Elvittük egy körre a Harley 2014-es Fat Bobját
A modell eredetileg azért kapta a Kövér nevet, mert kettős üzemanyagtartályával és rövidített sárvédőivel igen robusztus benyomást keltett. Ennek ellenére ma ez az egyik „legpillébb” Harley.
Nemrég történt, hogy meghívtak a jövő évi Harley Davidson modellek bemutatójára. Motorszerető ember nem hagy ki ilyen invitálást, mert a 110 éves márka történetében még nem volt unalmas szezon. Érdeklődve hallgattuk Dobai Attila lelkes beszámolóját az újdonságokról, miközben arra lettem figyelmes, hogy nem az eddigi szerelmemmel, a V-Roddal szemezek. Amiről ezúttal nem tudtam lehegeszteni a tekintetem, az egy kis dagi volt, amott a sarokban.
Marisa Miller sokat tett azért, hogy megszeressük ezt a modellt
A 2008-ban debütált Fat Bob még soha nem nézett ki ilyen jól! Rögtön szemet szúrtak a matt alumínium keréktárcsába gravírozott Harley logók, a sok fényes fekete felület, a széles tank… ez lesz az a modell, amit először kipróbálok. A tesztidőpontig aztán minden harleys havernak mutogattam a Fat Bobról készített fotókat, azt várva, hogy az ortodox fanok, majd így, meg úgy húzzák le az újításokat. De legnagyobb meglepetésemre, egybehangzóan szépnek tartották. Megnyugodtam, hogy nem velem van valami probléma, amiért tetszenek az újabb Harleyk. Merthogy nem vagyok ős Harley-rajongó, engem akkor szállt meg az ihlet, amikor a V-Rod megjelent. A Porsche-sal közösen fejlesztett motor formai megoldásai és motorja lényegesen különbözött az addig megszokott modellektől – elsősorban abban, hogy nekem is tetszett.
Persze a Harleyn született fanatikusok mind régi modelleket vennének, ha lenne rá pénzük. Csak azért ülnek ezeken a mai csodaparipákon, mert ezt tudják megfizetni. De azt vallják, hogy az Evolution motorok 1984-es bevezetése óta már nem ugyanaz a Harley feeling. Már nem lehet negyedik fokozatban átpöfögni ez országon, csak a tájat és az előtted motorozó csaját nézve. Ma már figyelni kell a fordulatszámra, és bizony le-föl kell bűvészkedni a váltóval, hogy szaladjon a paripa. Szóval még a márka legközelebbi ismerői is megoszlanak abban, hogy a technikának mennyire kell lépést tartania a korral, azt azonban senki nem vitatta, hogy a 2014-es Fat Bob bitang jól néz ki.
A modell eredetileg azért kapta a Kövér nevet, mert kettős üzemanyagtartályával és rövidített sárvédőivel igen robusztus benyomást keltett. Ennek ellenére ma ez az egyik „legpillébb” Harley, amely még a (306 kg-os száraz) súlyánál is sokkal könnyebbnek tűnik. Alacsony súlypontjának (ülésmagasság 690 mm) köszönhetően ugyanis nagyon könnyen kezelhető. Azt hittem, kell futnom néhány teszt kört, mielőtt kihajtok a főútra, de mire kihúzattam a Neszmélyi közből a Budaörsi útra, már úgy éreztem, mintha a saját, régóta hajtott motoromon ülnék.
Az ülés kényelmes, 15-20 centis támlája kellemes tartást ad a derék aljának. A hátsó ülésnyúlvány viszont akkora és olyan kemény, mint egy pirítós. Ha valaki kétszemélyes motorozásra szánja a Fat Bobot, át ne vegye addig, amíg nem tetet rá egy teljes értékű hátsó ülést.
Az 1700 köbcentis, léghűtéses Twin Cam 103 motor a gyári adatok szerint 5,6 liter benzint igényel 100 kilométeren. Én ennél jobbat produkáltam, igaz nem húzattam neki, mert még 200 km sem volt benne és ilyenkor nem szeret 2000 fölött pörögni. Így menetszélről és végsebességről nem, viszont könnyű fordulásokról, kanyarba besimulásokról be tudok számolni.
Tankra szerelt elektronikus sebességmérő nem csak jól néz ki, de sok mindent is tud: méri az indulás óta megtett és visszaszámlálja a még megtehető utat is. Emellett az üzemanyag-jelzője alacsony szintjelző lámpával is rendelkezik, így dupla biztonságban utazhatunk hosszú távon is. Ha akarjuk a 6 sebességből az éppen aktuálisat is jelzi a lámpa.
A lecsapott farok részen LED-es izzókat kapott a féklámpa
A hátsó villák és az első dupla fényszórók keretei szintén fényes feketére váltottak
A tankon a korábbi embléma helyett egy keresztcsíkban festették fel a márkanevet
Betük: Buglya Gergely
Képek: Siető Gábor
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez