'Szeretem a saját utamat járni.' - Interjú Dr. Czigler Péterrel, a Clinident Fogászati Centrum tulajdonosával
Fogorvoshoz menni ma már nem csupán arról szól, hogy egy szuvas fogat kezeltetünk. De hogy mit jelent egy fogászati centrum vezetését ellátni? Hogyan lehet tökéletes fogsort és mosoly varázsolni a pácienseknek? Mit takar a Dent’ART Solutions® kezelés? Többek között ezekről is beszélgettünk Dr. Czigler Péterrel, a Clinident Fogászati Centrum tulajdonosával.
Minek hatására döntöttél úgy, hogy az esztétikai fogászat irányába indulsz el?
Mindig is vonzalmat éreztem a szép dolgok iránt, legyen az egy zenemű vagy egy szép kép, így nem is volt kérdés, hogy a fogászat azon iránya felé indulok el, ahol az esztétikum érdekében, -tulajdonképpen művészi szinten-, valódi alkotómunka zajlik. Egy mosoly nem csak akkor esztétikus, ha tökéletes. Fontos szempont még a harmónia, hogy a fogaknak - azok újra alkotása során-, egyediséget is kölcsönözzünk. Valami olyat, amivel 100%-ig természetes hatást kelt, amitől nem süt a mosolyáról azonnal, hogy fogpótlás és tökéletes összhangban lesz a viselőjével.
Szeretem a precíz, aprólékos és jól megtervezett munkát, a mosolytervezés pedig erről szól: a páciens személyiségéhez, megjelenéséhez szabom hozzá az új mosolyt, mellyel nem kevesebbet, mint az önbizalmát kapja majd vissza.
Mesélnél kicsit bővebben a Dent’ART Solutions® kezelésről, mit takar a név és kinek ajánlod?
Több, mint húsz, szakmában eltöltött év után döntöttem úgy, hogy az általam végzett kezeléseket elválasztom a kollégákétól, aminek a legfőbb oka, hogy szeretem a saját utamat járni. Számomra fontos, hogy a szakmámban úgy legyek naprakész, úgy tudjam a legfrissebb újdonságokat alkalmazni, hogy az esztétikai fogászat területén ne kelljen kompromisszumot kötnöm. A kezeléseimbe azokat az újdonságokat építem be, amelyek megszólítanak, és a leginkább támogatják a munkámat.
Ám, mivel nem vagyunk egyformák, nem is várhatom a kollégáimtól, hogy ugyanúgy és ugyanazokért rajongjanak, amiért én, hiszen mindenki másban jó és kiemelkedő. Így született meg tehát a Dent’ART Solutions®, amely olyan komplex prémium fogászati ellátás, amely során az általam preferált anyagok, a számomra kedves eszközök és technológiai újdonságok, a legújabb módszerekkel ötvözve szolgálják a pácienseim elégedettségét. A prémium esztétikai beavatkozások, a tömések készítésétől kezdve a mosolytervezésen át, az esztétikus héjak és koronák vagy éppen a teljes mosolyátalakító fogpótlások készítésééig fedik le a palettát.
Az ellátás komplex, annak ellenére is, hogy például műtéteket jómagam nem végzek, de a klinikánk mára a fogászat valamennyi szakterületét lefedi, így adott esetben kényelmesen, kollégáimmal együttműködve oldjuk meg a nagyobb beavatkozást igénylő eseteket is.
Kiknek ajánlom tehát a Dent’ART Solutions® kezeléseket? Leginkább azoknak, akik maguk is igénylik, hogy a legújabb és legmodernebb eljárások szerint kezeljék őket. Ha lehet ilyen furcsa hasonlattal élni, azoknak ajánlom, akik maguk is ínyencnek számítanak a saját területükön, vagy éppen maximalisták és fogászati kezelésükkor is igénylik a legmodernebb eljárásokat.
Mit gondolsz manapság mekkora igény van arra, hogy a páciensek a fogsoruk tökéletesítésével is foglalkozzanak?
Személy szerint azt tapasztalom, hogy erre egyre nagyobb igény van. Szerencsére a társadalom kezdi kinőni azt a gyerekcipőt, hogy túl későn fordul fogorvoshoz és napról napra tudatosabbá válik a fogak ápolásában. Egyre inkább tapasztaljuk, hogy pácienseink értik, hogy az éves szűrővizsgálat bár nem kötelező, mégis tanácsos elvégeztetni, akármennyire is nyűgnek érzik.
Ettől függetlenül a divat persze a fogászatba is bekúszik, és míg 10-20 évvel ezelőtt a hófehér fogak elérésére a fogfehérítés volt a legnépszerűbb eszköz, addig mára nem csupán a fehérség a lényeges. Egészséges fogakat és –harapást, harmonikus mosolyt, kellemesebb összképet szeretnének a legtöbben, akik hozzánk fordulnak és mindezért tenni is hajlandóak.
Szóval nem csak azért kell fogorvoshoz járni, hogy ne legyen lyukas fogunk, hanem, hogy kezeljük a harapási problémákat, a torlódott fogakat, az esztétikailag zavaró problémákat, mert azok mentális egészségünkre is hatással vannak. Hosszú távon pedig ahogyan a negatív hatások összeadódtak és sokan elszenvedték a rossz fogak mellékhatásait, úgy a pozitívumok is erősítik egymást, ami végeredményben az egész életünkre pozitívan fejti ki a hatását. Egy egészséges mosolytól kiegyensúlyozottabbá válunk, harmóniába kerül a külsőnk és kinyílik a világ.
Milyen kezelési eljárásokban részesülhetnek a mosolytervezést igénybe vevő páciensek?
A mosolytervezésben személy szerint azt kedvelem, hogy azonnal láthatóvá tesszük az elképzeléseket. A fogszín az egy dolog, de a fogforma hasonló módon egyedi, ahogyan az ujjlenyomatunk is. S míg régebben a fogtechnika alap paraméterek szerint dolgozott: életkor, nem, fogszín és egy-két kiegészítő információ arról, hogy kerekebb vagy szögletesebb fogakat szeretne a páciens, amelyhez sokszor még a sztárok kivágott fotóit is mellékeltük, addig mára, tényleg személyre szabható, egyedi mosolyt alkothatunk.
A mosolytervezés tehát azzal indul, hogy fotókat készítünk a páciensről, majd a program segítségével a jelenlegi mosolyán változtatásokat hajtunk végre, így több verzió is születik, amelyek közül kiválaszthatja azt, amellyel a leginkább azonosulni tud. De itt még nem feltétlenül áll meg a folyamat. Aki szeretné a leendő mosolyát felpróbálni, annak már erre is lehetősége nyílik. Egy lenyomat után mock-up-ot készítünk, amely már az új fogszín és fogforma alapján készül, s úgy helyezzük fel a fogakra, mint egy ideiglenes koronát.
A páciens kb. 24 órán át tesztelheti, nézegetheti és gyakorolhatja a mosolygást a vágyott fogakkal, ami amellett, hogy igen látványos, nem mellesleg nagyon hatékony motivációs eszköz is arra, hogy bátran belevágjon a kezelésbe. Egy mosolytervezés után minden az előre megbeszéltek szerint történik, a pácienst nem érheti csalódás. Ez pedig -eddigi tapasztalataink szerint-, sokak számára fontos szempont, amikor komolyabb, mosoly átalakító beavatkozás előtt állnak.
A pandémia a magánegészségügyi szektort is jelentősen érintette. Hogyan élted meg ezt az átmeneti időszakot?
Ez a helyzet mindenki számára egy új világot és gondolkodásmódot hozott el, s bár lezárások történtek, nekem személy szerint nem volt időm pihenni, mert számomra új kihívásokat is hozott a helyzet.
A fogászatot, mint egészségügyi ellátást biztosító szegmenst, eddig is kötötték a szigorú szabályok, higiéniás protokoll határozta meg a napi működésünket, így mi gyorsan és könnyebben adaptálódtunk az új és még szigorúbb feltételekhez. Ám fogászat és fogászat között is óriási különbségek lehetnek.
Nálunk sosem volt kérdés, hogy a rendelő technológiai fejlesztése is fontos és időről időre komolyabb beruházások szükségesek ahhoz, hogy tökéletesen biztonságos közeget teremtsünk a pácienseinknek és a dolgozóinknak is. Így amikor a járvány felütötte a fejét, rövid időn belül lereagáltuk a megváltozott helyzetet, s mivel maximalista vagyok és szeretek előre gondolkozni, egy a korábbinál még komolyabb plazmaszűrős légcserélő berendezést állítottam be, mely a rendelők tiszta levegőjéért felelős.
Sajnos a fogfájás nem tud várni, a fogászat pedig sok esetben az akut esetek megoldásáról is szól, így fontos volt, hogy működésünk zavartalan legyen bármilyen körülmény között is. A megváltozott, sokkal szigorúbb infekciókontrollt belső képzések során sajátították el orvos és asszisztens kollégáim, de még az ügyfelekkel elsőként találkozó recepciósainkra is komoly feladatok hárultak. Szóval tennivaló akadt bőven, de ez tette lehetővé, hogy pácienseinknek folyamatosan rendelkezésre álljunk.
A Clinident Fogászati Centrum tulajdonosaként, mit gondolsz mi a legfontosabb vezetői vonás, ami ahhoz kell, hogy egy ilyen vállalkozás sikeresen tudjon működni hosszútávon?
Egy többszékes rendelő és egy közel 30 főt számláló munkahely vezetőjeként számomra az az egyik legfontosabb, hogy olyan emberekkel vegyem körbe magam, akik hasonló gondolkodással, mentalitással rendelkeznek. Értik a terveimet, a vízióimat, ami felé haladni szeretnék, s ez őket is hajtja, motiválja. Fontos még, hogy nyitottak legyenek az újdonságokra, a fejlődésre, hogy jól működjenek csapatban, ugyanakkor az egyéni munkájukért maximálisan elkötelezettek, felelősségteljesek legyenek.
És bár itt elsőre mindenki az orvosokra gondol, ám egy jól működő fogászat sikere nem csak nekik köszönhető: a személyzet valamennyi tagjának munkáján múlik az elismerés, legyen az orvos, asszisztens vagy recepciós. Büszke vagyok a csapatomra, minden egyes pozitív visszajelzésnek közösen örülünk, hiszen mindannyiunknak része van abban, hogy pácienseink elégedetten távoznak és örömmel térnek hozzánk vissza.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez