Kényelemre hangolva – Suzuki Burgman 400 ABS
A Burgman azon kevés nagyrobogók egyike, amelyek a modern technikát bár sok tekintetben alkalmazzák, de inkább a hagyományos robogózás érzését, hangulatát és formavilágát adják vissza. Nincsen modern műszerfal, végtelen számú gomb a korányon vagy éppen transformers formavilágot idéző burkolati elem. Van viszont kényelem, pakolásra alkalmas hely és a 400 cm3 hengerűrtartalom, amely pont elég arra, amire egy ilyen motort használni lehet.
A 15-ös első kerekeken gördülő Burgman LED-es lámpákat kapott elől és hátul is. A valamivel agresszívebbre formált karosszéria is könnyebb lett, mint az elődmodell esetében, egészen pontosan 220kg. A motoron is fejlesztettek, sokkal gazdaságosabb lett az üzemeltetése. Sőt a kijelzőn egy zöld ECO felirat gyullad ki, ha megfelelően használjuk a gázkart.
A Burgman 400 ABS a kényelemről és az univerzális használatról szól. Egy olyan robogó, amely kompromisszummentesen használható a városban és városon kívül egyaránt. Az egyik legkényelmesebb ülés, de nyugodtan mondhatjuk, hogy fotel, amivel valaha találkoztam eddigi motoros pályafutásom alatt. Megfelelő a tömöttsége, se nem kemény, se nem túl puha. A hátsó deréktámasztás pedig kis mértékben állítható a testmagasságunknak megfelelően. A hátsó utas sincs elhanyagolva. A benzintyúk visszajelzése alapján tökéletes volt a komfort azon a területen is. Ideális a lábszög, lábtámasz beállítása.
Az ülés alatt egy 42 literes rekeszt találunk. A tárolórekesz hátránya, hogy csupán egy teljes értékű bukósisak fér bele. Ezt a részt ügyesebben is meg lehetett volna oldani. Nagyjából 1,5 sisak hosszúságú a hely, így a sisakon kívül sok egyéb más cucc is befér.
A kormányon tényleg a legszükségesebb kezelők találhatóak. Világítás, index, kürt, fényszóró kapcsoló és a kulcsos indításhoz szükséges gombok. A kormányszög ideális, nagyon kényelmes ezen a ponton is. A műszeregység bizony modernnek semmiképpen nem nevezhető. Két analóg kijelző között található egy LCD kijelző, amelyről a fontosabb haladással kapcsolatos adatok olvashatóak le. Aki nem szereti a sallangot, csicsás dolgokat, azt egyáltalán nem fogja ez zavarni.
A kormány mögött középen található a mutatós rögzítőfék, tőle jobb és baloldalon egy-egy tároló. A bal oldaliba egy szivargyújtó kimenetet is elhelyeztek, amelyről akár a telefonunkat is feltölthetjük. Úgy gondolom, hogy egy USB a mai világban ideálisabb lenne, de ezen túl lehet lendülni. Az már kevésbé tetszett, hogy a kettő közül nem zárható egyik rekesz sem.
A Burgman nagy értéke a fogyasztása. 4 literes átlaggal simán el lehet vele közlekedni, mindenféle probléma nélkül. A 130-as tempót pedig játszi könnyedséggel bírja az EUR5-ös normákat teljesítő motor. Így tökéletesen alkalmas arra, hogy hosszabb, rövidebb távokat autópályán is megtegyünk vele.
Nincs könnyű helyzetben a Suzuki, hiszen ebben a méretkategóriában sok-sok vetélytárs található. A modernizáció pedig manapság minden jármű esetében egyre fontosabb helyet foglal el. Kényelem, jól vezethetőség szempontjából viszont hibátlanra vizsgázott nálunk a jelenlegi legnagyobb Suzuki robogó.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez