Ferrari FF négykerék-meghajtás
A forradalmi FF teljesen új fejezetet nyit a sportos utazóautók szegmensében. Az FF az első Ferrari, amely négykerék-meghajtással rendelkezik és szakítva a hagyományokkal extrém teljesítményt nyújt amellett, hogy egyedülállóan sokoldalú, és lélegzetelállítóan új formavilággal rendelkezik.
Az FF minden alkatrésze újdonsággal szolgál, de legfőképpen a motorja, amely az első közvetlen befecskendezéses V12-es benzinmotor, amelyet hétsebességes dupla-kuplungos váltóval kombináltak. A V12-es erőforrás teljesítménye 660 LE 8000-es fordulaton, maximális nyomatéka pedig 683 Nm 6000-es fordulaton, viszont 500 Nm már 1000 fordulat felett elérhető. Ezek az adatok igazi sportautó ismérvei, nem beszélve a 3,7 másodperc alatti gyorsulásról 100 km/h-ra és a 335 km/h végsebességről. A káros anyag kibocsátás is jelentősen csökkent: a kombinált fogyasztás 15,4 liter, a CO2 kibocsátás pedig 360 g/km, amely 20%-al kevesebb, mint a korábbi V12-es Ferrari motorok. Az impozáns adatok az új Stop&Start rendszernek is köszönhetőek.
A Ferrari FF különlegessége, hogy egyedülálló teljesítményt nyújt kifejezetten gyenge tapadású útviszonyok között is, köszönhetően az új Ferrari 4RM négykerék-meghajtásnak. Alapvetően még mindig hátsókerék-meghajtású az autó, de szükség esetén a PTU (Power Transfer Unit) az első kerekekre is tud nyomatékot küldeni, amennyiben az útviszonyok miatt szükséges a stabilitáshoz. Az FF vezérlő rendszere intelligensen osztja szét a nyomatékot mind a négy kerékre, egymástól függetlenül, így biztosítva a maximális tapadást és stabilitást. A rendszer gyors reakciójára garancia, hogy az összes menetbiztonsági rendszer (E-Diff, F1-Trac, és PTU) integrálva van egy mikrocsipbe.
A kivételesen sportos vezetési élményt garantálja az autó elrendezése (orrközép motor, váltó és differenciálmű hátul) és az 53%-os hátsó tengelyterhelés. Aprólékos figyelmet szenteltek a tervezők arra, hogy minél könnyebbek legyenek a motor és a karosszéria öntvényei.
A beltérben szintén high-tech anyagok kerültek felhasználásra, mint például magnézium, amelyből az ülések vázszerkezete készült. A harmadik generációs Brembo karbon-kerámia fékek ezúttal könnyebbek és tartósabbak a korábbi verziónál, és utcai használatban gyakorlatilag soha nem használódnak el. Ezen újításoknak köszönhetően sikerült elérni a kiváló 2,7 Kg/Le arányt, amely új mércét állít fel a kategóriában.
Az FF Pininfarina stúdió által készített vonalai tökéletes harmóniában reprezentálják az autó sportos és sokoldalú egyéniségét. A belső tér komfortos utazást kínál négy fő számára. A csomagtartó 450 liter, amely 800 literre bővíthető az ülések lehajtásával. Ezek az értékek egyedülállóak a kategóriában, de sok négyajtós limuzint is túlszárnyalnak.
Az FF teljes mértékben a megrendelő kívánságai szerint alakítható, és az autós világban először az FF-ben mutatkozik be a legfinomabb tapintású Frau aniline bőrkárpitozás, amelynek speciális felülete természetes puhaságot biztosít. Az FF különleges lehetőségeinek köszönhetően mind a négy utas egyedülálló élményben részesülhet utazás közben. A hátsó szórakoztatórendszer két kijelzővel, TV illetve DVD kompatibilitással, és az 1280 Watt teljesítményű, 16 csatornás Quantumlogic Hifi páratlan utazási élményt biztosít.
Forrás: www.ferrari.hu
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez