Új futófelülettel és keverékkel érkezik a Continental WinterContact TS 870
Az új WinterConatct TS 870-hez a Continental mérnökei új futófelület-kialakítással és keverékkel álltak elő. A többszörös díjnyertes előd bevezetése óta eltelt, folyamatos fejlesztéssel töltött idő egy még jobb gumiabroncs kifejlesztését eredményezte. A végeredmény egy olyan abroncs lett, amely közvetlen összehasonlítás után jégen 5%-kal rövidebb féktávolságot, hóban pedig 5%-kal jobb kezelhetőséget nyújt.
Az új WinterContact TS 870 ezen felül jobb tapadást is biztosít a havon, hatékonyabb nedves időjárási körülmények között, száraz utakon pedig biztosabb irányítást tesz lehetővé. A Continental mérnökei jelentős fejlődést értek el az abroncs környezetvédelmi tulajdonságait érintően is: 7%-kal nőtt a futásteljesítmény, a gördülési ellenállást pedig 4%-kal csökkentették.
A jó téli gumiabroncsoknak rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt kell nyújtaniuk minden időjárási körülmény esetére. Ennek szem előtt tartásával fejlesztették ki az új mintázatot, a futófelület összetételét pedig a legújabb kutatási eredmények alapján alakították ki. A hangsúly a havas, jeges és vizes utakon való biztonságos teljesítményre, a megnövekedett futóteljesítményre, és a csökkenő gördülési ellenállásra került.
Azért, hogy a jégen való fékezés még biztonságosabbá váljon, az új érintkező felület akár tíz százalékkal több futófelület blokkot is tartalmaz az abroncs sikeres elődjének mintázatához képest. Ezeknek a blokkoknak a szélei és lamellái úgy működnek, mint az ablaktörlők, eloszlatják a latyakot és jó tapadást biztosítanak a jeges felületeken. Az átlós hornyokkal párhuzamosan elrendezett mély lamellákból eredően a gumiabroncs számos éllel rendelkezik, melyeknek köszönhetően a dinamikus erők hatékonyabban továbbítódnak, így jobb tapadás jön létre havas felületen egyenes haladás és kanyarodás közben is. A kialakítás egyik további előnye a mélyebb profil, ugyanis a mélyedésekben felhalmozódik a hó, ami még jobban javítja a fékezési teljesítményt havas körülmények között.
Az új háromdimenziós, egymásba illeszkedő lamellák ideális szögben állnak ahhoz, hogy érintkezzenek a hóval. Minél mélyebbre vágnak a futófelület blokkjai a hóba, annál hatékonyabb érintkezés jön létre a lamellák és a hó között, aminek köszönhetően jobb tapadás jön létre.
Az új futófelület-mintázat egy speciális központi horony koncepcióval rendelkezik, ami gyorsabb oldalirányú vízkiszorítást eredményez a vezetés során esős időben, így még jobban véd az aquaplaning ellen. Emellett az újonnan kialakított futófelület-keverék is hozzájárul a rövidebb féktáv eléréséhez. Ez az összetétel, csakúgy, mint az abroncs elődjének esetében, a Cool Chili Compound névre hallgat. A speciális gyanták keveréke jobb tapadást és rövidebb féktávolságot biztosít nedves utakon.
Az optimalizált térháló sűrűségnek köszönhetően további pozitív hatásokat eredményez a polimer keverék rugalmassága. Így javul az abroncs és az út közti érintkezés minősége, csökken a kopás, és megnő az abroncs futásteljesítménye. Ugyanekkor a keverék létrehozásakor a gördülési ellenállás számottevő csökkentése is cél volt.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez