Milliárdokat termelő italok
Sikeres pénzügyi évet zárt a Brown-Forman, a cég, amely 135 ország után most Kína és Brazília meghódítására készül.
Remek eredményekkel zárta pénzügyi évét 2012. áprilisban a Brown-Forman. Az egyik legnagyobb szeszesitalokat forgalmazó vállalat Jack Daniel’s whiskey-je eddigi legjobb formáját hozta, de nem sokkal maradnak el mögötte a Finlandia prémiumvodka és az el Jimador tequilák eladásai sem. A céget 1870-ben jegyezték be a Wall Street-i értéktőzsdére, az örökösök azóta is kétharmados többségben birtokolják a szavazati jogokat.
„Egy olyan üzletágban, ahol a tíz legnagyobb italkereskedő cég bevétele a világ piacának csupán 25%-át reprezentálja, nem feltétlenül az a legjobb stratégia, ha arra törekszik egy vállalat, hogy minél nagyobb legyen” – nyilatkozta Paul Varga a francia Figaro magazinnak utalva arra, hogy az alkoholok értékesítéséből származó nyereséggel egy közepes méretű világcég is sikeres lehet.
Az üzletember azt is elárulta, hogy a 25 féle italmárkával rendelkező vállalat a jövőben folytatja vodkaportfóliójának szélesítését, ezen felül skót és ír whiskey-k iránt is érdeklődik. Hiszen más az ízviláguk, az európai brandek alapja az árpa, míg a Kentucky bourbon és a Tennessee párlatok 51 %-a kukorica. A felvásárlások célja, hogy a Brown-Forman márkái még ismertebbé váljanak a nemzetközi piacokon. A Finlandia vodka és az el Jimador tequila például Közép-Európában és Dél-Afrikában tette lehetővé a terjeszkedést. A jelenleg 135 országban jelen lévő Brow-Forman távlati céljait a brazíliai és kínai piacok meghódítása jelenti. Míg 2001-ben az amerikai forgalmazás az értékesítés 75 %-át tette ki, addig ez az arány a tavalyi évben 45 %-ra változott a világ más országaiban lévő összes eladáshoz viszonyítva.
Ami a tequila sikerét illeti, versenytársai nem bíznak abban, hogy annak létjogosultsága lenne Mexikón és Amerikán kívül. „Én viszont nagyon örülök, hogy így látják” – nevetett Paul Varga, aki 2007-ben erős hittel vásárolta fel a 100 % agavéból készülő el Jimadort, Mexikó elsőszámú tequiláját. A történelem őt igazolta, hiszen azóta a márka ismertté vált Németországban, Angliában, Oroszországban, Ausztráliában, Franciaországban, és Magyarországon is egyre népszerűbb.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez