Gianni szerint nagyon zsír ez az autó
Az 1963-ban piacra bocsátott első Quattroportéval a Maserati hozta be a köztudatba a luxus sportlimuzin fogalmát, az új Quattroporte kapcsán pedig Gianni igyekszik behozni a köztudatba a „zsír autó” fogalmát.
A Váci úti Maserati bemutatóteremben tartott hivatalos bemutatóján a Wallis elöljárójától megtudtuk, hogy a Maserati egyedülálló stratégiai lépés megtételére készül, amelynek köszönhetően a vállalat világpiaci jelenléte a 2015-re tervezett évi 50 000 darabos eladási számmal jelentősen erősödik. E törekvést a márkának a stílus, az elegancia, a minőség és a teljesítmény terén csaknem egy évszázada meghatározó jelentőségű járművei inspirálják, a fejlődés motorját pedig a három új, a Maserati számára a növekedés szempontjából kulcsfontosságúnak tekintett szegmensben útjára bocsátott modell jelenti. Ezek a modellek elődeikhez méltó módon továbbra is a magas technikai színvonalat, a szupersportautókhoz méltó teljesítményt és a limuzinokra jellemző, kimagasló kényelemet fogják biztosítani, de szélesebb körnek megengedhető árfekvésben.
Gianni ezután a tőle megszokott szabad stílusban beszélt arról, hogy amíg mi szép nőket „állítunk elő”, addig az olaszok szép kocsikat. Például az új Maserati Quattroportét, amely a gasztro-manager szerint „nagyon zsír” lett. A hirtelen támadt derültségre nem jött ború, amikor a csinos lányok lerántották a leplet a még csinosabb autócsodáról.
A Quattroporte nagyobb, könnyebb, exkluzívabb és praktikusabb az általa most leváltandó, világszerte nagyra becsült modellnél. A maga 307 km/órás végsebességével pedig ugyanolyan gyors, mint napjaink kétajtós szupersportkocsijai. A hatodik generáció debütálása annak a korszaknak a kezdetét jelzi, amikor a Maserati leendő modellpalettájának high-tech jellege komoly mértékben erősödik. A Maserati mindazonáltal hű marad a márka által a luxus sportlimuzinok megalkotása során, hosszú évek alatt felhalmozott értékekhez. A Quattroporte koncepciójának középpontjában az erős, saját fejlesztésű Maserati motorok, valamint a tágas utastér állnak. A hosszú, erőtől duzzadó orr-rész és a homorú, szigonyemblémával ellátott hűtőrács egyértelműen összekapcsolja a modellt a most kifutó Quattroportéval és a jelenleg is a kínálat részét képező GranTurismóval.
A budapesti szalon méltó otthona a luxusmárkának
Az új, közvetlen befecskendezéses motorcsalád egy 3,8 literes V8-as, illetve egy 3,0 literes V6-os egységből áll, amelyek mindegyike ikerturbó-feltöltéses. Az erőforrásokat a Maserati Powertrain tervezte, azok a Ferrari maranellói gyárában készülnek. Mindkét motorváltozatot a ZF legújabb generációs, nyolcfokozatú sebességváltójával párosítják.
A 3,8 literes, V8-as motor új mérföldkövet állít a Maserati történetében azzal, hogy segítségével az autó 4,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, a végsebesség pedig 307 km/óra, vagyis 20 km/órával szárnyalja túl a jelenlegi Quattroporte Sport GT S hasonló adatát. Mindemellett a csúcsnyomaték 200 Nm-rel növekedett a korábbiakhoz képest. A V6-os, ikerturbó-feltöltéses motorral, valamint a Q4 összkerék-meghajtással ellátott változat teljesítménye nem változott, a modell legnagyobb sebessége 285 km/óra.
A Q4 rendszer egy további olyan tényező, amelynek révén az új Quattroporte úttörőnek számít a márka történetében: nagy sebességnél, amikor fokozott tapadásra van szükség, a rendszer a hátsókerék-meghajtásról egy pillanat alatt képes az első és a hátsó kerekek között 50:50 arányban újraosztani a nyomatékot. Az új tervezésű Quattroporte megőrizte hagyományosan tökéletes menettulajdonságait a közel 50:50 százalékos arányú tengelyterhelésnek, valamint a dupla keresztlengőkaros első, illetve az ötlengőkaros hátsó futóműnek köszönhetően.
Az új Quattroporte mércét állít a minőség terén is a dizájntól kezdődően a fejlesztésen és a gyártási folyamaton át egészen az ellenőrzésig. A modell egy új üzemben készül, ahol a Maserati kézműves hagyományai a legmodernebb technológiákkal találkoznak, amelyekkel a legapróbb részletekig garantálható a tökéletes minőség.
A luxus színvonalú utastér esetében műszaki értelemben is jelentős előrelépés történt az olyan elemeknek köszönhetően, mint a Maserati Touch Control érintőképernyős kijelző, az állítható magasságú pedálsor, a tolatókamera, az opcionális, 15 hangszórós, 1280 wattos teljesítményű Bowers & Wilkins hifirendszer, valamint a WLAN-alapú WiFi.
A Maserati a 2012-es évben 6307 autót adott el, ami 2011-hez képes 2,2%-os növekedést jelent. A legnagyobb példányszámban értékesített modell 3176 eladott példánnyal a GranTurismo volt, őt követte a GranTurismo kabrióváltozata 1623, illetve a Quattroporte 1508 példánnyal.
A legfontosabb piacnak Észak-Amerika (az Amerikai Egyesült Államok és Kanada) számít az ott eladott 2892 (az összes eladás 46%-a) autóval, utána Kína következik 930 (15%) értékesített példánnyal, a harmadik pedig Japán, ahol 294 (5%) darab autó kelt el.
Különösen az USA piaca teljesített várakozáson felül, 17,3%-os növekedéssel zárva az évet. Örvendetes tény, hogy a Maserati 2009 óta megduplázta észak-amerikai eladásait.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez