WC-ben mobilozik a magyar
Nem valószínű, hogy a mosdóból, de 750 ezer forintos órát is vettek már mobilról a Vaterán.
Meglepő eredményeket hozott a Vatera kérdőíves felmérése: a hazai okostelefon tulajdonosok 40,7 %-a tévénézés közben, 27,4 %-a pedig a mellékhelyiségben nyomkodja készülékét. Akármilyen dolgukat végezzék, vásárolnak is közben a felhasználók – a megkérdezettek több mint negyede arról vallott, hogy választott már ki terméket az okostelefonján. Ennél is többen vannak azok, akik a vásárlás valamelyik fázisát telefonról bonyolították. A Vaterán idén tavasszal 750 ezer forintért is vettek már Omega márkájú karórát mobilról, sőt, egy Leopold Widhalm mesterhegedű is gazdára lelt úgy, hogy a vásárláshoz a vevő okostelefont használt.
Magyarország legnagyobb online piactere a magyarok okostelefon használati szokásairól érdeklődött kérdőívében. A vaterázók két héten át válaszolhattak a kérdésekre. A válaszokból kitűnik, hogy a férfiak valamivel jobban vonzódnak a telefonok csúcsmodelljeihez: 61,9 %-uknak van ilyen készüléke, a nők esetében ez az arány 57,3 %.
Az igazi meglepetés azonban nem az, hogy kik, hanem, hogy hol okostelefonoznak. A felhasználók közel fele munkavégzés közben, 45,4%-uk utcán pötyög, 27,4%-uk pedig a mosdóban üti el így az időt. Enyhe kritika a tévéműsorok felé, hogy 40,2 % a tévénézést dobja fel okostelefonozással. Mindössze remélni lehet, hogy az a 40,2 %, aki az autóban válaszra kattintott, utasként és nem vezetőként ült a kocsiban.
A Vatera felmérése szerint az okostelefonok
Azt, hogy mennyire fejlődik a mobilos vásárlás, a Vateránál is jól látják. „Idén egyetlen hónapban – márciusban – egy felhasználó 750 ezer forintért vett meg egy Omega karórát a telefonjával és 380100 forintért kelt el egy Bethlen Gábor aranyforint” – mondta Lunczner Ádám, a Veterát is üzemeltető Allegroup marketing vezetője. Emellett jutányos áron, 300 ezer forintért sikerült valakinek a Vaterán hozzájutnia egy Leopold Widhalm hegedűhöz, de egy dögös Yamaha motor is tulajdonosra lelt. 295 ezer forintért vitték el egy aukción - mobilról. „A Vatera mindent megtesz, hogy a jövőben könnyen menjen a vásárlás, hamarosan elkészül az online piactér 3.0-ás, okostelefonokra szabott applikációja” – jelentette ki Lunczner Ádám.
A Vatera kérdőívéhez fűzött kommentekből kiderül, hogy azért szeretik a vásárlók a mobiljukat, mert az mindig kéznél van. Arra a kérdésre pedig, hogy mi kéne ahhoz, hogy gyakrabban használják a telefonjukat, hogy vegyenek ezt-azt, a többség röviden válaszolt: pénz!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez