Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk
Elektrifikáció, karbonsemlegesség, új vállalati stratégiák. Azt hiszen ezek a kifejezések senkinek nem jelentenek újdonságot. A Honda ezt teljesen komolyan gondolja és a teljesítéshez nem a régi autóparkot javítja, hanem vadonatúj modelleket készít, amelyek ezeknek a kihívásoknak megfelelnek. Ennek jegyében született meg a 11. generációs Honda Civic.
A Honda a zászlójára tűzte, hogy 2040-re, lépésről lépésre elektrifikálja a modellpalettáját. A termékpaletta pedig oly módon fog kialakulni, hogy karbonsemleges termeléssel készül úgy, hogy a halálos balesetek számának nullára csökkentése is szem előtt fog lebegni. Éppen ezért a következő években egy új modelldömpingre számíthatunk. Egészen pontosan 30 elektromos modellre számíthatunk 2030-ig világszerte.
Az új Honda Civic az egyik első ezeknek a sorában. A motorkínálat ennek megfelelően ugyan szűkös, hiszen nincsen kizárólag benzines vagy dízel meghajtású változat, kizárólag egyetlen hibrid meghajtással kapható. A rendszer neve e:HEV névre lett keresztelve és egy 2 literes 105kW -os (142Le) és 186Nm nyomatékkal rendelkező benzines, valamint egy 135kW -os (183Le) és 315Nm nyomatékkal rendelkező elektromos motor kettőse dolgozik benne. Együttes csúcsteljesítményük 184 lóerő és ezzel 7,8 másodperces 100-as sprintre képes a Civic. Amint az látható egy meglehetősen különleges kialakítása ez a teljesítmény elosztásnak. A benzinmotor jellemzően a viszonylag kicsi 1,05kW-os akkumulátort táplálja, a kerekek meghajtásáért pedig a villanymotor felel.
Kifejezetten élvezetes, jó élmény vele a közlekedés és ez nemcsak a sebesség miatt van így, hanem a hibrid motorokhoz képest meglepően csendes közlekedés miatt. A hirtelen gyorsításkor ugyanis nem vonyít fel annyira a rendszer, amely az imént említett ok, valamint a speciálisan hangolt CVT váltó miatt van.
A modern autóknak viszont nemcsak technikai szempontból kell megfelelni, hanem kialakításuk, kényelmük, biztonsági rendszereik és a kínált informatikai háttér szolgáltatásaival is helyt kell állniuk.
Az új Civic 31mm-rel hosszabb, mint elődje, ráadásul a tengelytáv 35mm-rel növekedett. Tehát az utastér mérete érezhetően tágult. Mindemellett laposabb 27mm-rel, amely a sportos hangulatot növeli. A 11. generációs Civic egyértelműen letisztultabb formavilágot kapott, mint az elődje. A japán autókra jellemző éles törések, kialakítás visszafogottabb lett. A vékony, LED-es lámpák és a teljes kialakítás miatt szélesebbnek hat, mint amennyivel valójában növekedett (+2mm).
Biztonsági és kényelmi szempont is egyben, hogy a fejlesztésnél külön odafigyeltek a kilátási szög javítására. Az autóból a kitekintés szinte holttér mentes.
Számunkra a belső tér kialakításának egyik gyöngyszeme a szellőzőrendszer volt. Azon kívül, hogy mutatós a teljes műszerfalon végigfutó méhsejt mintázatú nyílás, egy sokkal szélesebb tartományban állítható, mint általában más autókban szokott. A kényelmet és a komfortot ez az apróságnak tűnő dolog nagymértékben növeli, illetve az a tény, hogy a rendszer folyamatosan tiszta levegőt tud az utastérbe juttatni.
Nemcsak ennek a kezelői, hanem általánosságban is a felhasznált anyagok kiváló minőségűek. A fizikai gombok, amely egy külön pozitívum, prémium kategóriás színvonalat nyújtanak. Ez is egy olyan pont, amin gyakran tovább szoktunk siklani, de nemcsak kényelmetlen, de kevésbé biztonságos egy érintőfelületen állítani a klímát. Ebben az esetben ugyanis a szemünkkel az érintőképernyőt kell figyelni, ahelyett, hogy az utat néznénk. Nagyon üdvözlendő tehát, hogy a Honda mérnökei ezt felismerték és hagyományos kezelőszerveket alkalmaztak, ahol ez szükséges.
Az új Civic műszerfala természetesen digitális. Felszereltségtől függően 7, illetve 10,2” -es kijelzőt találunk a kormány mögött. A műszercsoport megjelenítése széles körben konfigurálható és a kormányról vezérelhető.
A központi érintőképernyős felület 7 vagy opciósan 9” -os. Természetesen a telefon kitükrözhető a felületre, amely Apple esetében vezeték nélkül is lehetséges. A rajta futó rendszer jól átlátható, logikus és könnyen kezelhető.
Három felszereltségi szinten lesz kapható a Civic, amely a 11,65 millióért kapható Elegance belépő szinten is kiválóan felszerelt. Holttérfigyelővel, a teljes Honda Sensing rendszerrel, amelynek része többek között a sávelhagyás figyelő, sávtartó, táblafelismerő, adaptív fényszóró, tempomat, de tartalmazza a kétzónás klímát, tolatókamerát is. A csúcsfelszereltségű Advance pedig 13,3 millióba kerül. Úgy véljük ez egy rendkívül versenyképes ár, különösen, ha a kínált minőségi és technikai színvonalat is figyelembe vesszük. Nagyon várjuk a tesztautót, hogy részletesen is be tudjunk számolni a tapasztalatról.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez