Hybridek a hétköznapokban
Innovatív alternatíva a városban. Munkába járás kapkodás és átöltözés nélkül, mégis igényesen.
Képgalériánkért kattints a fotóra!
Sok szó esik a "hibridekről" és társaikról manapság, de több cikkünk ellenére még mindig nagyon sok a téves gondolat amiket látunk, hallunk. Most nem lesz szó a klónozásról és a gén manipulációról, hiszen a hibrid nem csak egy vonalon lehet tökéletesíteni. Próbálunk pro és kontra érveket is felsorakoztatni, mert azt látjuk nemcsak az árak miatt van alaposabb fenntartása a bringásoknak. Régebben írtunk a pedelec kerékpárokról, de nem tértünk ki az előny, hátrány kérdéskörre csak inkább a technikára fókuszáltunk. Tudjuk, hogy számtalan kategorizálás létezik, ezért ezt most nem tárgyaljuk. Mostani cikkünkben inkább vizsgáljuk meg a létjogosultság és a használat- de hogyan kérdését. Sokan amíg nem próbáltak ilyen modellt elzárkóznak a félelmek miatt, hogy ez így nem is kerékpár és csak akkor vennék ilyet ha 70 éves elmúlok...vagy tökéletesen nemzőképtelenné váltam. Nekik is próbálunk segíteni, de tény, nálunk kipróbálva egy-egy jobb modellt könnyebben magától érthetődővé válik a kérdéskör.
Miért használjunk pedelec-et:
- környezettudatos az üzemeltetése, mert nem füstölög a városban
- napelemről is tölthetjük, így sem atom, sem szénerőművet nem kell szorgalmaznunk vele, illetve a használatával
- egészséges, hiszen a napi testmozgásunk nem úszható meg, hiszen ezek nem elektromos robogók, itt ha mi nem tekerünk a rendszer sem segít
- a vásárlás után nagyon jó a kilóméter költségünk, főleg ha munkahelyen és/vagy napelemmel töltjük újra
- innovatív és fiatalos lehet a megítélésünk, hiszen ez tőlünk nyugatra elfogadott nemcsak az alsóvezetők körében, sőt van ahol már pont a környezeti terhelés mennyisége a trendi szempont. (itthon még vagány a Lamborghini de Svédországban már többlet energiát termelő lakóházakat terveztek)
- Mindenkinek fontos az idő, hiszen jelen tudásunk alapján véges az egyén számára, ki ne ismerné az érzést, mikor a dugóban ülünk az amúgy nagyon drága autónkkal és pont nem érünk oda a fontos megbeszélésre. Time Management mondanák a nagy "sikeroktatók" és igazuk is lenne, hiszen még Budapest méretű városban sem lehet könnyen autóval jobb időt futni mint mondjuk egy 45km/h-s pedelec-kel.
- akusztikai és hangterhelést sem teszünk az amúgy is túl zajos környezetünkre, hiszen ezek az elektromos motorok hallhatatlanul végzik a munkát
- az éves közlekedési költségünket nézve a kezdeti de hosszútávú beruházás után a legjobb kilométer költségeket érhetjük el
- már a 25 km/h-s modellek is, de a 45 km/h-s típusok főleg sokkal kényelmesebbek és gyorsabbak, mint az önerejű kerékpárok
- olyan emelkedőn is átjutunk, amiről rámálmainkban sem akartunk hallani kimehetünk terepre is kerékpározni, hiszen a rendzser segítségével dinamikusan tudunk ott is közlekedni, ahol eddig önerőből elakadtunk
- ma már összteleszkópos, elektromos rásegítő rendszerrel megáldott modellek is léteznek
- megoldható a 2-3 gyermek szállítása is környezet tudatosan
- nagyon előnyös személyes juttatás lehet cégek számára egy-egy ilyen kerékpár vásárlása illetve használatra való átengedése a cégen belüli személyeknek, azon kívül, hogy kifejezi a cég kultúráltságát és felelősségteljes gondolkodását a környezettudatosság terén, ráadásul rezsi költséget növel az elektromos akkumulátorok feltöltése...(speciális juttatás)
- garantáltan megszabadulunk a felesleges kilogrammoktól ha napi 20-30 percet kerekezünk csak a munkába menet és ugyanennyit vissza
- hiába érezzük, hogy csak magatehetetleneknek való a rendszer pontosan belátható, hogy 45 km/h-val átlagos ember nem tud izzadtságmentesen eljutni A-ból B-be kerékpárral, tehát komfortos a használata
- olyan területeken, utakon tudunk közlekedni, ahol autóval soha nem tudunk behajtani
- ki tudjuk szellőztetni a fejünket rekreációs jelleggel is akár
- kisebb helyen fér el mint egy autó vagy mint egy motor, sőt a 25-26 kilógrammnak hála akár az emeleti lakásunkba is felvihetjük, nem aggódva azon, hogy ellopják-e a házunk elöl
- Egy jó autó árának még így is csak ötöde, tizede a hibrid kerékpár ára!!
Miért ne használjunk pedelec-hibrid kerékpárt:
- a minőségi, tartós darabok inkább csak 2000 Eurótól indulnak, ami árfolyam függvényében olyan 600.000 Ft felett értelmezhető
- esőben fel kell öltöznünk rajta, nem úgy mint az autónkban
- hiányos a magyar közlekedési morál, így aki nem tud előzékenyen, defenzíven vezetni annak veszélyes a közlekedés főleg ha nem tud végig kerékpár úton haladni
- egy-egy jobb modell drága, tehát nagyon kell óvnunk a lopástól, illetve ha mégis más használja tovább, mint akinek szántuk az világháborús bombatölcsér méretű krátert tud ütni a család költségvetésén, amit a következő havi fagyipénz bedobásával nem mindig tudunk orvosolni (kivéve fagyi gyártók)
- itthon még van, aki a kivagyiság mérését Rolexben, Mercédeszben tudja csak skálázni, tehát náluk nem nyom latba egy-egy kerékpár, még akkor sem ha hozzánemértésében nem látja, hogy 2 milliót is költhettünk rá. Az Ő szemükben, aki teker az CSÓRÓ, van mondjuk némi szikra itt is már, sőt egész jó kis "polgárpukkasztásokat" lehet kezdeményezni, amikor kiderül a kerékpárunk többe került mint az Ő nyugati, levetkőzött, romhalmaz autója
- 4 gyermek szállítása nehézkes
- drágább mint a hagyományos "nagyáruházi" kerékpár, sőt tudjuk, hogy kínai robogóból is "kettőt kapok" ennyiért....(de milyet is?)
- az akkumulátor csomag ciklustól függően 5-7 év alatt tönkre mehet, főleg ha nem is törődünk vele megfelelően
Happy ending: Magamat is beleértve több "ex" kerékpárost is kérdeztem sőt teszteltem a témában, egyöntetű vélemény volt a húúúú azt a ....., ez ilyet tud!? Nem kell Albertnek lenni és Einsteinnek sem, hogy belássuk a rásegítéses rendszer nemcsak az idősek privilégiuma, ezért a gyártók nagyon komoly, összteleszkópos MTB modelleket is gyártanak az ambíciózusabb közönségnek. Ne fogjuk vissza magunkat, ha ki akarnánk próbálni egyet! (még szíjhajtásos modelt is találunk a piacon!)
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez