Fiatalos városi vagány – VW T-Cross R-Line 1.5 TSi DSG
A Polo alapjaira épített legvagányabb crossovert, a T-Cross csúcsváltozatát teszteltük. A vagány és feltűnő sárga színe mellett a kiváló anyagminőségű kisautó ideális fiatalomnak, családoknak vagy egyszerűen a hétköznapi városi használatra bárkinek, aki nem szeret rejtőzködni a tömegben.
Az előző felsorolás széles tömegeket érintene, de azért a VW tett róla, hogy a Skoda Kamiq-kal egy méretkategóriába eső (az új Kamiq-ról szóló írás itt olvasható) T-Cross megkülönböztesse az átlagembertől a felhasználóját. A megkülönböztetés alapja pedig nem más, mint az árcédula. Az alapváltozat 8,9 millióról indul, viszont az általunk tesztelt csúcsváltozat már több, mint 12,5 millióért vihető haza. Ez pedig nem kevés. Viszont a kérdés sokkal inkább az, hogy megéri-e a ráncfelvarráson átesett T-Crosst választani?
Nézzük először, hogy mik is ezek a változások, amelyeket módosítottak. Az új T-Cross frontrésze jelentősen változott. Új fényszórókat kapott, de más lett a hűtőrács és a lökhárító is. Jelentősen sportosabb, személyautósabb benyomást sugall ezzel az orr résszel, mint a korábbi típus. Oldalról a fém színű csomagtartó sínek, krómszegélyes ablakok, az övvonalon végighaladó, a karosszéria színével megegyező színű alsó betétek és a 17”-es, új dizájnnal rendelkező alufelnik teszik még feltűnőbbé az autót.
A hátsó részen a teljes mértékben módosított kialakítású, a hátsó részen végigfutó lámpatest teszi emlékezetessé az új T-Crosst. Természetesen itt is más a lökhárító és a benne elhelyezett rácsos dizájnelem alkotja a fő különbséget. A T-Cross felirattal ellátott csomagtér ajtó egy több rekeszes 385/455 literes teret rejt maga alatt. A két literszám azért van megadva, mert a hátsó üléssor mozgatásával bővíthetjük, avagy a hátsó lábtér növelésével csökkenthetjük az elérhető kapacitás mértékét. Lehajtott hátsó ülésekkel a maximális kapacitás 1281 liter, ami egyáltalán nem kevés. A csomagtér padlója szintén mozgatható, amely az alatta lévő plusz teret növeli, avagy csökkenti a saját belátásunk alapján. Egyéb kiegészítővel, mint például 220V-os aljzattal vagy egyéb plusz kimenettel nincsen ellátva, de van néhány kampó, amely a csomagok kitámasztásánál hasznos lehet.
A hátsó üléssor egyébként két felnőtt és egy gyerek szállítására alkalmas. A beállítás alapján a legnagyobb lábtér kialakítás esetében a 180cm-es magasságomra beállított első ülések esetén, kényelmes tér állt hátul is rendelkezésre. Telefonunk, vagy egyéb technikai kütyü töltésére hivatott a könyöklő hátsó részén elhelyezett 2db USB-C dugalj, amely stabilan végezte a dolgát a tesztidőszak ideje alatt. Hátsó könyöktámasz ugyan nem került a felszereltségi opciók közé, de ettől a problémától el lehet tekinteni. Főleg azért, mert a lábtéren kívül tisztességes fej és válltér is van hátul, sőt azon ritka esetek egyike is, hogy a combunkat szinte teljesen alátámasztja a hátsó üléssor. Az ajtók zsebeiben jelentős teret találunk, ahová a nagyobb palackok is simán elhelyezhetőek.
Az első ülések tér és kényelmi kínálata egy jarműkategóriával nagyobbak esetén is felvenné a versenyt. Jóval nagyobb a helykínálat a T-Crossban, mint ami kívülről gondolnánk. Az alkalmazott anyagok minősége szintén veri a csoportátlagot.
Sok ugyan a keményebb műanyag, de az összeszerelési minőség valóban remek. Egyetlen reccsenést sem hallottunk használat közben, ami negatív benyomást keltett volna. A kormány mögött egy 10,25”-es, jól konfigurálható, digitális kijelzőt találunk, amely tökéletesen informatív és kiválóan leolvashatóak róla az adatok. A központi, szintén digitális kijelzőn egy jó minőségű infotainement rendszer található, amelyre az Android Autó és az Apple CarPlay akár vezeték nélkül is kitükrözhető. A menürendszer kezelése gyors, egyszerű és logikus felépítésű. Szintén plusz pont jár azért, hogy nem került minden funkció digitalizálásra. A klíma panel (amely ugyan érintős felületű, nem gombos), vagy a rádió vezérlése külön területen kapott helyet. Ez manapság, főleg VW-nél egészen egyedi, pozitív hír.
Végére hagytam a motorizációt. A tesztautónk nemcsak felszereltségben, hanem motorizáció szempontjából is a legjobb a T-Crossnál elérhető lehetőségek közül. Az 1,5 literes, négyhengeres erőforrást kizárólag automata váltóval rendelhetjük és 150 lóerő leadására képes. Ezen a motoron kívül elérhető még az egyliteres háromhengeres erőforrás a kínálatban. A belépő a 95 lóerős változat kizárólag 5 sebességes manuális váltóval, ugyanez a motor 115 lóerővel 6 sebességes manuálissal és a most is tesztelt 7-es DSG-vel kapható. Egyértelmű, hogy a legkényelmesebb és a leggyorsabb kivitel a tesztautónkban is szereplő összeállítás volt. Átlagos használat mellett a DSG jól végzi a dolgát, ha viszont megkergetjük, akkor néha kelletlenül és fölöslegesen váltogat az automata. Se baj, kézzel is bele tudunk nyúlni, akár a kormány mögötti fülek segítségével is.
Nagyon kényelmes, jól vezethető, karakterében teljesen más autó a T-Cross, mint a márkatárs Skoda Kamiq. Mind a kettő jó autó, számomra a fiatalos hangulat és dinamizmus miatt a T-Cross jó benyomást tett. Jó a vezetési élmény, jó a minőségérzet, remek a futómű és a dinamika az autóban. A divatnak viszont ára van, amelyre nehéz bármit mondani, hogy mi a sok és a kevés. Az viszont biztos, hogy nem sokkal több pénzért nagyobb autót is kapunk, ami sok esetben felülír egyéb szempontokat.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez