Vásárlás az interneten: pro és kontra
November 6-a az internetes vásárlás világnapja, ilyenkor számos webáruház kínál akciókat, kedvezményeket. De vajon megéri ezeket elfogadni, és a végén többet költeni a virtuális térben, mint azt eredetileg elterveztük?
Kontra:
- Nem tudjuk megnézni a termék színét, méretét, tapintását. Könnyen érhetnek minket meglepetések az áru érkezésekor.
- Nem fogadja el a rendszer a bankkártyánkat.
- Az áru soha nem érkezik meg, mert a Magyar Postának vagy az adathalászoknak "hála"
- Szállítás közben megsérül az áru.
- Többet és könnyebben költünk a virtuális bevásárlótérben.
Pro:
- Gyorsabb, időtakarékosabb.
- Nem kell sorban állni, cipekedni, nem vagyunk nyitva tartáshoz kötve.
- Sokan óckodnak tőle, de valójában biztonságosabb, mint gondolnánk. 8 munkanapon belül indoklás nélkül a fogyasztó elállhat a szerződéstől. Ez azt jelenti, hogy nem is kell magyarázkodnia, egyszerűen visszaszolgáltatja a megvásárolt terméket, és ezért jogosult a teljes vételár visszakapására. A többi fogyasztóvédelmi szabály is egyformán érvényes. Például, az akciós termékre is van garancia. Vagy, ha egy hibás terméket visszavisz a vevő, nem kötelező levásárolnia az árát, akár a pénzt is vissza lehet kérni.
- Környezetkímélő, hiszen nem növeljük a károsanyag-kibocsátás mértékét az autóval való közlekedéssel a bevásárlóközpontig.
- Olcsóbb, hiszen a webáruházaknak kevesebb a költségük, mint a hagyományos boltoknak, és ezt a termékeik árában is megjelenik. A szállítás költsége is jellemzően alacsonyabb, mint a személyesen történő vásárlásnál (beépítve az árba).
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez