Művészeti alkotás két keréken – BMW R18 Roctane
A fejemben létezik egy képzeletbeli garázs. Az évek során tesztelt motorok közül néhány olyan van benne, amely igazán mély nyomokat hagyott bennem. Aki motorozik, tudja, hogy egyetlen motor sosem elég. Lehet ugyan kedvenc kategóriánk, de más-más érzéseket hoz ki belőlünk egy túramotor, egy sportmotor vagy éppen egy cruiser. Utóbbi esetében az R18 Roctane talán a legjobb választás.
Az R18 sorozat összes modelljét sikerült már kipróbálnunk az elmúlt években. A Roctane változat ugyan nem számít újdonságnak, mégis olyan különleges élményeket nyújt, amelyeket más R18 kivitel nem tudott. Ha valakit részletesebben érdekel az R18 egyes változatai, akkor az erről készült írás itt olvasható. A Roctane egyfajta hibrid, amely a normál modell könnyed vezetési élményét egyesíti a bagger változat kényelmével és sokoldalúságával, amit a kemény hátsó dobozok is erősítenek. Nem beszélve a vagány megjelenésről, amelyet a színek és az egyedi kiegészítők kombinációja ad.
A nagyobb, 21”-os első kerekek sokkal jobb kanyarodási élményt és stabilitást biztosítanak, ráadásul lenyűgözően néznek ki. A korábbi 16”-os helyett a hátsó kerék is nagyobb, 18”-os lett, amely némileg megváltoztatta a kormányzás dőlésszögét és növelte a hasmagasságot, nagyobb mozgásteret biztosítva.
A BMW mérnökei valószínűleg pontosan tudták, hogy a technológiai megoldások, amelyekkel a világ élvonalába emelkedtek – ezt bizonyítja, hogy a túra-enduró kategóriában senki sem tud velük versenyezni –, önmagukban nem elegendők a cruiserek világában. Itt ugyanis az érzés és a megjelenés legalább olyan fontos, ha nem még fontosabb, mint a megbízhatóság és a pontosság. A vásárló dönti el, hogy V2 blokkal szerelt változatot szeretne-e, vagy inkább a boxert választja. Előbbi talán klasszikusabb meghajtás, és egy igazi chopper/cruiser dübörgése ettől a legteljesebb, de az 1802 cm³-es boxer szintén lenyűgöző, és a hangja sem hagy kívánnivalót maga után.
A vezetési pozíció a Roctane-nál a legkényelmesebb az R18 sorozatban, és a cruiser kategóriában is a legjobbak közé tartozik. Az alacsonyabban elhelyezett ülések és a villaszög tökéletes összhangban vannak, és nem szükséges 180 cm magasnak lenni ahhoz, hogy kényelmesen vezessük a motort. Az üléseket továbbfejlesztették ennél a modellnél, és bár nem fotel jellegűek, mint a Transcontinental esetében, így is kiváló kényelmet nyújtanak a sofőrnek és az utasnak egyaránt.
A kényelem, a dönthetőség és a hasmagasság egyértelműen lendületesebb motorozási élményt biztosít ennél a kivitelénél. Egyetlen kisebb hiányosság talán a fékerőnél mutatkozik. Erősebb, jobban érezhető fékhatásra számítottam volna, különösen azért, mert a sok extra kiegészítő miatt nagyobb súlyt kell cipelnie a motornak. A 91 lóerős erőforrás természetesen könnyedén megbirkózik a 374 kg-os, feltankolt önsúllyal, de a gyorsan felvett tempót meg is kell tudni állítani.
Ami miatt kijelentem, hogy az R18 Roctane egy igazi ékkő a cruiserek között – de úgy általában a motorok között is –, az a minősége. Olyan precíz összeszerelést és átgondolt anyaghasználatot kapunk, amely valóban ritkaság. Motorok esetében nem szokás a presztízsről beszélni, de itt kénytelen vagyok kiemelni, hogy kritika nem érheti a gyártót. A vázszerkezet nemcsak érezhetően masszív és stabil, hanem a legmagasabb minőségi elvárásoknak megfelelően lett összeszerelve.
Természetesen megkérik az árát is: a BMW nem ajándékba adja az R18 Roctane-t a leendő tulajdonosainak. Az alapváltozat listaára 10,5 millió forint, de az extra felszereltségek – mint például a markolatfűtés, hátramenet kapcsoló, emelkedő asszisztens és a nagyon menő Manhattan metallic matt fényezés – gyorsan hozzáadhatnak még 800 ezer – 1 millió forintot.
Hogy a valamivel olcsóbb HD-t vagy Indiant választjuk, valószínűleg nem az árcédulán múlik ebben a kategóriában. Sokkal inkább azon, hogy mit akarunk képviselni, melyik motor stílusa és meghajtása áll közelebb hozzánk. A technikai kivitelezés és a minőség szempontjából számomra egyértelmű, hogy melyik mellett teszem le a voksomat. Éppen ezért az én képzeletbeli garázsomban biztosan helyet kapna az R18 ezen változata.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez