Kihozták belőle a maximumot – Honda Forza 125
Az egyik legnépszerűbb kategória a 125-ösök családja. Mérete és dinamikája alapján ugyanis ez a motorméret az, amellyel biztonságosan lehet már motorozni.
Nem vagyok híve az 50 köbcentis motoroknak, mert úgy gondolom, hogy nagyobb veszélyt jelent városban, hogy a motoros nem tud nagyobb sebességgel menni, határozottan jobban gyorsulni, mint az autók. Sajnálatos, hogy a hazai elterjedésnek gátat szab a külön vezetői engedély megszerzése, bár tény, hogy B jogosítvány mellett elegendő egy csökkentett óraszám az A1 megszerzéséhez.
Ha pedig ez megvan, akkor az egyik legkívánatosabb darab az nem más, mint a Honda Forza. Ha rövidre akarom a Forza összefoglalót venni, akkor egyetlen mondat elegendő a jellemzésre:
a Forzában minden benne van a nagytestű robogó kényelméből és még dinamikájából is, úgy, hogy közben kismotoros fogyasztást produkál. De miért is tenném ezt? Sokkal több sort megért a kis Honda robogó.
A Forza a fönt leírtakat korábban is tudta, de láthatóan a Hondánál nem elégedtek meg ezzel. A megújult Forza olyan kiegészítőket kapott, mint az elektromosan állítható szélvédő, illetve a kulcs nélküli indítás, zárás.
Egyszerűen hihetetlen, hogy mit ki tudtak hozni ebből a parányi motorból. Érzésre szinte teljes mértékben megegyezik bármely 50-es robogóval, de közben menetdinamikában valahol a 300-as mérettel hasonlítanám össze szívem szerint. Amikor elkezdtem vezetni, a 80-as, 90-es évek híres súlyemelője Naim Süleymanoğlu jutott az eszembe. A rendkívül kistermetű súlyemelő fenomén, aki sorra győzte le a nagyobb súlycsoportban indulókat is csodálatos képességei folytán.
Az új Forza nagyon szép karosszériát kapott. Az éles vonalak, törések és ívek teljes mértékben a mai kor divatját hozza. A műszerfal a méretéhez képest hatalmas, digitális. A bal és jobb kormányon egy robogóhoz képest több gombot találunk. Többek között itt találjuk a szélvédő elektromos le-föl állításához szükséges gombot is.
Az új Forza kulcs nélkül indítható, továbbá, ha a szerkezet nálunk van, akkor minden funkciót el tudunk érni. A motortól távolodva pedig automatikusan záródnak a rekeszek, minden rakodótér és nyílás bezárul.
Ez utóbbiból pedig jócskán akad a Forzán. Hátulról előre haladva találjuk az opcióként rendelhető 45literes dobozt, mely szintén az említett módon a doboz alján elhelyezett membrán segítségével nyitható.
Az ülés alatt egy 2 bukósisakos tároló található, illetve van még egy kisebb – de nem kicsi – rekesz a kormány mögött bal oldalon.
Rendkívül élvezetes volt a Forzával a motorozás és még autópályára is fel mertünk vele merészkedni.
A motor végsebessége 120km/h. Érezhetően a 110-es tempót szereti igazán. A fogyasztás zseniális volt, hihetetlenül alacsony 2,5 literes átlagfogyasztást mértünk a nálunk töltött idő alatt.
Biztos vagyok benne, hogy nem található jobb motor 125 cm3-es kategóriában, abban viszont nem vagyok 100%-ban biztos, hogy 2 millió forintért ezt választanám – e.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez