Az ördög kedvenc játékautója
Budapesti teszten a versenypályára való Mini Roadster Cooper S.
Kezdjük a Mini lényegével, a futóművel. Érzésre olyan, mintha egy gokartot terelgetnél, de ebből adódóan legalább a viselkedése is sportos. A legélesebb kanyarba is már-már hihetetlen sebességgel érkezhetsz meg, gond nélkül veszi mindet a Mini. Persze Budapest útjain inkább hátrányt jelent az ennyire feszes futómű, mégis az elérhető kanyarsebességek kárpótolják az embert az agyrázkódás miatt. A fékek úgy harapnak minden egyes pedálrúgásnál, mint gyerek az édességre. Ugyan versenypályára nem vittük ki a vasat, de a városban igencsak próbára tettük kitartását e téren is.
Egy élményautó következő ismérve a jó váltó. Esetünkben elmondható, hogy egy precíz és finom szerkezettel van dolgunk, csupán az új nyolcsebességes ZF után tűnik kissé butának. Azaz egész pontosan azt jelenti, hogy relatíve lomhán kapcsol. Ez egyébként tényleg az új BMW tesztautókban dolgozó – általunk a világ legjobb automatájaként emlegetett – szerkezethez képest vehető észre, az viszont már nagyobb gond, hogy szereti a pörgést. Egyszerűen nem hajlandó kétezres fordulatszám alatt feljebb kapcsolni, így például 55 km/órával haladva négyesben többet eszik (pont a váltási határon), mint 58-60-nal ötödik fokozatban 1500 körüli főtengely-forgáson. Félreértés ne essék, bejött, de azért kíváncsiak lennénk a kézi egységre, azzal mit tud azon kívül, hogy papíron jóval kevesebbet fogyaszt, két tizeddel jobb (kereken 7,0 másodperces) a százas sprintje és a borsos árazású extralistánkon is egy tétellel kevesebb szerepel (konkrétan félmillióval vagy beljebb).
"A cikket tovább olvashatja az Autolabor.hu oldalon. Kattintson ide!"
Mini Roadster Cooper S
|
|
Méretek
|
|
Hosszúság
|
3734 mm
|
Szélesség
|
1683 mm
|
Magasság
|
1384 mm
|
Üres tömeg vezető nélkül
|
1180 kg
|
Teljes tömeg | 1495 kg |
Csomagtartó mérete | 240 liter |
Üzemanyagtartály mérete
|
50 liter
|
Motor
|
|
Hengerűrtartalom
|
1598 ccm
|
Max. teljesítmény
|
184 LE / 5500 rpm
|
Max. nyomaték
|
260 Nm / 1600-5000 rpm
|
Menetteljesítmény
|
|
Végsebesség
|
222 km/óra
|
Gyorsulás 0-100 km/h
|
7.2 másodperc
|
Fogyasztás
|
|
Átlagfogyasztás, katalógus
|
6.6 liter/100 km
|
Átlagfogyasztás, a teszt alatt
|
8.5 liter/100 km
|
Károsanyag-kibocsátás | 153 g/km |
Árak
|
|
Alapár (1.6)
|
5.815.000 Ft
|
Alapár a tesztelt motorral, felszereltséggel
|
6.794.000 Ft
|
A tesztelt modell ára
|
10.275.000 Ft
|
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez