Nem lehet nem dicsérni: Mercedes-Benz A-osztály teszt V. rész
Jóból is megárt a sok! Az A-osztályból viszont nem árt, épp ellenkezőleg!
A MOL Limo teljes flottájának tesztelése során rengeteg érdekességben, meglepetésben volt részem. Az ötödik állomáshoz, részhez érve, nagy örömömre a híres-neves A-osztály került a kezeim közé. Jó hír, hogy a flottában prémiumkategóriás autók is sorakoznak, (A-osztály, CLA, CLA Shooting Brake és BMW i3), hiszen meglehetősen költséghatékony alternatívát nyújtanak azon embereknek, akik például önmaguknak nem engedhetik meg, hogy ilyen autót vásároljanak. A MOL Limótól azonban szinte fillérekért lehet kibérelni ezeket és furikázni velük. Az A-osztály esetében a bérlés úgy fest, ahogyan az összes többi típusnál, amiket korábban teszteltem, annyi különbséggel, hogy ehhez az autóhoz nem jár slusszkulcs. Ahogyan a MOL Limo honlapján is szerepel, ha szívesen kényeztetnéd magad, vagy esetleg még nem volt alkalmad kipróbálni egy jó felszereltségű prémium Mercedes-t, akkor ezt a modellt 95 forintos percdíj ellenében megteheted.
Ha A-osztály vagy esetleg CLA vásárlásán gondolkodnék a jövőben, biztosan kipróbálnám előtte ezeket a MOL Limónál. Ebből kiderül tehát, hogy a car sharing, vagyis az autómegosztás tulajdonképpen több funkciót tölt be: eljuttatja utasait egyik helyről a másikra, mindeközben pedig tesztelni lehet a járművet. Elképzelhető, hogy valakinek másik típus tetszik meg, akkor pedig abba ül bele egy körre. Szerencsére a MOL Limo optimális árakat szabott ki a teljes flottára, így, aki bérlésen töri a fejét, az általában nem gondolkodik sokáig.
A flottában szereplő A-osztály a márka negyedik generációs típusa, melyet 2018-ban mutattak be. Kissé irigylem az ázsiaiakat, ugyanis Kínában jelent meg leges legelőször belőle a szedán változat. Remélem idővel a MOL Limo is beújít belőle, viszont, ha esetleg ez nem történne meg, még mindig itt van nekünk a kis mókás A 180-as. A külső helyett ezúttal a műszaki adatokkal kezdeném, hadd lőjem le minél hamarabb a poént: a géptető alatt a Renault-Nissan-Mercedes triumvirátus 1,33 literes turbós benzinmotorja található, ami 136 lóerőt teljesít. Az egység egy 7-fokozatú, duplakuplungos automata váltóval lett párosítva.
Az együtt, közösen megtett 100 kilométer alatt egyébként nem fogyasztott rosszul az autó (7,6 l/100 km) annak ellenére, hogy szinte mindig kinyomtam szegénynek a szemét. Vannak benne különféle vezetési üzemmódok, ilyen például a Comfort vagy a Sport fokozat. Az ülések rendkívül kényelmesek voltak, viszont hosszabb távon könnyen kényelmetlenné válhatnak és megfájdulhat benne a sofőr dereka. Szélzaj szinte semmi, még 130 km/h-s autópályás tempónál sem.
A két, 10,25 colos kijelző, ami tulajdonképpen a műszerfalat és a középkonzol kijelzőjét jelenti, egybe lett olvasztva, így kissé mozivászon-szerű hatás tárul az utasok elé. A kijelző maga érintős, viszont a kardánról még könnyebben és kényelmesebben lehet használni a touchpad segítségével. A műszerfal vagy ezerféle képpen konfigurálható, a multifunkciós kormányon található aprócska érintős négyzettel lehet elvégezni a sokféle beállítást rajta. Külön be lehet állítani, hogy klasszikus, sportos, progresszív, vagy visszafogott állapotban szeretnéd-e magad előtt látni a műszereket. Természetesen minden digitális, nekem ezek közül a „Sportos” beállítás tetszett a legjobban, azután pedig a nagyon minimális, úgynevezett „Visszafogott”.
Azt gondolom, hogy az utastérbe ülőknek érdemes rászánni egy röpke 20 percet az infotainment-rendszer megismerésére, hiszen rengeteg érdekességet lehet benne felfedezni. A rendszer még azt is megmutatja, hol van a legközelebbi töltőállomás, ha érzékeli, hogy kevés tüzelőanyag van az autóban. Ugyan egy kis városi cirkálóról van szó, mögöttem mégis kényelmesen el tud férni akár egy felnőtt is. A csomagtér a maga szabályos, jól kialakított alakja miatt jól pakolható, kapacitása 370 liter. A parkolást elöl-hátul radarok könnyítik meg a sofőr számára.
Az A-osztály külseje sportos, letisztult, de ugyanakkor elegáns is egyben. Tetszik, hogy nincs túlgondolva, nincsenek rajta fölösleges vonalak és törések, egyszerűen nagyszerű. A MOL Limo jellegzetes matricázása még fel is dobja a jármű külsejét! A naplementében tündökölve olyan, akár egy földreszállt angyal, nem lehet nem imádni.
Bízom benne, hogy a CLA és CLA Shooting Brake modellekben is hasonlóan kellemesen fogok csalódni, hamarosan kiderül, addig is olvasd el korábbi négy tesztemet a MOL Limo járműveiről!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez