Építőipari remények
Miközben a hazai építőipar lejtmenetben van, az újHÁZ Centrum stabilan tartja árbevételét. Teszi ezt úgy, hogy a vezetője egy 36 éves nő!
A 2004-ben megépített csaknem 44 ezer lakással szemben idén jó, ha tízezer új lakást adnak át, miközben a hazai, több mint négymilliós lakásállomány minősége évről-évre drasztikusan romlik. Az adatokból könnyedén kiolvasható, hogy ha nem történik elemi erejű változás, akkor a jelenlegi lakásállomány 400 év alatt cserélődik ki. Döbbenetes számok. Ennek ellenére van olyan résztvevője az iparágnak, amely az építőipar folyamatos zsugorodása mellett tartja piacvezető pozícióját és árbevételét.
Az újHÁZ Centrum három éve stabilan 22 milliárd forint körül tartja árbevételét, miközben a hazai építőipar lejtmenete azóta is tart. Az árbevételi szint tartásában nagy szerepe van annak, hogy a cégcsoport olyan területeken tudott erősíteni, amelyek valamelyest ellenállóak az építőiparban trendszerűen megjelenő áreróziónak. Így a barkács, a festékek és a burkolat-szaniter területén sikerült piacot bővíteni. Dr. Rázsóné Szórády Csilla cégvezető azt mondja, most van itt a beruházások ideje, ugyanis az évek óta várt kilábalás előbb-utóbb bekövetkezik az iparágban. Ezért a 76 önálló telephely egységes arculatának kialakítása mellett az újHÁZ Centrum megkezdte a hozzá tartozó tüzépek áruház-jellegű átalakítását, hogy a jövőben felmerülő vásárlói igényeknek meg tudjon felelni, miközben megtartja a gyors és szakszerű kiszolgálásban megmutatkozó előnyét. A jövő évben a külkereskedelmi tevékenység felpörgetése mellett az ár-érzékeny szegmens igényeire minőségi saját márkás termékekkel válaszolnak.
Az építőiparban jellemző körbetartozás, cégfelszámolás ismeretlen a cégcsoport tagjai között. A közös beszerzésen, egységes arculati elemeken, együtt kialakított vállalatirányítási rendszeren nyugvó hálózat 76 partnere olyan magyar tulajdonú kis- és középvállalkozás, amely elfogadja a szigorú és pontos elszámolási rendszert a kedvezőbb beszerzési árért a rendszer előnyeiért cserébe. Unikális, hogy a 15 éve a piacon lévő újHÁZ Centrum tagjai között mindössze egy volt olyan, amelyik mára már nem tagja a vállalatnak, a többiek továbbra is stabilan állnak a lábukon. Az újHÁZ Centrum forgalmával a TOP 500 magyar vállalat között szerepel, és több mint száz neves beszállítóval áll kapcsolatban. Jövőre saját márkás termékekkel jelennek meg a piacon.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez