Az érett gyümölcs a legízletesebb – Sukuki Across 2,5l PHEV E-4WD
2021-ben mutatkozott be az ötödik generációs RAV4 modellfrissített változata. Ettől az időponttól lett elérhető a plug-in hybrid (PHEV) meghajtás. A konnektorról tölthető hybrid különlegessége, hogy 18,1kW -os akkumulátora segítségével gyári adat szerint 75km-t, de odafigyeléssel akár még nagyobb távolságot is meg tudunk tenni tisztán elektromos motorral. Hogy mi ebben a Suzuki érintettsége? Az, hogy Across néven ez a márka is forgalmazza a járművet, elsősorban a Suzuki flotta a CO2 kibocsátásának a csökkentése miatt.
2021-ben járt már nálunk ez az autó, Toyota felirattal. Az erről készült írás itt olvasható. Majd 2022-ben Suzuki emblémával is találkoztunk vele, amelyről ez az írásunk tanúskodik. Utóbbi nem csak az autóról, sokkal inkább az újracímkézésről szólt, amely talán legfeltűnőbb módon az autóiparban van jelen.
Hogy miért hoztuk el az Acrosst mégegyszer? Ennek több oka is van, de elsősorban az, hogy megfigyeltük, hogy az új modellekkel szemben sokkal kritikusabbak vagyunk. Így volt ez 2021-ben a PHEV RAV4-gyel is. Elvárható ugyan, hogy a szerelem első látásra kialakuljon, de ez nem mindig sikerül. Néhány esetben erre akár éveket is várni kell. Amennyiben a modellciklus közepén vagy vége felé lehetőség teremtődik egy újratesztelésre, addigra sok minden megváltozhat bennünk és a környezetünkben is. Biztosan volt már mindenkivel olyan, hogy egy korábban semleges módon ható ismerős, pár év kimaradás után, egy újratalálkozáskor régi jó felebarátként lesz üdvözölve. Így voltam én is az Across-szal. Így hatott rám a mostani találkozás.
Egyszerűen a RAV4/Across megérett bennem. Az értékek, amelyeket képvisel sokkal fontosabbak lettek, mint 3 évvel ezelőtt. Sokszor érzem azt, hogy néhány gondolatommal, kategóriákról alkotott véleményemmel szembe megyek az autópályán. Hogy egy példát említsek, ilyenek az SUV-ok. Nekem egy autó inkább lapos, mint bakancsforma. Elismerem a praktikumát, előnyét, de vagyok olyan konzervatív, hogy inkább választanék kombit, mint azt, hogy egy magas dobozban üljek. A többség ízlése nem ez, amelyet én teljes mértékben megértek. Pont ezért fogadom el, hogy a RAV4/Across kiváló ár/érték aránya miatt óriási népszerűségnek örvend. Azt is mondhatjuk, hogy elárasztották az utakat a RAV4-ek az elmúlt években, bár tény, hogy elsősorban full-hybrid, mintsem PHEV változatban. Ennek oka főként az ára, de a felhasználás milyensége miatt sem kell feltétlen mindenkinek plug-in.
Ez a modell nem azért népszerű, mert kimagasló az anyaghasználata. Még csak azért sem, mert a belső design olyan parádés, hogy ösztönből felkiáltunk, hogy sosem láttam szebbet, ha beülünk. Azt mondanám mind a két, előbb felsorolt szempontra, hogy átlagos. De inkább a jó értelembe véve, hiszen funkcionális elfogadható kialakításról van szó, amiben, illetve aminek használatával egyáltalán nem érezzük rosszul magunkat.
Külső megjelenésében a Suzuki által használt lámpa és frontrész nekem még talán jobban is tetszik, mint a Toyota variáns. Az a tény pedig, hogy sokkal több a Toyota az utakon, mint a Suzuki Across ad is egyfajta különlegességet ennek a modellnek. A legtöbb ember ritkán gondolja végig, hogy az élet mennyi területén találkozik átcímkézett, több márka által használt közös megoldással. Így a Suzuki esetében sokszor tapasztaltam a „nem tudom hova tenni” tekintetet. A két autó 99,9%-a azonos, így ez csak egy különleges fűszernek hatott inkább.
Az elmúlt 3-5 év során nagyot változott az autópiac, a kínált modellek kialakítási koncepciója. Nem tudom azt mondani, hogy minden szempontból jó irányba. Így felüdülést jelentett, hogy végre egy olyan autóban ülök, ahol fizikális gombok, tekerők találhatóak kezelőszervként és nem egy központi, hatalmasra duzzadt képernyő menürendszerében kell bolyongani. Logikus elrendezés, könnyű használat jellemezi az Acrosst. Ez pedig egy PHEV autónál különösen fontos, hiszen annak eldöntése, hogy mint csinálunk, hogyan hasznosítjuk az akkumulátorban lévő áramot az a vezetőre van bízva, annak függvényében, hogy milyen körülmények között fogja vezetni az autót – város, autópálya stb. Természetesen automata módon is meg lehet oldani, de ez nem a legideálisabb a legtöbb esetben.
Továbbra is az azt gondolom, hogy PHEV autót annak kell vásárolnia, aki otthon meg tudja oldani a töltést. A teljesen lemerült autót is könnyedén fel lehet tölteni, még 220V-os hálózatról is egy éjszaka alatt. Ez a módszer a legolcsóbb és a legkényelmesebb. Ezzel az árammennyiséggel pedig egy átlagos napot simán le lehet vezényelni. A teszt alatt átlagosan 16,1kWh/100 km volt a fogyasztásunk.
Amennyiben pedig mégsem volt elég az áram, akkor a benzinmotor mindig és azonnal rendelkezésre állt. Fontos kiemelni, hiszen adott esetben ez fontos lehet, hogy a plug-in hybrid Across nagyon erős. Összesen 3 motor dolgozik benne. Egy 2,5 literes szívó benzinmotor 183 lóerővel, továbbá egy kisebb 40 lóerős és egy nagyobb 136 lóerős villanymotor. A rendszer összteljesítménye 306 lóerő. A közel két tonnás autót ez a teljesítmény 6 másodperc alatt képes 0-ről 100-ra gyorsítani.
Az Across méretei és egyéb paraméterei ideálissá teszik egy teljesen univerzális használatra. 4635 x 1855 x 1690 mm (H/Sz/M) dimenziójával városban és hosszú családi utakra is kényelmes. Csomagtere alaphelyzetben 490 liter, amely lehajtott hátsó üléssel 1604 literig bővíthető.
Összeségében nagyon elégedettek voltunk az autóval. Kényelmes, olcsón fenntartható, mutatós külsővel rendelkező családi SUV. 24,5 milliós akciós ára talán kilóg a Suzuki árlistából, de középkategóriás PHEV kategóriában arányos a versenytársak árazásával, ha a magas felszereltségi szintjét is figyelembe vesszük. A Suzuki Across pozitív érzéseket hagyott másodszorra bennünk.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez