Újabb növekedési hullámra számít a Technogym az otthoni fitneszberendezések piacán
Hogy milyen változásokat hoz az energiaválság a hazai fitneszgépek piacára, azt egyelőre még nem lehet megjósolni. A világ egyik vezető, csúcskategóriás fitneszeszköz gyártója, a Technogym ugyanakkor azzal számol, hogy tovább nőhet az otthoni felhasználásra szánt gépek kereslete – derült ki a márka hazai showroom-jának szerdai megnyitóján.
A prémium fitneszeszközöket gyártó olasz cég magyarországi képviselete Budapesten, a III. kerületben nyitotta meg exkluzív showroom-ját, ahová a magáncélú és az üzleti vásárlókat is szívesen várják. „Az otthoni szegmens 2008-ban a gazdasági világválság idején kezdett el felfutni. Legutóbb pedig a pandémia éveiben bővült jelentősen a lakossági felhasználásra eladott fitnesz eszközök piaca, Magyarországon megduplázódott az otthoni szegmens értékesítési volumene” – árulta el Nagy Tamás, a Technogym sales managere.
A szakember kiemelte, hogy a covid alatti lezárások miatt a magyarok alapvetően futópadokat, elliptikus trénereket, teremkerékpárokat és erősítő berendezéseket (multifunkciós eszközöket és szabad súlyokat) vásároltak privát felhasználás céljából. Mindemellett látványosan megnőtt az egyedi dizájnnal rendelkező kompakt és a piacon egyedülálló funkcionális edzőszett, a Technogym Bench iránti kereslet. A Technogym tapasztalatai szerint a magyar felhasználók körében egyre népszerűbbek a digitális megoldásokat felvonultató fitneszgépek.
Rövidebb nyitvatartás
Az energiaválság miatt várhatóan sok fitneszterem kényszerülhet majd arra, hogy korlátozza a nyitva tartását, de az is lehetséges, hogy hosszabb-rövidebb időre inkább a bezárás mellett döntenek, hogy valahogyan mérsékelni tudják a magas rezsiköltségeket. „Valószínűsíthető, hogy ebben az időszakban azok a szolgáltatók tudják majd megőrizni a vendégkörüket, amelyek prémium szolgáltatásokat nyújtanak, illetve még jobban előtérbe kerülhet az eszközparkjuk minősége, tudása digitális megoldásai és kiegészítő lehetőségei. Manapság egyre több felhasználó igényli, hogy edzésadataik és a fontosabb tartalmak menthetőek és elérhetőek legyenek okostelefonjukon”– hangsúlyozta Nagy Tamás.
Közösségi élmény
Idehaza körülbelül 2500-3000 különböző típusú és nagyságú edzőterem működik. A munkavállalókat, az edzőket és a kiegészítő személyzetet figyelembe véve ez a szegmens közel 40 ezer embernek ad munkát. Egyáltalán nem mindegy tehát, hogyan fogja tudni átvészelni a rezsiköltségek emelkedésével járó helyzetet ez a szektor. „Az otthoni és az edzőtermi edzést nem érdemes egymással szembeállítani, hiszen mindkét esetben teljesen eltérő élményről beszélhetünk. Az otthoni edzés nehezen tudja például pótolni a közösségi élményt, éppen ezért sokan fitneszklubba is járnak, és otthon is edzenek” – tette hozzá a Technogym sales managere. Éppen ezért elképzelhető, hogy az energiaválság idején menekülőutat jelenthet az edzőtermek számára, ha a vendégeik számára otthoni edzéssel és digitális megoldásokkal kiegészített hibrid edzéslehetőséget ajánlanak, valamint egyéb kiegészítő szolgáltatásokat vezetnek be a hatékonyabb működés érdekében.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez