Vége az állatkísérleteknek!
Legalább is az Európai Unióban, ahol tilalom alá kerültek azok a kozmetikai termékek, amelyek előállítása során állatkísérleteket hajtottak végre.
Az állatokon tesztelt termékek importjának és értékesítésének tilalma az EU-ban 2009 óta van tervben. Azóta számos kozmetikai vállalat a tilalom késleltetését vagy hatálytalanítását remélte, de hiába, mert most már biztosan véget érnek a kozmetikai termékeken végzett állatkísérletek Európában. Előzetesen kihirdették, hogy 2013. március 11-i dátummal az Európai Unióban az állatokon tesztelt kozmetikai termékek importját és értékesítését teljes mértékben betiltják. A tilalom minden kozmetikai terméket érint a piperecikkektől a szépségápolási termékeken át, a szappantól a fogkrémig.
„Ez egy történelmi esemény és 20 év kitartó kampánysorozatának tetőpontja. Most végre globálisan kinyilatkoztathatjuk eltökéltségünket, hogy biztosak legyünk benne, hogy az egész világ követni fog bennünket” – nyilatkozta a Cruelty Free International vezérigazgatója, Michelle Thew.
Ezt már nem lehetett a nyuszira fogni
1991-ben a BUAV (a Cruelty Free International alapítója) azzal a céllal hozta létre az európai vezető állatvédő szervezetek kolacíóját (ECEAE), hogy megszüntessék az állatkísérleteket a kozmetikai iparban. Ez a mozgalom egy nagy horderejű nyilvános és politikai kampánnyá nőtte ki magát szerte Európában az elmúlt 20 évben. 1993-ban a The Body Shop volt az első kozmetikai vállalat, amely támogatta a kampányt és lépéseket tett az állatkísérletek ellenzése érdekében azáltal, hogy a vásárlóit toborozta és támogatásukat kérte szerte Európában. Három évvel később 1996-ban Dame Anita Roddick, a The Body Shop alapítója csatlakozott az ECEAE és MEP szervezetekhez és benyújtott egy petíciót az Európai Bizottságnak, amely 4 millió aláírást tartalmazott.
Anita Roddick Body Shop alapító aktivistaként
2012-ben a BUAV létrehozta a Cruelty Free International szervezetet, az első olyan globális szervezet, amely világszerte a kozmetikai termékeken végzett állatkísérletek ellenzését tűzte ki célul. A The Body Shop a Cruelty Free International szervezettel karöltve egy új nemzetközi kampányt indított, amelynek során mindeddig 55 ország vásárlói írták alá azt a globális fogadalmat, hogy mindörökre támogatják a kozmetikai termékeken végzett állatkísérletek tilalmát.
„Ez a nagyszerű európai eredmény csak egy fejezet lezárása. A jövő kozmetikai piaca állatkísérletektől mentes kell, hogy legyen” – mondta Paul McGreevy, a The Body Shop International values directora, annak ellenére, hogy az ő munkaadója az egyike azon kozmetikai márkáknak, akitet a tilalom nem érint, hiszen mindig is ellenezték az állatkísérleteket.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez