DiVino és Junibor
A Junibor – Fiatal Borászok Egyesülete 2008-ban alakult, eredetileg 40 év alatti borászokat tömörít megívásos alapon: a tagok szavaznak az új tagok felvételéről minden évben.
A cél egy olyan közösség létrehozása volt, amely a jövő borászgenerációjának szakmai fejlődését biztosítja. „A legfontosabb számunkra, hogy egymást segítsük és ez által egyre jobb és a fogyasztók által szerethető borokat készítsünk. A saját tanulásunk és továbbfejlődésünk mellett nem titkoltan azt is szeretnénk, ha a saját generációnkat meg tudnánk szólítani a kulturált borfogyasztás és borkultúra ügyében, így nagy hangsúlyt fordítunk az ifjú borfogyasztókkal való kapcsolattartásra” – mondja Hernyák Tomi, a Junibor elnöke. A DiVino és a Junibor között kezdettől fogva megvannak a szinergiák: a DiVino borbárokban csak a Juniborászok válogatott borai kaphatók. A DiVino Bazilika Miklós Csabi védnökségével nyílt, ő azt meséli, az első DiVino nyitásakor egyértelmű volt, hogy csatlakozik a tulajdonosokhoz, akikkel régóta jó barátságban voltak. “Ez nem munka, hanem egy gyönyörű feladat és mindig arra gondolok, mennyire nagyszerű, hogy egy ilyen ügyben úttörők lehetünk. Az egész DiVino sztori a fiatal magyar borászokat tömörítő Junibor Egyesülettel egy olyan komoly történet, hívószó és üzenet, amihez jó tartozni”- mondja. Csabi 2017-től a DiVino Franchise ügyeiben segít, a borbárok kommunikációját segít összehangolni.
A JUNIBOR tagjai: Gere Andi, Gere Zsolt, Hernyák Tomi, Miklós Csabi, Bolyki Jani, Bukolyi Marcell, Gál Tibor, Vesztergombi Csaba, Árvay Angi, Pfneisl Katrin és Birgit, Franz Reinhard Weninger, Stefan Wille-Baumkauff, Kardos Gábor, Laposa Bence, Laposa Zsófi, Konyári Dani, Jekl Flóra, Kamocsay Ákos, Jandl Arnold, Dúzsi Tomi, Kiss Gábor, Sebestyén Csabi és Csilla, Demeter Endre Szepsy István, Takler Andris, Frittmann Peti, Figula Misi, Prácser Miklós, Prácser Hajni, Kis Tamás, Heimann Zoli, Bussay Dóra, Kovács Tamás, Gál Peti, Babiczki László
DiVino és Junibor
Az első DiVino 2011-ben nyitott a Bazilikánál, a koncepció szerint csak magyar borokat tartanak, a Junibor Egyesület tagjainak legjobb tételeiből válogatnak. Konyári, Kamocsay, Gere, Gál, Takler, Szepsy, és még sorolhatnánk a híres neveket. Ez itt az új generáció helye: olyan borászoké, akik friss szemlélettel és eltökélten folytatják a családi hagyományokat, vagy teremtenek saját hagyományt és építenek saját márkát. A borászok a DiVino mindennapjaiban is részt vesznek, rendszeresek a borász fogadóórák, ahol sokszor hordómintákba és csak a pincéknél kapható tételekbe is belefutni.
Az elmúlt 5 évben a DiVino franchise-á nőtte ki magát: a Bazilikánál nyílt első bárt követte a DiVino Gozsdu a város legnagyobb téli-nyári borteraszával, majd a debreceni és a győri DiVino. Egy olyan minőségi és kompakt márka lett, ami bárhol és bármikor azonnal felismerhető és megbízható minőséget garantál. Nem csoda, hogy idén ősszel a Sziget és a BP Shop mellé bekerült az ország 15 legmenőbb márkája közé a Forbes nagy listáján. 2014-ben MagyarBrands, 2015-ben SuperBrands díjat kapott, a Szent István téri üzlet 2012-ben a Michelin Gude-ba is bekerült.
A DiVino franchise rendszerében a Junibor borkínálata kötelező elem, Bánki Sándor és Duska Sándor tulajdonosok a partnerekkel közösen válogatják ki azokat a tételeket, melyek az adott helyre illenek a több mint 100 tételes kínálatból. „A Junibor Egyesület tagjai első- vagy másodgenerációs borászok. Én 1998 óta kereskedek borokkal és sok fiatal borásszal megismerkedtem, akik rendkívül nyitottak voltak és így alakult ki az együttműködés. Nekik jó lehetőség a DiVino, mert ez tulajdonképpen egy egész éves borfesztivál, ahol nem kell standot bérelni és egyéb költségeket vállalni ahhoz, hogy a vendégek széles körben megismerjék a boraikat, de mégis lehetőség van a személyes találkozóra a fogyasztókkal” – mondja Bánki Sándor.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez