Egyenlő partner - Opel Corsa-e
A PSA, tehát a Peugeot csoport egyáltalán nem bántotta az Opelt. Láthatóan nem célja a márka bedarálása, sőt, éppen ellenkezőleg. Megtartotta korábbi identitását. Formájában, hangulatában és vezetési élményében kiválóan illeszkedik a formálódó, illetve bővülő csoport többi eleméhez.
Az elektromos autók megjelenése mostanában szinte napi rendszerességű. Láthatóan ennyi időre, tehát 4-5 évre volt szüksége minden nagy autógyárnak, hogy megjelenjen ezen a piacon. Ez alatt az idő alatt sok más dolog is történt. Az Opel esetében például nagyon jelentős változás, hiszen a General Motors helyett most már a PSA tulajdonában van a márka. Sokan félhettek amiatt, köztük egyébként én is, hogy megváltozik vagy akár meg is szűnik a márka az összeolvadást követően. De szerencsére egyáltalán nem így lett. Az Opel, így a kis Corsa-e is ízig-vérig megmaradt az, ami korábban is volt. Nem akar többnek látszani, ugyanazt az Opel érzést hozza.
Átlag felhasználó észre sem veszi, hogy gyakorlatilag ugyanazokból a fő elemekből építkezik, mint a DS3 vagy a Peugeot 208-as. Pár apróságon, mint a váltókar, a slusszkulcs, vagy éppen az infotainement rendszer felépítésének, kezelésének logikáján kívül sehol nem lehet észrevenni, hogy valahol azonosak ezek az autók. És természetesen ezek sem tűnnek fel, csak kizárólag annak, akinél a családban, környezetében van egy másik Peugeot és közvetlenül össze tudja hasonlítani.
Műszaki szempontból, és egy elektromos autó esetében talán érdemes itt kezdeni, nem találni semmiféle nagy áttörést a Corsa-e meghajtásában. Ahogy céloztam rá, a konszern társaktól örökölt minden fontos alkatrészt a gépkocsi. Ugyanaz az akkumulátor, ugyanaz a kapacitás és ugyanaz a 136 lóerős villanymotor hajtja. Fogyasztás szempontjából is megegyeznek a többi konszerntárssal. Átlagosan 15-16kW-ot fogyaszt normál (elektromos autók szempontjából normál) használat mellett.
Tehát, ha az autópályán nem száguldozunk és megelégszünk a 110km/h-s tempóval, akkor könnyedén tartható ez az átlag. Ezek alapján nagyságrendileg 270-280 km-t autózhatunk egyetlen feltöltéssel. Másfelől a Corsa elsősorban nem arra készült, hogy autópályázzunk vele. A fő terepe a város, ott pedig kiváló szolgálatot teljesít.
A Corsa elektromos változata egyáltalán nem egy hivalkodó autó. Ellentétben az „átlagos” elektromos társaitól, alig találunk rajta néhány elemet, amiből kiderül, hogy a meghajtása nem hagyományos. Az oldalán és a hátán elhelyezett „e” betűről, természetesen a zöld rendszámtábláról és a kipufogó hiányából persze kiderül, hogy a Corsa lelkét egy elektromotor képezi.
Formai szempontból sem kihívó a Corsa és talán ez benne az, amitől szerethető. A szokásos gömbölyű, ovális formát hozza, amit a kis Opeltől megszokhattunk sok-sok év alatt.
A belső tér szintén letisztult és funkcionális. Szerettem azt, hogy nincs túltömve hivalkodó digitális kütyükkel. Persze ott van a középső színes kijelző, az Apple CarPlay és megannyi vezetést támogató funkció, de a műszerfalat az analóg mutatók határozzák meg és a középkonzolon is a jól bevált, könnyen használható klímavezérlő található. A kezelőgombok mindemellett minőségiek, jó fogásúak és jól átláthatóak.
A középső kijelző nem a leglogikusabb, de relatív gyorsan elsajátítható a kezelése. Kifejezetten értelmes gondolat, hogy kizárólag a kitükrözött telefon segítségével volt navigáció az autóban. Szerintem is totálisan felesleges offline térképpel növelni az árat, hiszen ez biztosan rosszabb, mint egy online térkép.
Az alkalmazott technika, mint a sávtartó, nem volt a kedvencem a Corsában. Egyáltalán nem észrevehetetlen a működése, erősen rángatja a kormányt, hogy a sáv közepére terelje a kocsit.
Összeségében viszont egy nagyon kényelmes, jó értelemben egyszerű autó a Corsa-e. Jók az ülések, kényelmes a vezethetősége, átlátható és tágas a beltér. Az egyik legjobb elektromos városi autónak tartom az eddig tesztelt modellek között. Nagyon szimpatikus az irány, amit a PSA az Opel számára kijelölt.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez