TheBétaVersion
Rainer Zsófi és Varga Cili barátsága egészen a gimnáziumi évekig nyúlik vissza. Cili a Budapesti Corvinus Egyetemen végzett, Zsófi pedig a MOME növendéke volt bőr szakon. Mindkettőjük elhivatott rajongása a divat iránt késztette őket az együttműködésre, mely a közös vállalkozás, a TheBétaVersion indítását eredményezte.
Első alkalommal 2011-ben, a Gombold Újra! különdíjasaként ismerhettük meg a lányok munkásságát, hiszen a díj nagy publicitást hozott számukra, itthon és külföldön egyaránt. A TheBétaVersion megálmodóit és létrehozóit egy novemberi esős délutánon látogattam meg a műhelyükben, ahol alkotnak és ahol a páratlan szépségű bőr kiegészítők egyúttal meg is vásárolhatóak. Miközben megcsodáltam az aprólékosan kidolgozott táskákat és tokokat, készségesen mesélnek a TheBétaVersion múltjáról, jelenéről és jövőjéről. A vállalkozás egyelőre kicsiben működik, tehát nem jönnek ki minden szezonban új kollekcióval, átlagosan évente kápráztatják el a nagyérdeműt új darabjaikkal. Az alapkoncepció olyan kiegészítők megalkotása, melyek nem csak egy szezonra szólnak, így az egymásra épülő darabokból mindenki személyre szabottan alakíthatja ki a saját kollekcióját.
A táskákban, tokokban és övekben a semleges, könnyen variálható színek dominálnak leginkább a fekete és bézs árnyalatai, alkalomadtán egy leheletnyi izgalmas színt csempészve a bojtokba vagy szegecsek köré. Az idei kollekció az eddigi négy összegzéseként is értelmezhető. Az eddigi filccel bélelt bőrt kiváltotta egy vastagabb, impregnált bőr, mely már a tartásának köszönhetően nem igényel bélést, illetve a kezdeti magyaros lyukasztott motívumok némileg finomodtak. Még mindig a magyar szőttesekből merítve ihletet, de már leegyszerűsödött, egyedibb, geometrikus motívumok jellemzik a termékeket. Sokaktól hallottam már panaszt a magyar designer darabok magas árait illetően. A Béta termékei kis szériás gyártás eredményei, ezáltal az egyedi darabok nyilvánvalóan drágábbak, mintha nagy mennyiségű, megvásárolt bőrből tömegtermékek készülnének. A minőséget és az egyediséget meg kell fizetni, de nem szabad elfelejteni, hogy egy ilyen táskára beruházni egy életre szóló befektetéssé is válhat. Ehhez persze érdemes szem előtt tartani, hogy ne az egyedi bőrtáskánkat pakoljuk meg tankönyvekkel vagy gyümölcsökkel a zöldségesnél megejtett bevásárlás után. A következő kollekció egyelőre még csak gondolat szintjén született meg Zsófi fejében, aki főként a tervezői feladatokat látja el, míg Cili brand managerként tevékenykedik, de előfordul, hogy a feladatok összemosódnak és mindenki mindent csinál. Hosszútávú terveik között szerepel a termékcsalád bővítése pénztárcákkal, fiú táskákkal és természetesen külföld felé is kacsingatnak a lányok. Karácsony közeledtével a műhely hétvégente is várja az érdeklődőket, számos kedvezménnyel kedveskedve.
Szöveg: Krajnyik Cintia
Fotók: Györgyfalvi Zita
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez