Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350
A Forza 350 egy ideális középút a Forza családon belül. A 125-ös változat jelentős többlet tudással, képességekkel rendelkezik egy átlagos 50 köbcentis robogóhoz képest, de mondhatjuk, hogy innen már csak pár lépés a mennyország. Viszonylag kis többletért, rengeteget kapunk.
A tavaly megjelent Forza 350, amely egészen pontosan 330 köbcentiméteres blokkal rendelkezik, jelentős előrelépést jelent a kisebb testvérhez, a 125-öshöz képest. 29 lóerős teljesítményével és ebből következően magasabb végsebességével kompromisszum mentesen utazhatunk bármilyen közúton. A kisebb, de lényegében azonos méretű változathoz képest szinte kétszer nagyobb teljesítménye teljes mértékben elégségessé teszi arra, hogy akár autópályán is közlekedjünk vele. Nem beszélve arról, hogy nyomatékban is lényegesen gazdagabb, hiszen 31,5 Nm nyomaték leadására képes. A 184 kilogrammos karosszériát így játszi könnyedséggel mozgatja, ami nemcsak, hogy élvezetes motorozást, de nagyobb menetbiztonság érzést ad a vezető számára városi forgalomban. A Forza 350 nemcsak jól tud menni, de hatékonyan tud megállni is. Erről gondoskodik a tárcsafék és az ABS rendszer is
Ahogyan a bevezetőben említettem, ez egy ideális középút a Forza családban, hiszen a nagyobb 750-es változatot már sokkal inkább motornak, mintsem robogónak tekintem. Mérete, soros kéthengeres blokkja, DCT váltója miatt már csak formai szempontból robogó. Ezt az állítást erősíti az ára is.
A Forza 350 „csak” 2,7 millió forint, tehát kereken 2 millióval olcsóbb nála.
De beszéljünk végre a Forza 350-ről. Ami igazán szerethető a motorban az az elképesztő tároló kapacitás, amellyel rendelkezik. A motor kezelése roppant egyszerű. A kulcsnélküli rendszer segítségével ezek mindenféle egyéb művelet nélkül nyithatóak ezalól egyedüli kivételt képez a hátsó doboz, amelyhez szükséges használni a fizikális kulcsot. Jelentős tárolókapacitás van az ülés alatt, hiszen akár két zárt bukósisak is elfér benne. Továbbá a kormány bal oldalán a műszerfal mellett is találunk egy hatalmas zárható üreget.
Az LCD műszeregység két analóg mutató között helyezkedik el. Jól átlátható, jól látható minden fényviszony mellett.
A Forza 350-ben tehát adott egy dinamikus, jó motor, a modern formavilág, a kiváló tárolási kapacitás és végül, ami hasonlóan fontos, a kényelem. Maga az ülőfelület is kényelmes, de ezt kiegészíti a Honda Smartphone Voice Control rendszere, amelynek segítségével a mobilunkat hangvezérléssel irányíthatjuk, továbbá itt van a robogó tökéletes szélvédelme. Egyszerű dolognak tűnik, mégsem alkalmazzák a robogók, de még a motorok többségében sem, hogy a szélvédő elektromosan mozgatható. A kormány bal oldalán elhelyezett gomb segítségével összesen 18 centiméteres tartományban mozgatható a motor plexije. Így, ha nagy sebességgel haladunk, egy pillanat alatt feljebb húzhatjuk, alacsony sebességnél pedig a jobb légáramlás miatt lejjebb tolhatjuk magunk előtt. Apróság, ha a magát a technikát nézzük, de jelentős kényelmi faktor. Nem is értem, hogy más motorgyártók miért nem alkalmazzák, így a Forza jogosan mondhatjuk, hogy versenyelőnyben van.
Hibája talán a viszonylag keményre hangolt futóműve, illetve az, hogy nagyobb huppanók esetében a hátsó 45 literes gyári tárolódoboz fura nyekkenéssel zökken. Az előzőek inkább kifogás keresések amiatt a tény miatt, hogy a Forza 350 talán a legjobb robogó a kategóriában. Remek középút a kisebb és a csúcsmodell között, amelyet meglehetősen széles tartományban tudunk használni. Minket megvett a képességeivel.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez