Legendás autók
Az autótörténelem legkiemelkedőbb gyártmányai a kezdetektől napjainkig.
Végre. Megjött a KÖNYV. Ebben benne van minden ami fontos az életben: az autók, a gépjárművek, és a kocsik. Bár akik igazán az autókra gerjednek, annak szentségtörés kocsinak nevezni például egy Testarosssát. A csak motoros fotelként elhíresült polskit már inkább lehetne annak, de sajnos az például nem szerepel a könyvben. Pedig az is FIAT... Tehát nagyon gyorsan rohanj az első könyvesboltba (könyvtárba felesleges, nem vihetsz haza ilyen ÉRTÉKES könyvet) és vedd meg azonnal, tárazz be egykét sörrel, barátnődet (ha van) küldd el bulizni a barátnőivel vagy tartsanak leánybúcsút (aztán fogd a fejed), mindegy csak lépjen le, és kezdődhet a lapozgatás, és a szívfájdulás.
Merthogy a könyv nem túl gyakorlatias, ezek az AUTÓK, nem egy átlag magyar sznob pénztárcájára vannak méretezve, és nem is a kiskörútra. Szerény véleményem szerint elég röhejes látványt szoktak mutatni a magyar ugarnak is becézhető budapesti utakon száguldozó csodák, amint a gazdijuk kinyújtott nyelvvel és izzadságcseppekkel a homlokán igyekszik kikerülni a székesfővárosi attak szabadtéri múzeumának kellékeit: a kátyúkat. Ellenben egy Hummer (ugye a híres amerikán harci terepjáró és hollywoodi tesztautó) már igen otthonosan közlekedik az útjainkon, ahogy azt már tapasztaltuk is a terepmunka során (egy majdnem elütött: dehogy mit keresett a villamosmegállóban...).
Tehát miután meggyőződtünk arról, illetve meggyőztük magunkat, hogy nem rohanunk a bankunkhoz, nem kérünk kölcsön a nagybácsitól, hogy megvehessük életünk értelmét, ki is nyithatjuk a könyvet. Ha lány lennék, akkor most feltűnne, és megjegyezném, hogy tele van kocsival a könyv (mondtam hogy küld el az asszonyt). Ha a haverok is átjöttek, mert eimatt még az esti sörözés is elmaradhat, akkor kezdődhet minden fiú általános iskolai élménye, miszerint amikor is a Józsi, vagy a Bonifác autósújságát lapozva, az autók képeire rácsapva máris magunkévá tehettük a négykerekűt egy egyszerű jelszóval: stop. Bizonyára lehettek eltérések a mikroközösségek között, de majd minden fiú így kezdte autós pályafutását. Ritkábban gokartba ülnek, vagy azon tanakodnak, ezekről az idiótákról kéne egy cikket írni...
De rátérve a könyvre, túl sok mondanivalóm nincs. Nálam sokkal szakavatottabbak nyílván jó magyar szokás szerint alaposan hazavágják majd a könyvet, hogy ez maradt ki, az nem jó helyen van, ez nem pontos, a szerzőnek meg amúgy sincs ízlése, se sapkája. Szerintem meg nincs baj vele. Igényes, jó minőségű, ráadásul kötött könyv, nem fog szétesni két nap alatt. Van benne az elején egy kis autótörténet, majd kronológiai sorrendben haladva végigvezet a legnagyobb korszakokon. Ennél márcsak az ára szebb, amit rá se mertek nyalni könyvre, de azért én lenyomoztam (nehéz volt): 8999Ft. Magyarul: 9000Ft. De látva a könyvet, megéri. Főleg hogy egy hétig nem mész sörözni miatta, tehát vissza is jön a pénz. Láthatjuk, valójában költséghatékonyak voltunk. Mindenkinek kellemes lapozgatást kívánok!
:
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez