Lágy és barátságos - KIA Sportage 180 Hybrid 48V benzin DCT GT-Line
Járt már nálunk az új Sportage, méghozzá az öntöltő hybrid változatban, 230 lóerővel. A mostani teszt alanyunk is hybrid, csak éppen az úgynevezett lágy, azaz mild-hybrid változat. A 180 lóerős erőforrás az előző modellhez képest technikailag egyszerűbb, kevesebb lóerőt képes leadni és természetesen ezzel párhuzamosan 1,1 millióval olcsóbb is. Vajon érdemes megtakarítani ezt az összeget?
A 230 lóerős hybridről készült tesztünk itt olvasható. Azt mindenképpen érdemes az elején kimondani, hogy a formai szempontból a Sportage telitalálat. Talán nem is a 4515mm-es hossza feltűnő, hanem a szokatlanul nagy tengelytáv, amely 2680mm. Ennek oka, hogy az ötödik generációs Sportage többek között a nála egy méret osztállyal nagyobb Sorentoval osztozik az N3 nevű platformon. Aki tehát a Sportage mellett dönt, sok egyéb szempont mellett a helykínálat adta többlet előnnyel is számolhat.
A Sportage mind külsejével, mind pedig belső kialakításával megelőzi a korát. Az autó frontrésze teljesen szokatlan. A hatalmas szájat formázó hűtőmaszk két szélét egy-egy élére állított V alakú LED-es nappali fény zárja le, teljesen külön tagolva a távolsági és tompított fénytől. Káoszos első ránézésre, de van benne modern hangulat és valami szokatlan szép is. Annyi biztos, hogy különleges.
Oldalról a „szokásos” SUV formát a króm szegélyű, szándékosan vizuálisan hatalmasnak tűnő spoiler formája bontja meg, amely már a C oszlop elejétől indul. Ez a króm dísz szépen íveli a hátsó traktust és párhuzamosan halad a szintén szokatlan formájú hátsó lámpatesteket összekötő piros LED-del. Egyértelműen szép megoldás és még annyi kiegészítés is tartozik mind ehhez, hogy a hátsó ablaktörlőt is ez alá az elem alá rejtették, így az egyáltalán nem látszik, amikor nincsen használatban.
A belső formaterv egyértelműen modern, sőt nagyon modern. A teljesen digitális műszeregység egyetlen ívelt kijelző alatt található. Persze itt van egy kis trükk, mert valójában 2 kijelzőt találunk egy ívelt lap mögött. A műszerfal természetesen nem, a központi kijelző viszont érintő képernyő. De nemcsak ez modern, hanem a teljes középkonzol is. A sebességváltó egy tárcsa, amely körül még számos más funkciógombot is megtalálunk. Például itt kapcsolható az összkerékhajtás, állítható be a vezetési üzemmód is. De itt kapott helyet az ülésfűtés, lejtmenet asszisztens és a parkolókamera gombja is. Amit talán el lehetett volna hagyni, az a túlságosan nagy zongoralakk felület, amin minden ujjlenyomat, kosz meglátszik pillanat alatt.
A kijelző alatt nagyon okos megoldás, hogy a kijelző felület két funkciót is ellát. Ezzel a megoldással találkoztunk már az EV6 esetében. Egy gomb megnyomásával válthatunk a légkondicionáló vagy a rádió vezérlése között. Ötletes és elegáns is ez a funkció, nekem nagyon bejön.
Az ülőfelületek rendkívül kényelmesek, tökéletes a fej- és a lábtér mind elől, mind hátul. A csomagtartó kapacitása 562 liter, tehát valamivel kisebb, mint a 230 lóerős full-hybrid esetében. Ennek oka, hogy a 48V-os akkumulátor a csomagtér alatt helyezkedik el. Lehajtott üléssel 1751 literes a tér.
A 180 lóerős motor teljesítménye soknak tűnhet, de valójában mégsem az. Az okát nem tudom és lehet csak a régi emlékek szépülnek meg, de 20-25 éve ekkora teljesítménnyel szinte sportautókat kaptunk. Oké, ennek a neve Sportage, de a nevétől nem válik azzá. Úgy érzem, hogy induláskor meglehetősen lomha az autó. Ennek lehet persze oka a közel 1600kg -os össztömeg (igen, régen azok a bizonyos autók közel fél tonnával voltak könnyebbek és mindenféle katalizátor sem fogta vissza a teljesítményt…). Egyébként ez a lomha érzés lehet a váltó „bűne” is, mert hirtelen gázadáskor viszonylag nagyot ugrik az autó. Annyi biztos, hogy hosszabb távokon, folyamatos haladás mellett semmi problémát nem éreztem az autónál. A fogyasztás 8,5 literes átlaggal alakult. Autóúton 7,2-t, városban 9-9,5 liter körül fogyasztott. Nem mondhatni rossznak, de kifejezetten jónak sem.
Az autó áráról nehéz nyilatkozni, hiszen a mai napon 16 millió alatt kapható meg a tesztelt autó, de rendeléskor két dolgot nem tud vállalni a kereskedő. Árgaranciát és pontos szállítási határidőt. Azt pedig, hogy a rendelt autó 1-1,5 év múlva mennyi lesz, a jó ég sem tudja. Találhatunk néhány kereskedői készletet (tényleg pár darab van a neten), azok ára a fenti árat fedi.
Mild-hybrid vagy teljes hybrid? Én az utóbbit választanám, mert a modernebb technika, nagyobb teljesítmény és az alacsonyabb fogyasztás biztos meghozza az 1,1 milliós árkülönbözetet, ami a két autó között van. De ez egy jóérzésű választás, mert a Sportage presztízs márkákat meghazudtoló minőségű, technikai színvonalú SUV, kiváló formával és kifejezetten jó árral, ha ezen árszint mellett szabad ezt mondani.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez