Végre újra a valódi versenypályán!
Év elején nem gondoltuk volna, hogy ilyen sok várakozás után a Gender Racing új F4-es versenyautója lesz az első, ami idén először felgurulhat körözni a Hungaroring aszfaltjára a fránya COVID okozta kényszerszünetet követően. Viszont talán abban is volt valami emblematikus, hogy a hazai autósport legsikeresebb formula autós és a legsikeresebb túraautós csapatai egy közös teszten éleszthették fel a Hungaroringet idén a kényszerűen hosszúra nyúlt téli és tavaszi várakozás után.
A Gender Racing az idei évre új Formula4-es kategóriájú versenyautókat szerzett be, melyek a Nemzetközi Autósport Szövetség az FIA jelenleg legpreferáltabb utánpótlás kategóriájába tartoznak. A csapat szempontjából ez fontos kis sporttörténeti jelentőséggel bír, hiszen több mint tíz év után a - Formula Renault-os korszak részbeni lezárásával - egy fontos sportszakmai mérföldkő a GRT életében. Ennek megfelelően nagyon szerettük volna ezt a partnerekkel, a média munkatársaival a szurkolókkal személyesen megosztani az év elején a legnagyobb hazai autós rendezvény keretében, mely sajnos szintén elhalasztásra került a járványhelyzet miatt.
A GRT 2020-as versenyévadához az „Új generációs versenyzők, új generációs versenyautók” szlogent választottuk, ami szeretné fémjelezni a fontos szakmai megújulást. Nagy öröm volt, hogy a héten végre élesben is pályára gurulhatott a két új versenygép két új kiemelten reményteljes gokartos tehetséggel a volánjuknál. Oliver Michl tavaly már teljesített egy nagyon sikeres tesztet a csapatnál a Formula Renault-okban, míg a szintén gokartból érkező Berta Benjamin-nak ez volt élete első formula autós élménye.
A két Abarth motoros Tatuus F4-T014 versenyautó német és holland csapatoktól érkezett a GRT-hez. Az 1400cm3-es 160LE-s versenygépek profi telemetria rendszerrel is el vannak látva, ami elengedhetetlen ma már a versenyképességhez a legkisebb kategóriákban is. A csapat számára új autókkal a télen elvégzett felújítást követően versenyzőink dolga most még csak az volt, hogy kipróbálják, belakják az autókat, a szerelők a mérnökök is jobban megismerjék az autót a pályán való működés közben is, hogy esetleg már most a legelején kijöjjenek a lehetséges kisebb technikai problémák.
Olivérnek a tavalyi tesztnapokkal már volt némi tapasztalata a formula autózásban, így most csak az eltérő típus különbségeit kellett megszokni, viszont Benjáminak a gokarthoz képest jelentős különbségeket is meg kellett szoknia és megismernie. A két újoncunk régi bajnokunk Rónai Tamás szakmai mentorálásával végezte a munkát, szorgalmasan rótták a köröket és ültek a mentorukkal a telemetria felett a szünetekben és nem mellesleg rettenetesen élvezték az új autókat mikor már engedélyt kaptak, hogy kicsit jobban ráléphessenek a gázpedálra! Az utolsó etapra végül csak Berta Beni gurult a pályára így jó pár körön keresztül csak és kizárólag az övé volt egyedül a Hungaroring aszfaltcsíkja, ami talán tényleg egy megvalósult álomszerű szituáció egy fiatal gokartosnak a formula autós pályafutás első lépéseként!
Az újoncok teljesítményéről és a felkészülésről Gender Tamás csapatfőnök is pozitívan nyilatkozott:
„Kicsit olyan helyzet van, hogy egyik szemünk sír, a másik meg nevet. Nagy szomorúság, hogy a járványhelyzet miatt ennyire felborult a versenyévad pláne azért, mert ismét egy olyan különleges sportszakmai mérföldkőhöz érkeztünk az F4 kategóriára váltással, ami talán egy újabb évtizedre meghatározhatja a csapat szakmai jövőjét. Ezzel a kategóriával végre igazán komolyan kiléphetünk a nemzetközi porondra a szakmailag is legpreferáltabb utánpótlás kategóriában! Ráadásul az F4-es autók beszerzése révén összeállt egy olyan komplex technikai háttér, hogy a gokarttól kezdve az F4-en FR2.0-át az F3-ig saját csapaton belül tudjuk biztosítani éveken át egy tehetséges versenyző felépítését! Jó lett volna ezt év elején bemutatni és az eddig elhalasztott vagy elmaradt versenyeken akár már újabb győzelmekkel is alátámasztani! Viszont óriási öröm, hogy egy gokartból érkezett újabb fiatal generációval tudunk belevágni az F4 projektbe! Olivér és Benjámin is nagyon jó gokartos tapasztalatokkal, felnőttes gondolkozású szakmai hozzá állással megáldott versenyzők, melyet a ma elvégzett munkájuk is alátámasztott! Még várjuk a pontos infókat a szezon indulásával kapcsolatban, de izgalmasan hangzik, hogy először talán itt a Hungaroringen úgymond rögtön a mélyvízbe kell dobni majd a fiukat egy nagyon komoly F4-es mezőnyben! Ezen kívül továbbra is az FIA CEZ Zone Trophy bajnoki sorozatára koncentrálunk majd, melyekből reméljük minél több forduló megrendezhető lesz az év második felében. Hiszen itt volna olyan bajnoki cím amit, jó lenne elhódítani, és volna olyan is melyet jó lenne megvédeni. Sok háttérmunkával és most már remélhetőleg további éles tesztekkel is készülhetünk a szezonra és lehet, hogy debütálnak további új versenyzők is a Gender Racing színeiben.”
Természetesen a fiukra és az új autókra is bőven ráfér még a további tesztelés az első éles versenyfutamig, de a sikeres első teszt őket is és a csapatot is boldogsággal töltötte el, hogy végre elindulhatott a szezon a hosszú kényszerszünet után. A következő tesztnapra a tervek szerint május végén, június legelején kerülhet sor, míg a bajnoki fordulókból az előzetes információk szerint legalább négy versenyhétvége már biztosan megtartható lesz az év második felében.
Viszont addig sem marad verseny nélkül a csapat, hiszen zajlik a Sim Race 2 Real online szimulátoros versenysorozat melynek első fordulóját a formula autós kategóriában korábbi bajnokunk nyerte és most vasárnap kerül sor a második bajnoki fordulóra melyet élőben is követhetünk a bajnokság közösségi médiafelületein.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez