Leon, a család új testőre
Akár utazol, akár a városban intézed a dolgaid, ha Leon is veled megy, biztonságban tudhatod a családod.
Már az első kiszivárgott fotók óta tudjuk, hogy az új SEAT Leon nagyon szépre sikeredett, de november 28. óta azzal is tisztában vagyunk, hogy mennyire biztonságos lett. Ekkor hozták nyilvánosságra az Euro NCAP (New Car Assessment Programme) független szervezet legfrissebb tesztsorozatát, amelyen egyaránt ötcsillagos minősítéssel zárt a Leon és az új Toledo is. A felnőtt utasok védelme terén mindkét modell 94 százalékos eredményt produkált, míg az oldalirányú ütközés igényes tesztje során az emberi test minden részét hatékonyan védve, maximális pontszámot értek el.
A gyermek-utasok védelménél a Leon összesen 92 százalékos eredménnyel zárt, maximális pontot kapva a tesztbábukban rögzített mérési eredmények elemzése során. Ez az eredmény volt a legmagasabb a szervezet ez alkalommal végzett tesztjei körében. Egy kifejezetten családközpontú autónál a hátsó ülések biztonsága különösen fontos, ezért hangjelzés figyelmeztet, ha a hátsó 3 ülésen nincs bekapcsolva a biztonsági öv. Az ESC-t (Electronic Stability Control) és a hét légzsákot a Leon mindegyik kivitel megkapja, amit az NCAP külön hangsúlyozott értékelésében. Mindezeken túl a SEAT innovatív, sávtartó asszisztens (Lane Assist), illetve másodlagos ütközésvédelmi (Multi Collision Brake) vezetői segédrendszerei elnyerték az „Euro NCAP Advanced Award” kitüntetést, amely az ügyfelek és általában a közlekedés biztonságát bizonyítottan szolgáló technikákat ismeri el.
A gyalogosvédelem minősítésekor a Leon első lökhárítója maximális pontszámot kapott
A SEAT Lane Assist 65 kilométer/óra felett segít a vezetőnek az éppen igénybe vett forgalmi sáv biztonságos tartásában. A sávhatároló útburkolati jeleket az első szélvédő mögé, a belső visszapillantó tükör mellé épített kamera érzékeli, és amennyiben a jármű pályája a sáv elhagyásának veszélyével fenyeget, a rendszer a szervokormánnyal együttműködve korrekciós kormányzási beavatkozásokkal lép közbe. A biztonsági eszközöktől beérkező információk alapján, ha a rendszer az utazás során felismeri a fáradtság jeleit a sofőrön, akkor figyelmeztetéssel jelzi, hogy tartson vezetési szünetet.
A 6 megszokott légzsák mellett, a vezetőnek jár a térdlégzsák is
A SEAT Leon SC kivitele másodlagos ütközésvédelmi rendszert (Multi Collision Brake) is kapott, hogy az autó a balesetet követően önműködő fékezéssel enyhítse vagy akár meg is előzze a további ütközéseket. Amennyiben a primer ütközés során a légzsák is kioldódott, az elektronikus menetstabilizáló rendszer gondoskodik az autó mielőbbi lefékezéséről, miközben a vészvillogó is automatikusan bekapcsol. Van a Leonnak fényszóró asszisztense is, amely automatikusan tompítottra vált, ha szembejövőt lát a kamera, sőt, huzamosabban 110 km/óra fölött a tompított fénycsóva kicsit megnyúlik. Így a vezető nagyobb kényelmet élvez és az éjszakai vezetés is biztonságosabbá válik.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez