Először Magyarországon a luxus versenyautó
Testközelben a Lexus csúcsmodellje az LFA sportautó, melyet a Lexus Buda rendezvényére meghívottak tekinthettek meg először nyilvánosan Magyarországon.
A Lexus szalonban ünnepélyesen leplezték le a fehér LFA-t, ami már önmagában puszta megjelenésével is hatalmas sikert aratott. Rövid bemutatása után még a hangját is meghallgathattuk, sőt a közönség bele is ülhetett és együtt fotóztathatta magát a gyönyörű sportkocsival, aminek képeit kiprintelve a helyszínen meg is kaptak ajándékba.
A Lexus LFA ára közel 150 millió HUF és 500 darab készült belőle, melynek javarésze Japánban és az Egyesült Államokban talált gazdára. Volt olyan vevő, aki kettőt is rendelt belőle. Európában összesen 40 LFA kelt el, ezen belül a legtöbb példányt, 15 db-ot Németországban vásárolták, az utolsót pedig Svájcban értékesítették.
Fejlesztésének és megalkotásának nem a nyereségesség volt a szempontja, hanem a presztízs, ami igazolja a Lexus mérnökeinek tehetségét, szakértelmét a számtalan egyedi technikai újdonsággal, és megoldásokkal.
Az LFA-ban egy 4,8 literes V10-es motor van (72 fokos). A 9000-es maximális fordulatszámát alapjáratról 0,6 (!) másodperc alatt képes elérni.
További érdekesség, hogy a motor fejlesztésében a Yamaha mérnökei is részt vettek, amely nem csak a hengerfej kialakítására vonatkozott, hanem az autó hangjának megvalósításában, melynek köszönhetően az LFA egyik a legszebben „szóló” autó a világon.
A karosszéria 65%-ban szénszálas anyagból készült, melyhez a Lexus saját szövőgépet fejlesztett.
A világon elsőként ebben az autóba került szériában biztonsági öv légzsák.
A kocsinak szinte az egész tömege a tengelyek közé esik. Előre 48, hátulra 52 százalék jut.
A modell a versenypályán is bizonyított, így a Nürburgringi 24 órás versenyen is többször részt vett, illetve az ezen a pályán elért leggyorsabb köridőt (7:14,64) is ez a modell futott a szériaautók között. Az utolsó 50 legyártott LFA ennek szellemében Nürburgring Edition néven futott, és megkapta azokat a kiegészítőket, mellyel az említett versenypályán versenyzett az autó. Ez a motort is érintette, amely így további 10 lóerővel gazdagodott, elérve a 563 lóerős teljesítményt.
A Top Gear című angol televíziós műsor februári adásában (talán a világ legnézettebb autós műsora) Jeremy Clarkson a legjobb autónak nevezete, amit valaha vezetett. És talán nincs olyan autó a földön, amit még ne vezetett volna…
Official Video:
Lexus LFA legfontosabb műszaki adatai:
Motor: 4,8 liter, V10 Dual VVT-i atmoszférikus benzines
Legnagyobb teljesítmény: 553 lóerő
Váltó: 6 sebességes, szekvenciális automata kapcsolású
Önsúly: 1480-1580 Kg.
Gyorsulás: 0-100: 3,7 mp.
Gyorsulás: 0-200: 11,4 mp.
Végsebesség: 326 km/h
Kép és szöveg: Maklári Tót Attila
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez