Megújúlt a világ egyik legjobb összecsukható kerékpárja!
Sokan ismeritek és többen használjátok is a világ legjobb összecsukható kerékpárját a német Birdy-t. Most viszont az EvoBike 10 éves fennállására és a Birdy 20 éves születésnapjára elkészült a valaha gyártott és tervezett legjobb Birdy, összecsukható kerékpár.
A gyár így fogalmazott az új Birdy kapcsán: 20 éves és 20 x jobb az új Birdy a Riese und Müller-től. Élőben nekünk és a nagyközönségnek a 2015-ös szezont záró Eurobike-on mutatkozott be az új modell, ami már a 2016-os évre vonatkozik.
Elöljáróban pár szó az új Birdy kapcsán. Nem mi állítjuk, hogy a Birdy a legjobb, legsokoldalúbb, leginkább személyre szabható és a leginkább teljes értékű kerékpár, hanem az összes nemzetközi média, kerékpáros magazin és tesztelő. Sorra nyerte a régebbi modell is a nemzetközi teszteket és összehasonlítókat, ahol számos patinás ellenféllel mérte össze tudását, mint például a régebbi Mobiky, Brompton, Strida, Dahon...Nem a véletlen műve a teszt elsőség, mondjuk hiszen 20 évnyi, német mérnökök által beletett fejlesztés, tesztelés, gyártás áll a Birdy mögött, ami nagyon sok tudást, tapasztalatot jelent. Nem elégedtek meg a babérjaikkal a németek és a fejlesztést már évekkel ezelőtt magasabb szintre emelték, aminek az eredményét ma már mi is megvehetjük.
Sokan ismeritek és többen használjátok is a világ legjobb összecsukható kerékpárját a német Birdy-t. Most viszont az EvoBike 10 éves fennállására és a Birdy 20 éves születésnapjára elkészült a valaha gyártott és tervezett legjobb Birdy, összecsukható kerékpár. A gyár így fogalmazott az új Birdy kapcsán: 20 éves és 20 x jobb az új Birdy a Riese und Müller-től. Élőben nekünk és a nagyközönségnek a 2015-ös szezont záró Eurobike-on mutatkozott be az új modell, ami már a 2016-os évre vonatkozik.
Elöljáróban pár szó az új Birdy kapcsán. Nem mi állítjuk, hogy a Birdy a legjobb, legsokoldalúbb, leginkább személyre szabható és a leginkább teljes értékű kerékpár, hanem az összes nemzetközi média, kerékpáros magazin és tesztelő. Sorra nyerte a régebbi modell is a nemzetközi teszteket és összehasonlítókat, ahol számos patinás ellenféllel mérte össze tudását, mint például a régebbi Mobiky, Brompton, Strida, Dahon...Nem a véletlen műve a teszt elsőség, mondjuk hiszen 20 évnyi, német mérnökök által beletett fejlesztés, tesztelés, gyártás áll a Birdy mögött, ami nagyon sok tudást, tapasztalatot jelent. Nem elégedtek meg a babérjaikkal a németek és a fejlesztést már évekkel ezelőtt magasabb szintre emelték, aminek az eredményét ma már mi is megvehetjük.
Mit tud az új Birdy?
Méretek, adatok:
- 80 x 62 x 34 cm például az összecsukott mérete
- 10.9 kg-tól indul típus és modell függvényében úgy, hogy első-hátsó teleszkópos minden Birdy
- kezdőknek is csak 15 másodperc az összecsukása
- a világcsúcsot csukási időben 4.9 másodperccel tartják, ami a legjobb idő a folding, azaz összecsukható kerékpárok egész piacán
Összecsukható és rugózott:
Minden Birdy típus még az egyenesebb vázas World (sport, comfort) modellek is olyan módon csukhatók össze, hogy a váz merev egység nem kell megbontani, hanem az első és a hátsó kerekek záródnak a váz mellé. (Egyik legnagyobb előnye egyéb folding kerékpárokkal szemben, mert így a váz: erős, merev és könnyű lesz, hiszen nincs megbontva semmilyen csukási mechanizmussal). Ugyanolyan merev és kompaktabb, mint egy hagyományos kerékpár. Minden Birdy első-hátsó rugózott kerekeken gördül a lehető legnagyobb menetkényelem érdekében. Ez sok esetben jobb komfortot eredményez mint egy hagyományos teleszkópok nélküli kerékpár.
Miért jó a rugózott kerekeken gördülés? Így a kerékpáros súlyához igazítva tudjuk rendelni az adott modellt, amivel több utat tudunk megtenni kevesebb fáradtsággal. A kerékpározásban nem csak a távolság fárasztó, hanem az is ha a kerékpár "ráz", össze-vissza gyötri a testünket itt ez megoldott, hogy ne legyen így.
Nem gond a 18"-os kerekek kicsi mérete? Erre is gondoltak a német mérnökök a Riese und Müller-nél, így határozottan nem, nem gond a kerék kisebb mérete. Sőt mivel az áttételt úgy választották meg ezzel a Birdy-vel is egy pedálfordulatra ugyanannyi métert gördülünk, mint hagyományos, átlagos kerékpárokkal. Ráadásul induláskor a kisebb keréknél, kisebb átmérőn van a tömeg tehát elindítani, felgyorsítani a kisebb tehetetlenség miatt könnyebb is a Birdy-t, mint a hagyományos 26-28"-os kerekeken gördülő kerékpárokat. Városban főként úgy is a gyorsulások, lassulások a számottevőek.
20 x jobb az új Birdy? Nézzük pontokban mit is módosítottak az amúgy is nagyon jó Birdy modelleken:
Karcvédelem: a váz és villa több pontján is javították a váz és fényezés védelmét a karcolások ellen a parkolás, tárolás és csukás közben szerezhető karcolások kivédésére. Optimalizált csomagméret: köszönhetően a sok módosításnak és a vázon tett átalakításnak az összecsukott térfogata a Birdyknek hasonló felszereltség esetén körülbelül 10%-al csökkent.Ezekkel az opciókkal biztos lehetsz benne, hogy teljesen egyedi Birdy-d lehet, ami soha nem jön szemben sehol.
- Pontosabb üléspozíció beállítás: a lehajtható és hosszában állítható kormányoszlop tetejét is áttervezték így pontosabban tudjuk magunkra állítani a kormánycső pozícióját is (skála is segít benne).
- Módosított hajtásláncvonal: a lánctányér pozíciója közelebb került a váz középvonalához, így az alacsonyabb fokozatokban sem terhelődik túl a lánc, így nagyobb futásteljesítményt tud elviselni a láncunk
- Optimalizált pozíció és kormányzás: elérték azt, hogy az alacsonyabb pedállal, a módosított homlokcsővel, a hosszabb felső-csővel jobb a kerékpározás és a birdy stabilitása.
- Átalakított világítási rendszer: nagyon magas minőségű és könnyű súlyú Supernova világítási rendszer, agydinamóval, E3 első lámpával (kompatibilis a gyári első csomagtartóval) és Supernova Tail Light 2 hátsólámpával.
- Láncleesés gátló és feszítő: Egy teljesen új paralelogramma rendszerű, két karos, rugós mechanizmus megakadályozza (Birdy speed, duladrive, rohloff) modellek esetén a lánc leesését és elmozdulását az összecsukot állapotnál.
- Váltó és fék bowden védelem a KinKing-től: az optimalizált fék bowden vonal és a flexibilis betét a váltó bowdenben megelőzi a problémákat az összecsukások során hála a kinking elemnek.
- Biztonságosabb kormánycsukó mechanizmus: a biztonsági záródó mechanizmus teljesen új a Birdy kormányoszlopánál így kizárt a véletlen csukásból-nyitásból adódó baleset és nagyon könnyen csukható a kormány oszlop a Birdy elcsomagolásához.
- Gördülő koffer funkció: az új görgőknek köszönhetően az összecsukott biry könnyedén gördíthető mint egy koffer az első csomagtartónál fogva, mert a hátsó csomagtartón lévő kerekek járnak a hátsó csomagtartó opcióhoz.
- 70%-al növelt kormányoszlop merevség: a növelt kormány oszlop átmérőknek és kialakításnak hála és a növelt kormány csőátmérőnek (25,4 mm helyett 31.8 mm) 70%-al erősebb a kormány mechanika, sőt a kormány csövet már 4 db csavar tartja a helyén.
- 20%-al növelt első villa merevség: az új gyémánt profilú első felfüggesztés és villa nagyobb merevséget és terhelhetőséget szavatol.
- Könnyített első felfüggesztés: az első villa teljesen "hydroforming" technológiával készül hegesztett elemek nélkül, a villa forgáspontja kemény eloxált alumínium az acél helyett.
- Könnyebb oldaltámasz: a japán Minoura oldaltámasz erősebb, szebb és könnyebb mint a régebbi támaszték volt, ráadásul becsukva keskenyebb a pozíciója is.
- Merevebb, könnyebb középrész: erősebb, merevebb és könnyebb lett a középső rész a hajtóműcsapágy házzal, a hátsó futómű forgáspontjával és teljesen új fejlesztés a hátsó futómű tengelyén a zsírzó nyílás csavarral, ami nagyban könnyíti a szakszerű karban tartást főleg nedves, esős időben vagy télen.
- Tetszetősebb első-hátsó futómű elemek, villák: az új organikusabb formájú hátsó futómű tovább viszi a fő váz motívumát a harmonikusabb, elegánsabb megjelenésért.
- Sztenderd a hidraulikus tárcsafék: minden konfigurálható (tehát kivéve a world sport és komfort) Birdy-n a Shimano Deore hidraulikus tárcsafék a legjobb lassulás érdekében.
- Új hajtókarok és hajtómű csapágy: új nagyon merev hajtókarok és a Hollowtech BB középcsapágy soha nem látott hajtási élményt és hatásfokot biztosítanak.
- Egyedi konfigurálhatóság: négy különböző modell (plusz a nem konfigurálható world sport és world comfort), kétféle kormányoszlop (komfort és sport) és számos kiegészítő, alkatrész opció teszi professzionálisan egyedivé a Birdy-det ahogy szeretnéd.
- Újító szín kombinációk: négyféle vázszín és hétféle pedál és markolat opció az egyedi megjelenésért. Minden Birdy egy matrica készlettel érkezik: piros, lime, narancs és lila vázfelirattal és még számos vagány matricával. Ezekkel a matricákkal tudod az eredeti ezüst vázmatricát (Birdy felirat) tuningolni kedved szerint.
Milyen modellek elérhetőek 2016-tól?
Birdy city Birdy speedElérhető extrák, opciók:
- kétféle kormányoszlop: sport és komfort, mindkettő 5 lépésben állítható magasságú
- túra táska adapter a kormányra: 240 g (zárható KLICKfix kormány adapter és táska tartó keret így akár 20-30 literes kormány táskánk is lehet a hozzá választott Ortlieb táskával)
- hátsó csomagtartó: automatikusan követi a kerékpár összecsukását, tehát ha a kerékpárt összecsukod a csomagtartó is belesimul a csomag méretbe nem kell szerszámmal semmit sem állítanod, csavaroznod. Kinyitáskor, ahogy a kerékpár készen van a csomagtartó is a helyére lendül. Erre a csomagtartóra könnyedén tudsz Ortlieb túra táskákat rögzíteni ha túrára készül vagy akár földet kerülnél. Görgők nélkül 700g.
- első csomagtartó: az első kerék két oldalára tudsz vele akár Ortlieb túratáskákat rögzíteni párban 25-30 liter is, a hátsó csomagtartó görgő opcióval pedig ennél fogva tudod az összecsukott Birdy-t mint koffert gördíteni magad mellett (kivéve a world Birdy komfort és sport modellt) görgőkkel 400 g.
- kivehető pedál: ez az MKS Ezy kivehető pedál egy kézzel, szerszámok nélkül, egy mozdulattal kivehető a Birdy-ből ha szükséges a lehető legkisebb csomagméret miatt. 354 g
- üléscsőbe rejtett pumpa: az SKS Spaero Sport pumpa tökéletesen illeszkedik a birdy üléscsőbe így mindig veled lehet ha szükséges és az időjárástól is védett, 170 g.
- hajtogatható lakat, lezáró: opcionálisan rendelhető az ABUS Bordo 90 cm-es "colostok", hajtogatható lezáró gyári váztáskával melyet a Birdy-n több helyen is tudsz rögzíteni kedved és kényelmed szerint.
- világítási rendszer: magas minőségű, nagyon könnyű Supernova világítási rendszer, extra könnyű agydinamóval a tárcsafékes kialakításhoz. A Supernova E3 első-lámpa új rögzítő elemmel mely kompatibilis az első csomagtartó opcióval, és a módosított Supernova Tail Light 2 hátsólámpa, védett helyen rögzítve a hátsó sárvédő tartója pálcája mögött alkotják a legjobb világítási rendszert a Birdy-n. A világítási rendszer rendelkezik világítási és állófény funkcióval is ami biztonságos, mert hiába agydinamós akkor is világít ha állunk egy helyben a birdy-vel ha előtte kerékpároztunk több perc világításra elegendő energiát raktároznak el a lámpák magukban. Most már csomagtartó opció nélkül is kérhetsz világítás opciót hiszen az új világítási rendszer nem a csomagtartón kapott helyet. Mindkét lámpa LED-es technológiát használ ami gondozás és szerviz mentes használatot biztosít a legmostohább viszonyok között is. A LED-ek alacsony sebességű kerékpározásnál is világítanak így növelve a biztonságodat.
- Birdy koffer: a Birdy koffert egyedül is tudod mozgatni a speciális görgőknek és a kényelmes fogantyúnak hála. A Birdy-d kofferba csomagolásához az összecsukott Birdy-dből az üléscsövet és a pedált kell csak kivenned ami az MKS opciós pedállal körülbelül 2-3 másodperc természetesen szerszám nélküli művelet. Ebben a kofferben biztonságban utazhat a Birdy-d repülőn is nem kell attól tartanod, hogy a repülő út végén "úgy csukják össze", hogy már fel sem ismerhető. A koffer külső méretei: 82 x 71 x 38 cm, súlya: 9400 g
- utánfutó kit opció a Birdy kofferhez: az utánfutó kit tartalmaz 2 db levegővel felfújható kereket és az utánfutó rudat rögzítéssel (Weber típusú) a kofferhez. A kerekek gyorsan rögzíthetők a praktikus rendszernek hála. Az utánfutó-koffer kizárólag jó minőségű úton használható rövidebb szakaszokon.
- 3360 g váztáska: kicsi táska a vázra a felső cső aljára 4 pánttal rögzítve, 180 g.
- birdy hátizsák: két nagy részből áll és cipzárral záródik. Bezárva normál hátizsákként hordhatod a két darab vállpánttal de ha kinyitod bele tudod tenni az összecsukott Birdy-t, így vállra veheted táskában a Birdy-det. A táskában nem koszolja a többi utazó felet a tömegközlekedésen, hajón, autóban, vonaton. A táska extra erős, szakadásmentes Cordura Plus anyagból készül ezért súlya: 1300 gramm.
- Birdy takaró: egyszerű takaró ponyva a birdy-dhez, nincsen alja csak egy szállal összehúzható alsó szája, felül belenyúlva meg tudod fogni benne a Birdy-t szállításkor, de így sem koszolsz a sáros kerékpárral másokat és ez a leggyorsabb táska, takaró Birdy-hez. Anyaga vízálló nylon, nagyon kicsire elcsomagolható, hajtogatható a takaró és még egy hálós zseb is van rajta, pántjánál fogva mindig veled lehet vagy a Birdy-n. 340 g rugózás opció: rendeléskor mindig a Birdy-t használó kerékpáros súlyának megfelelő első-hátsó rugózást rendeljük de ez később könnyedén cserélhető, módosítható utólag is a komfort vagy a feszesebb sport irányába. Az elasztomer keménysége táblázatból választható lásd Birdy katalógust.
- Birdy dualdrive
- Birdy rohloff
- world Birdy comfort
- world Birdy sport
-
Minden új Birdy a megszokott együttes terhelhetőségben 120 kg-ot engedélyez. Tehát a teljes terhelés 120 kg = Kerékpár+kerékpáros+csomagok.
Ne feledd a Birdy teljes értékű kerékpár, ami nem mellesleg elfér a poggyászodban is! További kérdésekkel, konfigurálással kapcsolatban keress minket!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez