Face App japán módra – Lexus RX L 450h
Tavaly nagy divat volt valamikor az év közepe táján, hogy egy applikáció segítségével megnézhettük, hogyan fogunk kinézni 65-70 évesen. A japán márka ennek a gondolatnak az előfutára volt 2015-ben, ugyanis hiába a modern forma, garantáltan 60 év felettinek érezzük magunkat, ha az RX-et választjuk. A visszapillantóba nézve szinte láttam is magamat70 éves jólszituált üzletemberként.
Az 1998-ban megjelent RX -en a legkomolyabb formai módosítást hajtották végre a negyedik generáció megjelenésével. A hangsúlyos élekkel és törésekkel kombinált karosszéria legfeltűnőbb része a rendkívül karakteres hűtőmaszk. Ez a széria 2015-ben jelent meg és 2019-ben ráncfelvarráson esett keresztül. Ilyen ráncfelvarrások esetén a kötelező gyakorlat a lökhárítók, és a lámpatestek módosítása. A Lexus viszont ezeket a módosításokat a japán precizitással és maximalizmussal hajtotta végre. Az első fényszóró ugyanis egy 13 éves fejlesztőmunka eredményeként jött létre. A létrejött alkotás neve BladeScan. A rendszer lényege, hogy a fényszórók belsejében elhelyezett 100 fordulat/másodperc sebességgel forgó prizmákat összesen 24LED világítja meg, melyek össze vannak kötve számos kamerával, amelyek az utat pásztázzák. Abban az esetben, ha előttünk halad egy jármű, vagy éppen szembejön, akkor a megfelelő LED lekapcsolásával kitakarja azt, így megmarad a jó látási távolság, miközben nem zavarjuk a többi közlekedőt. Továbbá a rendszer a hagyományos LED fényforrásokhoz képest 75%-kal távolabbról képes észlelni a gyalogosokat.
Új, a márkaarculatba illő lett az orsó formájú hűtőrács mintázata és a ködfényszórók is más helyre kerültek.
Ezen változtatások ellenére a Lexus RX azonos karakterű marad, mint a módosítást megelőzően. Továbbra is két karosszéria változatban érhető el, normál és hosszított változatban. Utóbbi 11cm-rel hosszabb, kereken 5 méteres. Ez a hossznövekedés, amely a C oszlop vehető észre, azt eredményezi, hogy egy plusz üléssort tudtak elhelyezni a csomagtérbe. Egyik olvasónk rövidebb verziójú változatát is be tudjuk mutatni, hogy még jobban látható legyen a különbség. Köszönet a képért.
Nem nagyon találunk a piacon konzervatívabb megjelenésű gépkocsit. Ha a lakásunk stílbútorokkal van berendezve, akkor ezt a hangulatot vihetjük tovább a Lexus RX-ben. Az autó bőrülései minőségben, kényelemben a maximumot nyújtják. Vastag, puha bőrözés, valódi fabetétek mindenhol. Egy olajfestmény hiányzik csak valahonnan, mondjuk a felső tetőkárpitról. Ami talán ennek a hangulatnak és stílusnak ellentmond az néhány apróság, néhány kapcsoló és gomb, amelyekkel egy az egyben találkozhattunk valamelyik kommersz Toyotában is. A középkonzolon elhelyezett analóg óra nem néz ki rosszul, van hasonló a Mercedes zászlóshajójában is, de ha már itt tartunk, az abban lévő IWC felirat valamivel nagyobb presztízsről árulkodik, mint egy Lexus márkájú időmérő. Mindegy, nem akarok akadékoskodni, mert tényleg nagyon elit hangulatot áraszt a Lexus belseje. A korosztállyal kapcsolatos gondolatomat erősíti, hogy CD lejátszót is találunk a középkonzolon, ami szinte egész biztosan nem a fiatal korosztály számára marad még benne az autóban.
A színvonalat és luxus érzést emeli a gigantikus 12,3”-es központi kijelző, amelyben immár a telefonunkat is kitükrözhetjük és nézhetjük szélesvásznú formátumban. A másik fontos előrelépese a ráncfelvarrot változatnak, hogy a kijelző valamivel közelebb került a vezetőhöz és most már érintőképernyőként is funkcionál. Erre szükség is lehet, mert a könyöklő előtti kezelőgombot lecserélték a többi modellben már használt tapilappal. Ez nagyjából megegyezik egy notebook egérvezérlő padjával, és meglátásom szerint lehetetlen úgy kezelni, hogy közben az utat is figyeljük. Ergo kifejezetten veszélyesnek tartom a használatát vezetés közben. A luxus és más autóhoz nem hasonlítható vezetési élményt fokozza a műalkotásnak is beillő kormány, aminek felső és alsó íve fából készült. Kicsit csúszhat ugyan, ha nedves a tenyerünk, de a stílushoz úgy is hozzátartozik egy igényes autóskesztyű, ha valakinek ilyen problémái vannak. Az óriási, tágas és kényelmes beltérnek számomra ez a kormány volt az égköve.A hosszított változat kétféle üléselosztással rendelhető. Az általánosnak mondható hétszemélyes változatban, ahol a második üléssorban hagyományos pad található három utas számára, a másik változat, és a tesztautónk is ilyen volt, hat utas számára igyekszik maximális kényelmet nyújtani. Az mindenesetre bizonyos, hogy a második sorban elhelyezett két fotel kényelmesebb helyet kínál az utazáshoz, mint az első üléssor. Nagyobb a lábtér és majdnem fekvő pozícióig dönthetjük hátra a karfával ellátott üléseket. A harmadik sorban az ülések kényelmével, vagy akár a kényelmi felszereléssel, mint a saját klíma, pohártartó nincsen probléma, de a csomagtartóból elektromosan felhajtható ülések lábtere maximum gyerekek számára lehet kényelmes. A két kombináció egy áron érhető el. Mondhatjuk, hogy Magyarországon a 7 személyes támogatás miatt kisebb az esélye a teljesértékű ülésekkel felszerelt változatnak, de ebben én nem vagyok biztos. Egyrészt nem mindenkinek van 3 gyereke, aki a 2,5 milliós támogatást igénybe tudja venni, másrész aki közel 30 millió forintot ki tud adni egy luxusautóért, azt el tudom képzelni, hogy a kényelem jobban fogja érdekelni.
A motorválaszték egyetlen tagból áll a magyar piacon. Ez pedig a 3,5l-es benzinmotorból, valamint az első és hátsó tengelynél elhelyezett villanymotorok kombinációjából álló full hybrid erőforrás. Az elrendezésből következik is, hogy négykerék meghajtású az autó és meglehetősen erős, összesen 313 Le leadására képes. Nagyon erős kombináció, de sportautónak azért nem kell gondolni az RX L-t. Hiszen egy 5m hosszú és 2,2t tömegű terepjáróról beszélünk. Választható többfajta vezetési stílus – Eco, Normal, Sport és Sport+, amely a különböző beállítások segítségével ad a hangulathoz, körülményhez alkalmazkodó beállításokat. De ennél sokkal fontosabbnak tartom, hogy a Lexus RX L-ben ülve azt érezzük, hogy mindig, bármilyen körülmény is legyen hihetetlen kényelemben és biztonságban szállít minket a kívánt úticél felé.
A modellfrissítés nagyon jót tett a Lexus RX L-nek. Jelentősen csökkent technikai szempontból a többi presztízs márkával szembeni lemaradása, sőt pár technikai újítás és a méltán híres hybrid hajtás bizonyos szempontból ki is emeli a többi közül. Abszolút egyedi és összetéveszthetetlen a megjelenése és a márka image nagyon jól lett beállítva. Talán még nem nőtem fel az RX hangulatához, de egyszer biztosan fogok és remélem akkor meg is fogom tudni engedni magamnak, hogy vegyek magamnak egyet.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez