 8169 darab Ranger talált gazdára Magyarországon, és ez a modell - minden európai rekordot megdöntve – 1635 darabos értékesítési számával adja idén a magyarországi pick-up piac 43.6 százalékát.
A külsejét tekintve elsőre talán a tekintélyt parancsoló mérete, illetve a merész, dinamikus formavilága az, amit szemet szúrhat. Nem véletlen, hogy a Ford intelligens pick-upja, a Ford Ranger új dizájnját és élvonalbeli technológiáját és még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztását 2016 tavasza óta ismerik és szeretik a magyar pick-up rajongók.
Az eseményen Rétság felé vettük az irányt, hogy igazi terepen is kipróbálhassuk, mit tud a Ford Ranger. Mint a mellékelt képek is mutatják, valóban lehetőségünk volt arra, hogy egy igazi sárdagonyában vegyünk részt, ami egyrészt hatalmas élmény volt, másrészt viszont tökéletesen bizonyította, hogy a Ranger-nek mindez meg sem kottyan.
Egy ekkora autó esetében valószínűleg meglepő lehet, azonban igaz, hogy rendkívül takarékos: az üzemanyag-fogyasztást akár 17 százalékkal csökkenti az Auto-Start-Stop rendszer, az új végáttétel, valamint az elektromos szervokormány alkalmazása is.
Köszönjük a különleges élményt a Ford Magyarországnak, ez valóban az az autó, amivel árkon-bokron, sőt talán vízen is minden további nélkül átmennénk.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez